Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-04-18 23:15:40 följande:

Haha alltså jag är ju högst troligast på äl+1 bara:) men det känns bra bara! Kanske för att vi legat rätt mycket i helgen just under äl. Tillfredsställd på alla plan ;)

Får nog vänta ett par dagar till innan nåt mer än en bra känsla visar sig.

Haha ja det är ju lite tidigt :) men skönt med en bra känsla! Analys om 4-5 dgr då tack :)
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-19 12:45:16 följande:
    Fick ni till sex i går?

Kanske har ägglossning i dag? :)

Jag har märkt själv att jag har äl dagen efter den mest molande dagen. Om jag går efter tempen.
    Så är det för mig med, värsta värken indikerar på att det är dags!
    Rosenlarv skrev 2017-04-18 21:48:39 följande:

Jag har (tror jag) haft världens konstigaste ägglossning. Förlåt för långt inlägg. Jag hade ju ett väldigt tidigt missfall/två dagar sen mens senast och räknade därför med äl två dagar senare. I går var den dagen som äl skulle ske enligt min normala cykel om det inte varit för att jag ett kort tag var gravid. För några dagar sedan började jag småblöda och eftersom jag var så säker på

att få äl tidigast onsdag torsdag hopade jag över att ta test i söndags och tog första testet i lördags. Dessutom hade jag återanvänt en digital dosa eftersom jag hade så många stickor kvar( vet att man egentligen inte ska göra så men det verkade funka)I går morse (måndag) fick jag blinkande gubbe på äl-test men började känna av starka symptom på äl. Bland annat blir jag ofta sanslöst nedstämd och trött på dagen för ägglossning, som värsta sortens pms. Fick dessutom värk och trådiga blodbandade flytningar. När jag öppnade testet var det andra strecket väldigt starkt. I morse fortsatte flytningarna men jag tyckte att strecket på dagens sticka var svagare och fortfarande blinkande gubbe. Läste på cb:s hemsida att blinkande gubbe kan visas utan att bli fast lysande om man börjar testa för sent och missar lh-höjningen. Dessutom gick min temp upp en halv grad i dag från igår. Tempar inte regelbundet, men ändå. Lyckades hur som helst ha sex i går och i förrgår morse. Men vad betyder blödningen? Har aldrig haft blödning i samband med ägglossning förut. Läste nu att det inte är helt ovanligt. Någon annan som haft det?

Jag har haft så vid nån ÄL, tror jag hade det på den ÄL som var efter första missfallet förra året. Inget konstigt tror jag! 
  • Nykär15

Vågade! Och såååå glad se att det slagit om. Hade ändå vart ok om det stod 2-3 fortfarande eftersom befruktningen ska ägt rum för ca 3 veckor sen och hormon stiger ju olika sakta. Läst om de som fått 3+ först v 9-10. Lättad o lycklig! Vecka 6+0 idag.

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-19 18:52:12 följande:

Åh vad skööönt!! Förstår din lättnad :)

Så kommer jag också göra om jag får ett plus.

Har du liksom sprungit på toa ofta för att kolla om det kommit blod i trosan? Det LÄR jag göra i början sen.

Typ nojar för mf innan jag ens blivit gravid :/

Kan du inte berätta lite mer detaljerat dag för dag hur det kändes mellan äl och tills du nu plussade? :)

Jo blod kollar man ju efter VARJE JÄKLA GÅNG...men samtidigt blir jag inte ett dugg rädd när det rinner där ere för det kommer stötvis mängder med klägg från Lutinus som jag tar. Men det är tack o lov kritvitt!

Kände en trötthet sista veckan innan BIM, började nog på äl+6, sen kom molvärken krypande först på äl+8, brösten kände jag ingenting i, först nu är de ömma, precis som det brukar för mig.
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-19 21:39:09 följande:

Tänker också att progesteronkrämen säkert gör sitt.

Iaf bidrar den väl till trötthet lite?

Får mina barn nu på fredag och då blir helgen rätt intensiv så kommer gå undan :) sen måndag kommer jag vara på äl+7 så då borde jag väl ana något OM det skulle tagit sig denna gång! Fick nyss höra att sambon syrra är gravid, född 74, så det skulle ju vara ännu roligare nu om den fick en kusin i samma ålder!

Hur länge kommer du ta lutinus?

Har nog inte känt trötthet av krämen eller vigitorierna de månader jag tagit men inte fått plus, lite molvärk o spända bröst har jag kunnat få bara, men inte av krämen som är så markant svagare. Denna gång tog jag ju krämen (har den starkare varianten ProgesterPlus) fram till plus, då började jag med vagitorierna.

Ska fortsätta till 12+...så 6 veckor kvar nu ;)
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-04-19 22:24:09 följande:
    Hej Nykär. Tror inte ens jag gratulerat till plusset. GRATTIS!!! 
    kikar in här hos er med jämna mellanrum men har inte orkat skriva. 

Fortf inte fått tid för en utredning och mensen har hunnit komma 2 ggr sedan senaste MA. Så det är skönt att vara inne här och läsa att det faktiskt går. 

Iom att mensen kom igång rätt bra efter skrapningen så räknade jag på Äl och körde igång med progesteronkrämen och RR denna gången iaf så får vi se. Funderar nästan på att vända mig Privat, trots bra bemötande på vanliga gyn. Vet att de är grymt överbokade så om jag ska få en tid innan alla ägg skrumpnat känns det just nu rätt ovärt allting.. 

oj vad deppigt det blev men så är det ibland.
    Äl idag tror jag.. 
    så det är bara att börja vänta igen.. Alltså jag är inte orolig för att inte bli gravid men jag vet inte om jag fixar ett MF eller MA till.. Känner mig så besviken på min egen kropp och den där känslan av misslyckande blev inte bättre efter 4:e gången heller. 

Nä, lägga mig här ni innan jag förstör hela grattishälsningen;) 

Ingen fara! Det är helt ok att vara deppig, vet precis hur det är och det är inte lätt se andra plussa då, men tack för ditt grattis Hjärta

Jag är livrädd för VUL om två veckor...att det inte ska finnas nåt eller att man inte ska se ett hjärta slå...vet inte heller om jag fixar ett MA till...är min stora skräck, men man har ju liksom inget val, man måste ju kämpa förbi dessa hemska veckor om man ska ha en chans att nå fram till målet. Så försöker jag tänka, att även om det skulle gå åt helvete så vet jag att vi skulle börja om igen....men då skulle det ju bli IVF direkt, de är ju startklara om de behövs och det är skönt iaf.

Tycker absolut du ska undersöka möjligheten att gå privat, de har oftast inga kötider och då skulle du kunna få ta proverna redan nästa cykel om det inte skulle ta sig nu, man tar ju dem på CD3 ungefär. Så jag hade ringt någon klinik faktiskt och sett om det går få till. 

Men hoppas inte du behöver det, hoppas att RR och sen krämen ska ge resultat redan nu! 

Kram!

• Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-04-20 06:22:40 följande:
    Morrn. 

Vi hade två tidiga mf sep- 15 och sedan jullovet - 16. 
    Sedan hände ingenting alls på ett tag, mensen började krångla och jag hade massa smärtor i tjej magen så att säga. Då upptäckte de en dermoidcysta på v äggledare. 
    så röntgen och massa prover togs innan de opererade. Så att vi inte fått behålla de barnen var tydligen inte konstigt, då kroppen kan reagera på alla möjliga vis. 

Skulle på utredning iom ålder och att det krånglat innan, men då plussade jag i aug-16. Lite tjock, så de kollar ju de värdena vid inskrivning då. De var jättefina, inga av värdena var något som oroade Bm.
    MA i okt-16. Fostret dött i v 8. 

Sedan plussade jag ju på julafton. Ma upptäckt på v. 11. Samma där, vi hinner se hjärtat slå och sedan händer något. 
    Blir så less. 

Vi har ju en son sedan innan, men vi vill så gärna ha ett syskon iaf. Men sak få hjälp ifall vi blir gravida igen. Läkaren sa att jag ska bara ringa så fort jag plussar så fixar de till läkemedel. vad jag nu får? och vad ska man se till att få, tänker jag? 

Kan de inte skriva ut det innan så du har när du plussar om det är helg/semester mm? Jag får ju Lutinus (progesteronvagiatorer) och Trombyl (blodtunnande för att minska risken för blodproppar i moderkakan). Och sen äter jag ju Levaxin och det tror jag ju är vad som var felet sist för oss...att mitt TSH var för högt. Så nu kollar jag det ju var 4:e vecka, men privat då VC inte ens kallat för omtagning än fast de fick remissen för tre månader sen, så de litar jag inte på ett dugg. 

Men är du säker på att du tog TSH vid inskrivningen? Är ju trots allt inte ett prov BM brukar ta utan det brukar man få ta på VC och inte via BM. Och om du tog det, vad låg det isf på?

• Nykär15
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-20 07:44:51 följande:

Vi fick till det. Antingen försent eller precis rätt, det återstår att se. Jag har känt mig öm i brösten de här dagarna vilket jag inte brukar men det jkanskehar med rosenroten att göra. Det är fjärde månaden med rosenrot och hittills har jag inte känt av mer molvärk eller spända bröst osv som många har vittnat om. Men denna månad har det känts av mer.

Visst kan progesteronkräm hämma äl? Alltså om man tar den för tidigt?

Jag råkade nämligen smörja med den i ansiktet i lördags. Jag trodde alltså att det var min ansiktskräm i liknande förpackning. Jag tvättade snabbt av den men lite kanske hann absorberas. Kom bara på att det kanske är den som försenade äl? Jag hade ju på känn den var på gång söndagen. Det spelar ingen roll nu. Nu har äl varit även om jag är osäker på riktigt när. Jag tror igår på förmiddagen. Det slutade mola vid 13 tiden.

Det är säkert rosenroten!

Jag tror inte så lite kräm kan hindra ÄL om du dessutom tvättade bort den. Så oroa dig inte för det!

Spännande med nedräkning nu, när bli BIM då?

• Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-04-20 08:46:18 följande:
    Jag bor ju i Stockholm men för mig har inte detta med privat eller inte varit något problem. Här finns massor med privata alternativ som ändå är landstingsfinansierade, dvs vanlig patientavgift. Åtminstone för att kolla hur det ser ut efter missfall och få eventuell hjälp med mediciner för att förhindra missfall. Jag går privat och har fått pergotime, trombyl och vitaminer utskrivna plus flera extra vul när jag var gravid utan att betala mer än vanliga patientavgifter. Det här är alltså inte kopplat till mödravården utan en helt fristående klinik. Om jag sen skulle välja att starta ivf på samma klinik utgår jag ifrån att det skulle kosta mycket mer eftersom särskilda regler gäller då. Men för det du bluebird behöver hjälp med borde det finnas många alternativ. Var i Sverige bor du bluebird?

Så är det här med (GBG), däremot har min klinik fyllt sin kvot nu för landstingsfinansierade besök, så kostar 600 kr för VUL ist för 200 kr som annars. Finns en annan jag kan gå till som jag var på sist, men det är en man så tror jag tar min vanliga ändå...

Ja me IVF får jag betala fullpris oavsett, är för gammal för landstingsfinansierat. 

Anonym (Sanna) skrev 2017-04-20 08:48:55 följande:

Jag börja smörja imorgon. Men vete tusan när bim är. Nu blev ju äl fyra dagar senare. Enligt ursprungliga är bim om 9 dagar men jag tror snarare kring 3/5. Den kommer när den kommer.

Ja man får ju utgå från ÄL, är ju ändå skönt veta ungefär när den är (tycker iaf jag) så man har lite koll. Blir väl perfekt med krämen i morgon!

• Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-04-20 13:51:19 följande:
    Vad härligt!

Förstår att det måste kännas nervöst inför ultraljud men snart är det dags och den här gången är det ju er tur Hjärta

Tack för pepp Hjärta

Ja det måste göras...jag måste veta, så även om jag är livrädd så måste jag dit. 

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.