Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

wa76 skrev 2017-05-03 19:59:18 följande:

Nykär15: håller verkligen tummar och tår imorgon att ni ser fint tickande hjärta (eller två!) imorgon. Jag var så nervös när jag var på mitt vul i v 7, var helt säker att det var tomt därinne då jag hade så få symtom och det första jag såg på skärmen var ju ett stort svart hål - det finns ingen där - utbrast jag. Men sen typ 3 sekunder senare zoomade hon in på embryot med starkt tickande hjärta! Du får se att det kommer gå bra! :) Hoppas det är tidigt på morgonen och du slippe rvänta och oroa dig hela dagen, man blir ju fullständigt rastlös och galen under tiden. Jag hade typ 150 i puls när jag satt i väntrummet :D

När man börjar närma sig v 12 är ju det lättare då man kan fånga upp hjärtljuden med doppler. Lyssnade imorse igen, bara 20 sekunder totalt, fast försöker inte göra det varje dag, i fall det är skadligt för fostret...

Många tack för dina ord <3 du förstår vad jag känner för morgondagen...ska dit kl 10, så rätt tidigt iaf :)

Hellre två hjärtan än inget förstås, men ett är alldeles lagom och fantastiskt. Jag meddelar er hur det gått!
  • Nykär15
    Monchichi skrev 2017-05-03 21:17:01 följande:

Just det, idag kom brevet vi väntat på; normala kromosomvärden! Mannen vet nu könen, men vi har kommit överens om att han håller det för sig själv så inte andra frågar heller. Det skulle jag inte gilla om flera runt om mig visste och jag som inte vill veta, nej det får vara vår sak.

Nu ska vi hålla ut till RUL om två veckor och hoppas allt ser bra ut även där. Efter det går det att pusta ut lite mer, men fortfarande har vi förstås en lång resa med ovisshet, och extra sådan iom att det är två. Mest rädd för allt för tidig förlossning.

Underbara nyheter!! Vilken lättnad!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-05-03 22:33:11 följande:

Ja exakt Nykär15, hallonrött och tunnare! Även jämnare mensvärk. Inga megakramper heller utan mer hanterlig smärta fast utdragen på fler dagar. Inte lika mycket koagulerat som jag annars kan få.

Min mormor gick bort i förrigår så det skulle bli så fint med en ny själ i familjen som kan lätta upp hjärtat lite.

Och kanske hennes själ få komma igen liksom. Lite flummigt sagt men tänkt lite så ändå :)

Ja min mens som brukar vara koagulerad var inte det heller, skönt och mindre ont med. Heja RR!

Usch så tråkigt med din mormor...hoppas en liten själ flyttar in och får er att drömma framåt <3
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-05-03 22:04:29 följande:

Åh vad skönt! RUL ska säkert också gå bra. Förstår att det finns en viss extra oro med tvillingar. Föddes ditt förra tvillingpar tidigt?Låter bra att blöda mer och rödare. Jag kanske borde skippa sprutorna och satsa på mirakelmedlet rosenrot i stället!

Tack alla fina för pepp! Känner mig rätt deppig idag men det går väl över om några dagar. Så börjar det om ... Spara

Blanda inte RR med sprutor bara! Det kan störa behandlingen, anledningen jag tog det sista cykeln nu var för att försöka få en lagom lång cykel då jag inte fick stimuleras sista cykeln inför ivf.

Om två timmar åker jag till vår läkare...
  • Nykär15

Äntligen klara!

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-05-04 11:29:22 följande:
    Åhhh, så härligt att allt såg bra ut, vet ju hur nervös du varit, är så glad för din skull Hjärta Skönt att NIPT är om 2 v redan så du slipper vänta på det längre än nödvändigt, räcker med den nervösa man får utstå ändå....

Tack tjejer! Hjärta

Ja jätteskönt man tar de proverna så tidigt, skönt få se grynet om två veckor igen. Provsvar får man inom ett par veckor, lagom till 12+

Så nu är de bara att hoppas att även nästa steg ska gå bra...

• Nykär15
    Zora skrev 2017-05-04 18:08:24 följande:

Åh vad härligt!!! :)

En fråga, måste ni betala för NIPT och vad kostar det i såfall? Om jag skulle ha turen att bli gravid igen så känner jag att KUB inte är tillräckligt. Vill veta mer säkert den här gången samtidigt som jag är rädd för riskerna med Fvp och Mkp.. men har förstått att NIPT kostar ganska mycket.

Ja vi gör privat och kommer betala 6900 kr, då är det den utökade varianten, finns en billigare för enbart de tre trisomierna och könskromosomer, men vi kände vi vill ha allt när vi ändå gör det.
  • Nykär15
    Beedoll skrev 2017-05-05 07:22:47 följande:
    Åh grattis Nykär! Riktigt fin nyhet! Så kul att titta in och se lite positiva nyheter.

Själv har jag varit borta en del från FL. Har inte hunnit kika igenom alla inlägg än.

Det visade sig att sambons dagliga varma bad är en riktig bov. Han har numera en termometer för att se vattentemperaturen med, för att det inte ska bli en grillfest... Vi får se om det blir något efter någon/några månader, men just nu tar vi det ganska lugnt. CD10 idag.

Det är också härligt att solen har börjat titta fram. Det är som medicin för själen. :)

KOnstigt, svarade dig förut men det syns inte här....nåja, skriver igen. 

Härligt att se dig igen! Skönt att ni hittat en bov i dramat, ajabaja på sambon och heta bad. Bra han har en termometer nu så hoppas vi simmarna blir piggare av det!

Då närmar sig ÄL för din del Glad

Too tiki skrev 2017-05-05 10:56:41 följande:

Negativt test idag :( Tar nog inget nytt förrän på söndag el. måndag om mensen håller sig borta och jag kan hålla mig så länge...

Blä. men kan som sagt vara alldeles för tidigt bara!

Elise39 skrev 2017-05-05 10:59:55 följande:

Fick precis samtal från kliniken. Det blir ingen insättning idag. Av totalt 3 ägg så är det bara en som har klarat sig och är "långsam". Om den klarar sig då blir det återföring på söndag. Tror inte det blir något den här gången :(

Håller tummarna för det sista ägget och att det blir en återföring på söndag!

Hemflyttad skrev 2017-05-05 11:23:37 följande:
    Näää, vad synd! Fick också mens igår, så nu får vi följas åt den här månaden.

Visst känns det tråkigt men det innebärockså att en ny chans tar sin början.

I december hade jag den konstigaste cykeln ever. Tror att jag inte hade ÄL alls då. Jättekort cykel, konstiga symptom och skumma blödningar. Då tänkte jag att det var kört, kroppen hade lagt av. Månaden därpå blev jag gravid. Blev visserligen missfall men det visar vilken skillnad bara några veckor kan göra.

Med dessa visdomsord (ha ha) lämnar jag er för idag, kram på er allihopa! GladSolig

Trist med mensen, men gillar att du är så positiv och ser det som en ny chans som har sin början, gillar tänket men vet hur svårt det kan vara att hålla det uppe. Kram på dig!

• Nykär15
    Elise39 skrev 2017-05-05 12:41:13 följande:
    Tack Nykär15. Är väldigt negativ just nu och tror inte det blir något. 2 chanser kvar...
    Jag vet, man har katastroftänk....men än hänger det med, så ge inte upp!! Vet de varför du fick så få ägg? Kan de kanske ställa om medicineringen till nästa gång för att kanske få ut fler? kram Hjärta
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.