Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-03-29 10:16:39 följande:
    Jag veeet haha! Och kommer inte testa i dag men kanske fredag :)

Vill helst inte testa i helgen när sambon är hemma. Behöver timmen efter negativt test för mig själv. Och skulle det mot förmodan bli svagt positivt kommer jag ändå vilja vänta en dag eller två för att se ökningen.

Han blev såå ledsen sist.

Du sätter ju fart med ivf snart, om det nu inte tar sig denna gång. Spännande - hoppas man får följa den resan här isf :)

Klart ni får följa med på vår IVF-resa, kommer behöva ert stöd! 

Jag brukar klara negativt rätt ok första dagarna, är först när jag berättar för honom som hoppet liksom är ute och det är då jag oftast blir ledsen och då vill jag bara att han kramar mig....om jag får svagt har jag väntat en dag eller två för att själv se en ökning innan jag berättat för honom. Så gör nästan lite samma Glad

Supersvagt skulle han nog ändå inte se som riktigt så vill gärna kunna uppvisa nåt tydligt...

• Nykär15
    Anonym (Sanna) skrev 2017-03-29 18:00:03 följande:

Jag känner mig också som vanligt. Det är ju för tidigt känna något tänker jag. Jag har aldrig haft ömma bröst som graviditetssymtom tidigare. Har däremot känt av molvärk vid äggfäst förut men minns inte hur stark värken var då.

Jag är med på samma dag som du, så ÄL+8 idag. Kul att vi är tre som ligger så lika!

Jag har haft olika symptom när jag plussat, med första hade jag sjukt ömma bröst en vecka innan BIM, med andra kände jag inget, tredje gången (som slutade i tidigt mf) hade jag molvärk, fjärde gången (som slutade i MA v 13) kände jag mig trött och hade molvärk men inga ömma bröst, det kom först framåt v 7-8. 

Så jag vet inte riktigt längre vad jag ska leta efter. Ibland har jag konstant värk från ÄL till mens, ibland inget (som nu). Har haft nidblödning två gånger med, runt dag 3-5. 

Har vart trött i veckan, det är det enda, Men är många runtom mig som är det, så kan ju likaväl vara tidsomställningen som har stört min rytm. Om två dagar testar jag nog...har sett från dag 10 varje gång jag vart gravid...men vet att man även kan plussa efter, men är det inget på ÄL+12 så vet jag att jag förmodligen kan ge upp. Men då stundar ju vår IVF, så det känns ok (även om det hade vart skönt att slippa)

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-29 16:58:22 följande:
    Då är vi tre stycken här inne på äl+7 ( är lite osäker om jag är på 6 eller 7).

Molvärk bådar ju gott :) jag har iof haft det mer eller mindre varje dag efter äl och brukar ha det under lutealfasen. För att mitt hopp ska väckas måste brösten börja ömma mer och tröttheten måste tillta.

Känner mig alldeles som vanligt. Något låg kanske : /
    Idag på ÅL+9 har jag fått positivt på Testlagrets test! Helt galet, började darra och gråta...som vi har kämpat! Ber till högre makter att det är vår tur nu och att vi får träffa en liten lagom till Lucia Hjärta
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-31 09:22:50 följande:
    Grattis!!! Såå glad för din skull! Du som verkligen "legat i" haha. Måste kännas underbart. Jag hade det lite på känn. Vilken känslighet har testlagret? Var det ett tydligt plus Iom att du bara är på äl+9 och du hade väl inte testat positivt tidigare än äl+10 innan! Du kanske hade äl tidigare?
    Det mäter från 25 så det känns bra. Det syns när det var blött och sen även när det torkat, och syns väldigt rosa och tydligt om man håller det mot lampan.*Jag hade inte tidigare ÄL, använde ju digitalt test denna månaden så räknar jag på ÄL+9 så är det från dagen efter positivt test, precis så man ska räkna. Och nej, aldrig sett ett tillstymmelse till streck denna dagen innan, så blev väldigt förvånad! Var nog till o med lite starkare än de jag sett på ÄL+10 förr...nu hoppas jag bara så innerligt att vi får en fin ökning...
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-31 09:39:20 följande:
    Då fäste nog ditt ägg tidigare denna gång :)

Måste kännas underbart! Hade du någon misstanke om att det skulle bli positivt? Iom att du testade redan i dag.

Jag kunde inte hålla mig så testade i morse med ett känsligt test och mer negativt resultat har jag nog aldrig fått så nu vill jag ha mens fort som sjutton så vi kan försöka på nytt!

Fick du nidis denna gång?

Jo jag har känt mig gravid, haft den lyckokänslan jag haft de andra gångerna, svårt att beskriva, men så har det varit för mig. Och molvärken har vart annorlunda, och när den tilltog igår så kände jag att jag ändå kan unna mig ett test idag...fast jag sagt åt mig själv att inte testa före ÄL+10...kanske dumt om det sen visar sig minska.

Ja gissningsvis fäste ju ägget tidigt eftersom nidblödningen kom på ÄL+4, sen kom det lite mer blod på ÄL+5 och lite på ÄL+6 när det sedan försvann...men man vet ju inte förrän man får plus att det faktiskt var en nidblödning, har ju haft det två gånger tidigare. Men som sagt, svårt veta direkt om det bara var spottings.

Är så sjukt lycklig, kan inte förstå.

• Nykär15
    Monchichi skrev 2017-03-31 09:51:35 följande:

Nykär15: Men så fantastiskt! Gratulerar! Sån underbar känsla, jag ler för er skull nu Håller tummarna att allt går jättebra!

MammaPippi skrev 2017-03-31 09:52:16 följande:

Åh vad kul med plus nykär15 !! Grattis. Testade också pos på ÄL+9 :)

Milou3 skrev 2017-03-31 09:54:59 följande:
    Åh jag förstår att du är lycklig!! Envishet lönar sig :)

Har du haft molvärk varje dag eller kom det efter nidblödningen?

Tack gulliga ni Hjärta

Milou3: molvärken började smygs sig på lite i förrgår först och igår ökade den riktigt mycket, var därför jag kände att jag ville kolla redan...nåt hände liksom i kroppen trots att jag försökt att inte tänka på symtom.
    Hade inte direkt några känningar alls efter ÄL denna gången, mådde bra och ingen värk. Så det har kommit efter nidisen, några dagar

• Nykär15
    Anonym (Sanna) skrev 2017-03-31 10:42:09 följande:

Underbart Nykär! Så glad jag blir. Grattis! När prickade in denna gång? Var det på äl dagen eller dagen innan?

Hoppas det tagit sig för mig med. Kanske testar på söndag, då är det ju tre dagar innan bim så det borde synas. Förhoppningsvis!

Vi prickar alla dagar så vi vet aldrig hahaha! Har ett aktivt sexliv Glad så vet inte vilken skörd som gjorde susen, men ägget lär ha fäst rätt så tidigt för jag hade ju en nidblödning på ÄL+4

Håller tummarna för er på söndag!

• Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-03-31 16:12:52 följande:
    Ååh, vad underbart, vad glad jag blir! Ni har verkligen fått kämpa för detta. Nu måste det väl ändå vara er tur. Stort grattis!
    Tack! Ja kämpigt har det varit med mycket hopplösa tankar och tårar...hoppas så innerligt det ökar fint och får stanna kvar! Rädd inför test i morgon, men vill ju samtidigt ha koll...
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-03-31 08:40:11 följande:

Håller på att bli tokig. Hade troligtvis äl måndag eller tisdag förra veckan, glad gubbe på söndagen. I går testade jag (åtminstone enligt mina ögon) svagt positivt på gravidkollens tidiga test. I morse negativt eller åtminstone svagare. Se bild. Gårdagens test är gulnat men strecket syntes inom fem minuter. Så frustrerande! Vad betyder detta? Kemisk graviditet?

Urinen kan ju varit olika koncentrerat, jag ser på båda, men mer på det övre! Testa i morgon igen, är det en frisk graviditet så bor den öka, annars kan det ju absolut varit en kemisk...är själv livrädd att inte se en ökning i morgon...

Kram! Håller tummarna för dig! Har du några symtom?
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-04-01 07:34:07 följande:

Så här såg det ut i morse på graviditetskollens vanliga stickor. Inte kan det väl fortfarande vara rester från Ma i januari efter rejäl mens och äl?

Det där är ju positivt!! Tänk inte på vinet igår, det kommer bli bra. Vilken dag är du på?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.