Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-04-13 09:48:53 följande:

Glad gubbe på morgonens äl-test! CD 8 i dag

Började mysa lite i morse innan kidsen vaknade men vi avslutade aldrig så hoppas sambon är riktigt redo i kväll!

Blir alltid så stressad när glad gubbe visar sig, så rädd att missa möjligheten. Och äl kom verkligen tidigare denna cykel, måste bero på Rosenroten!

Hur går det för er andra?

Kör du med dubbelhormonindikator? Det var verkligen tidigt för en glad gubbe, bara att börja ligga i nu Glad du kommer inte missa det, ägget lär väl släppa först om några dagar. Håller tummarna!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-13 10:13:16 följande:

Nä jag kör med den rosa. När jag klickade ur stickan så var teststrecket nästan lika starkt som kontrollstrecket så gissar att det ökar i morgon och kanske äl sker på lördag eller söndag.

Ska definitivt ligga i kväll. Sambon borde vara frustrerad och vilja sexa i kväll/natt då jag avbröt i morse pga barnen:)

Sen hoppas jag att lördag kan funka rent äl-mässigt.

Han fixar väldigt sällan sex två dagar på raken.

Mitt ägg släpper inte så fort efter positivt äl-test har jag märkt.

Idag och lördag blir nog perfekt, och sen måndag :)
  • Nykär15
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-16 09:42:08 följande:

Tror ni hann träffa rätt igår.

Nej jag tempar inte nu. Har gjort det tidigare. Tog ett äl test efter jag postade sist och det var lika svagt som det igår eftermiddag. Alltså negativt. Men jag ska testa igen kl 15. Tycker det är meningslöst egentligen då de inte visar något plus att de ändå kan vara missvisande.

Testa digitala med fubbelhormonindikator, de läser in din nivå på hormon och hittar stegringen. Så slipper du tolka streck.
    Milou3 skrev 2017-04-16 08:54:41 följande:

Testa i dag runt 14-15-snåret igen. Blir det svagare igen så blir det nog så för dig bara.

Själv är jag rädd att vi fick till det försent denna cykel :(

Hade sex i torsdags morse utan att han kom och sen i natt med full styrka ;) dock fick jag första glada gubben i torsdags så med tanke på den extrema äl-värken jag kände i går vid lunch och fram mot hela kvällen, gissar jag på att äl skedde i går. Nu helt lugnt i magen.

Antingen en perfekt tajming eller för sent.

Tempar du? Det kan hjälpa en att lära sig när äl sker i förhållande till positiva äl-test.

Jag tror ni prickade det bra, ägget börjar ju vandra ner och då möts de i äggledaren. Så nog helt perfekt!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-16 11:11:56 följande:

När ska jag börja med progesteronkrämen? Funderar på att kolla tempen i morgon bitti och ligger den över 36.9 är ju äl över, så börja smörja i morgon eller vågar jag redan nu? Sen det där med cb digitala. Jag verkar ha så starkt LH-hormon så den glada gubben visar sig fast teststrecket inte är lika starkt som kontrollstrecket. Så då får jag glada gubbar i 3-4 dagar!

I går morse var teststrecket starkare än kontrollstrecket så det hade ju räknats positivt på ett vanligt äl-test. Inte dagarna innan liksom.

Nu blir det iaf inget sex mer på ett par dagar då sambon ska bort. Hoppas hoppas att vi inte missade äl!

Hur mår du Nykär15?

Om han ändå åker bort o äl verkar förbi så hade jag börjat med krämen.

Mår illa och har rejäl molvärk, lugnande o skönt men man är lätt utslagen, skönt med långledig helg ;) ser inte fram emot att jobba. Seaband lindrar illamåendet rätt mycket tack o lov!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-16 12:47:08 följande:

Ja det där lillamåendet verkar man inte komma ifrån. Men minns att min tidigare BM sa att illamående var bra för graviditeten. Bra tips med Seaband!, hoppas jag att jag får användning av sen :)

Ja jag tror att äl är förbi men vet ju inte hundra. Har rätt mycket mol nu så avvaktar nog och smörjer på i morgon bitti. Nu finns ju färska spermier som jag hoppas överlever tills i morgon om nu ägget inte släppt än.

Mycket analyserande hit å dit :) hehe

Hur långt är det tills du får göra vul?

Jag vet, man analyserar allt! Gör inget om man börjar med krämen 5-6 dgr efter äl heller, så ingen panik ju.

Jag är v 5+4 nu och VUL är 8+1.

Hon ville göra redan 6+1, men pga tidigare erfarenhet där man bara såg hinnsäck då så vågar jag inte...det gick bra den gången och dottern är 9 år nu, men var onödig oro i en vecka innan det gick att se ett foster.

Så även om jag vill veta, så vill jag inte göra något för tidigt. Man ser ju mycket bättre efter 7+0. Men läkaren var ledig den veckan så fick bli veckan efter och då kunde vi båda först på torsdagen...men snart bara två veckor kvar :)
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-16 16:38:04 följande:

Äh jag började nyss med krämen! Ganska säker på att ägget släppte i natt eller i morse. Hade sån galen molvärk i går kväll som var helt borta i morse.

Två veckor går ju jättefort :) och då kommer ni ju verkligen kunna se ett pickande hjärta!

Har ni berättat för någon annan än eller håller ni det hemligt tills ni gjort RUL?

Till RUL skulle aldrig gå hålla det hemligt hahaha svullnar fort...tredje barnet ;)

Alla i familjen vet och några vänner. Insåg vid vårt MA att det var bättre folk visste, enklare få stöd då...jobbigt berätta i efterhand. Så de har vetat från start. Jobbet får veta efter NIPT och ett sista ul i v 13.
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-17 19:58:53 följande:

Håller tummarna för sex i kväll och att ni prickar in det perfekt!

Jag räknar äl i dag mtp tempdroppet så i morgon äl +1

Kommer vara på äl+9 när min son fyller år! Vore såå kul att få plussa då!

Håller tummarna!

Angående sekret som ni diskuterat ovan, har knappt haft det alls senaste åren, men blivit gravid ändå tack o lov. Huvudsaken är det finns på insidan och har man inte så rikligt så kommer det ju inte ut.
  • Nykär15
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-18 07:14:56 följande:

Det blev inget igår heller. Det känns surt men så är det ju ibland. På natten hade jag ont så undrar om det var äggsläpp då, svårt veta exakt. Men vi fick inte till en bra omgång denna månad.

Tråkigt, men kanske kan ni hinna med det idag?
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-04-18 10:51:54 följande:

Just varit hos gyn på VUL. Hade bra slemhinna och två jättefina stora äggblåsor - på fel sida, alltså där jag inte har någon äggledare. Blir så trött! Hade en liten på rätt sida, men det hjälper ju inte. Tror det här är tredje månaden i rad jag har ÄL på fel sida, alla efter missfallet i februari. Hon tyckte ändå jag skulle ta ÄL-spruta och hoppas på det bästa, så det gör jag ikväll och imorgon. Så besviken...

Typiskt! Men äggen kan väl fångas upp av motsatt sida om jag förstått det rätt?
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-18 20:42:08 följande:

Lycka till med ägglossningen nu och hoppas, som nykär skrev, att det fångas upp på motsatt sida!

Vill bara att dagarna ska gå lite nu :) men har en bra känsla. Dumt att säga men nu sa jag det ändå :)

Åh berätta mer!! Vad känner du och vilken dag är du på idag? :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.