38+ och försöker bli gravid.
Läste om någon som fick bli igångsatt just för att hon haft så snabba förlossningar innan.
Danderyd här i Sthlm var grymt minns jag. Åkte direkt efter förlossningen i en rullstol med dottern i famnen under sjukhuset i mörka mysiga gångar till vi kom upp till hotellet som tillhörde sjukhuset. Eget rum med dubbelsäng och tv och bara ringa på en klocka så kom barnmorskor in och kikade. Åt maten i sängen. Hur lyxigt som helst :)
Hoppas du hinner till det andra sjukhuset!
Tror inte jag blir igångsatt, de räknar nog inte mina som sååå snabba. Men hade jag åkt in senare tror jag inte jag hade tagit mig fram...kunde knappt stå på benen när vi kom in med andra. Det går fort från det drar igång till fullt öppen ju...då känns det som jag ska svimma om jag står upp.
Vi hade eget rum båda gångerna och killen fick vara kvar. Med första var jag kvar tre dygn pga snitt. Med andra stannade vi 1,5 dygn bara för vi ville hem. Men kände i efterhand att jag borde stannat en natt till...
Men nu får omföderskor inte stanna, 6-8 timmar. Bara om man föder sent på kvällen eller natten man får vara kvar. Men de har upptäckt att det missats fall av gulsot på de små när de skickas iväg så tidigt, så det är ett stort ansvar att lägga på nyblivna föräldrar. Och man har ju typ sprungit tre maraton och kan äntligen pusta ut och då skickas man hem..när man borde få vila i en miljö där man kan känna sig trygg om allt inte funkar som det ska efter några timmar. 6 timmar är väldigt kort tid kan jag tycka...
Så jag hoppas innerligt att jag orkar åka den långa vägen, men kan hända jag drabbas av panik och vill till det som är närmast bara....vi får se. Ska försöka tänka på hur jag vill ha det efteråt och därför härda ut en längre resväg.