Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Lykkeliv skrev 2017-04-23 15:43:21 följande:

Det va negativt :( men kan också vara för tidigt. Så provar på tisdag igen :)

Nä va trist :( men än ger vi inte upp!!
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-04-23 16:00:26 följande:

Jo jag hoppas också att det dröjer lite till så ägget hinner mogna ordentligt. Funderar på om man kan ta Gonal F för att ev få det att dröja lite till innan ägget släpper, eller är det dumt när man inte använder Letrozol el. liknande?

Tror jag inte du ska göra faktiskt.
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-04-23 20:54:36 följande:

När monitorn är på hög fertilitet har jag förstått det som att den mäter östrogennivån, står den på maximal då är LH på topp. Så jag antar att östrogen har ökat tidigare denna månad med rr vilket kanske är bra, eller dåligt, vi får se :) Nu minskar ju både östrogen och progesteron när man blir äldre och vem vet, kanske kan rr också göra så att östrogen blir högre och det kanske är det jag behöver. Hade varit kul att läsa ngn forskning på om rr gör så att östrogen ökar. Ska kolla om jag kan hitta någon info om det och sen blir det till att kolla med monitorn imorgon igen och se om den visar maximal eller hög och så får vi sexa på så vi inte missar ÄL

Så är det, och östrogen bygger ju slemhinnan tjockare, det gör att den blir mer mottaglig för graviditet tror jag :)
  • Nykär15
    Lykkeliv skrev 2017-04-23 22:41:47 följande:
    Apotekets

Tar ev ett nytt på morgonurinen imorgon ?!
    Jag tror de testen är rätt så sega. Om du kan komma över ett Predictor Early hade det nog vart bra, de säljs på Kronans Apotek om jag inte minns fel. 
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-24 09:26:25 följande:

Nix. Tappat hoppet helt. Känner mig nästan arg.

Verkligen NOLL symptom utom möjligen påtaglig molvärk varje dag sedan äl. Noll flytningar, noll illamående, noll trötthet och noll ömma bröst. Skulle kunna örfila sambon med tutten utan att känna ett smack!

Äl+7 så jag borde ju ana nåt OM jag hade varit gravid.

Vet att ägget kanske inte fäst än men ändå!!! :(

Alla grav är ju olika! MIsströsta inte! Jag har aldrig ömma bröst före v 5+ nånting. Jag kände bara molvärk och viss trötthet före BIM nu, minns med sonen att jag kände noll före BIM så var helt säker på att det inte var nåt, men det var det. Det är mer vanligt att man får symtom senare än att man har det före BIM faktiskt eftersom halterna är så låga då av hcg och progesteron som är de som får dig att må kass. 

Så jag har fortsatt hopp för dig!

Too tiki skrev 2017-04-24 09:23:41 följande:

Skulle testat med monitorn idag med batterierna var kass så det gick inte :( I ren desperation tog jag tre olika ÄL tester och alla visade positivt, så som det verkar kommer jag få ÄL imorgon, eller möjligen i övermorgon. Jag brukar ju få ÄL dagen efter positivt ÄL test så jag räknar att det blir så denna gången också men vi får se och RR ändrat på detta också :) Är på cd 9 nu så det är ju väldigt tidigt men jag hoppas inte det spelar så stor roll, någon som vet?

Tempen ligger fortsatt väldigt stabilt och lägre än normalt. Om jag ska tolka detta så har östrogenet inte bara kommit igång tidigare denna månad utan måste också vara högre för den styr ju tempen neråt så att säga. Väldigt intressant när man kan se hur kroppen reagerar på RR, sen är det ju bara till att hoppas att jag blir gravid också.... 

Spännande! Men om ÄL är i morgon så är det ju helt ok, CD10 är väl en bra dag, är ju om man har ännu tidigare som det är mindre bra, tror inte ägget hinner bli klart i alla lager eller vad man säger annars.

Jag fick ju gå på jättestarkt östrogen (Femanest) efter vårt MA för att slemhinnan skulle läka och bli extra tjock. Har man lite hormoner i obalans, som man säkert har i större utsträckning som lite äldre, så behöver man nog hjälp på traven. Och RR verkar ju ge god effekt för många. 

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-24 09:46:08 följande:

[quote=77620254][quote-nick]Nykär15 skrev 2017-04-24 09:38:28 följande:[/quote-nick]

Tack för pepp! :) Grejen är ju att jag jämför med sist jag blev gravid och då svullnade ena bröstet upp nåt enormt 8 dagar efter äl, jag blödde näsblod, blev trött och luktkänslig.

Därför det känns så hopplöst nu med bara molvärk och fåniga stick att hänga upp sig på :/

Men ska försöka låta veckan gå utan att grubbla ihjäl mig.

Ja jämför inte! Sist jag var gravid kände jag mig sjuk, riktigt dåligt på ÄL+4-5, som influensa med frossa, samma när jag var gravid i mars förra året och då fick mf, exakt på samma dagar! Hade det noterat i appen. Så jag har ju trott jag ska känna så igen när jag blir gravid, men det gjorde jag inte denna gången! Däremot fick jag ju en nidblödning (men då när den kommer vet man ju inte det, först när man är bekräftat gravid som man kan se att det var så ju). Den kom på ÄL+3 och sen kom det lite då och då fram till ÄL+5. Sen vid ÄL+5-6 var jag riktigt trött ett par dagar, somnade i soffan och kände mig helt slut. Men sen tyckte jag det vände när jag kom framåt. Men sen på ÄL+8 fick jag ju en tilltagande molvärk på kvällen, de sammanslaget gjorde ju att jag till slut testade på ÄL+9. 

Så det jag vill ha sagt, denna gången var inte som de två förra året. Så jag tror mer på ditt starka stick du kände!!

• Nykär15
    Monchichi skrev 2017-04-24 09:51:08 följande:

Nykär: Jobbigt med sånt kraftigt illamående, men samtidigt skönt i din vecka om du förstår hur jag menar? Mitt illamående är inte lika intensivt längre tänker jag på när jag läser hur du mår.

På onsdag gör jag fvp. Är inte orolig över själva provtagningen, men påföljande vecka blir ju desto värre fram till provsvar.

Ja det är ju lugnande att må illa...om än väldigt påfrestande. Är ju heller inte sugen på nån mat och om jag inte äter så mår jag sämre...en ond cirkel så jag försöker hela tiden att komma på vad jag kan tänkas vilja äta just för stunden. Idag är det 10 dagar till VUL, känns skönt kunna räkna ner nu. Kommer vara så himla rädd....vet inte hur jag ska klara det. Men samtidigt måste jag veta så jag kommer ju gå dit. 

Usch ja, väntan på provsvar kan jag tänka mig är olidlig. Men du ska se att allt är hur bra som helst Hjärta

Vi ska ju göra NIPT, så jag kommer få testa på att vänta på provsvar jag med. 

Vad skönt att du kommit så långt i graviditeten nu, känner du fosterrörelser än? Jag brukar känna väldigt tidigt, men man vet ju vad man ska leta efter nu. Men runt v 12-13 har jag uppfattat lätta fladder, som en fisk som spritter till osv. 

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-24 11:24:20 följande:
    Jo jag vet att det är tidigt men nån liten känsla borde väl ändå infinna sig tycker man :)

Kommer testa nu på onsdag em, innan jag hämtar min son. Han fyller år då och skulle det visa positivt så blir det ett minne för honom att få veta att ett syskon är på väg just på hans födelsedag :) men räknar eg med att det inte kommer visa positivt förrän mot lördag OM det nu är nåt på g.
    Oj, skulle du berätta det för sonen så tidigt? Hur gammal är han? Jag är skitnojjig, kommer berätta för barnen vid midsommar om allt gått bra tills dess. De visste inget förra året heller...fast jag var i v 13
  • Nykär15

Mina barn är 6 och 9 år, dottern har frågat flera gånger under sista året om jag har en bäbis i magen...förra året hade jag ju det men sa att det tror jag inte...hon vill gärna ha ett småsyskon. 

Men känner de är för små att bära att ev hålla tyst, sånt vill ju barn berätta. Glad

Men till RUL hade inte gått i nån av mina graviditeter, det har synts tidigt på mig alla gånger. 

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-24 13:06:26 följande:
    Nä alltså det räcker ju med att jag ätit för mycket en kväll så klappar sonen på magen och frågar om jag är gravid :) det syns ju säkert tydligare efter fler graviditeter.

Tänkte förresten på det där med förlossning. Lite tidigt att fundera över det nu innan jag ens är gravid iof, men hur som, tror ni att kroppen "går tillbaka" som om det vore 1:a förlossningen efter x antal år? Födde sonen på 45 minuter ...

Tja du...vem sjuttsingen vet? Har ju en miniförlossning från förra året...det gick fort när jag väl var inne för att sätta igång det. 

Jag tror jag är rätt snabb, men första var med snitt, skulle varit planerat pga säte men vattnet gick 10 dgr innan. Åkte in direkt, var då öppen 5 cm så de blev ett akutsnitt. 

Andra startade värkarna 04 och han är ute 10.30. Var öppen 3 när vi kom in vid 5.30, en timme senare var jag öppen 10. Sen tog krystvärkarna 3 timmar plåga och de fick klippa och ge värkstimulerande på slutet då värkarna avtog i styrka, dock inte i mängd, fick knappt en paus emellan....

Så är rädd det går rätt fort nu med...och vill helst till ett sjukhus ca 7 mil härifrån...det som ligger på 2,5 mil födde jag på sist, det är just nu det enda sjukhuset med förlossning i Gbg så känns som det är överfullt hela tiden...så hoppas hinna till det andra där man inte skickas hem efter 6 timmar...

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.