Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-04-24 09:38:28 följande:

Spännande! Men om ÄL är i morgon så är det ju helt ok, CD10 är väl en bra dag, är ju om man har ännu tidigare som det är mindre bra, tror inte ägget hinner bli klart i alla lager eller vad man säger annars.

Jag fick ju gå på jättestarkt östrogen (Femanest) efter vårt MA för att slemhinnan skulle läka och bli extra tjock. Har man lite hormoner i obalans, som man säkert har i större utsträckning som lite äldre, så behöver man nog hjälp på traven. Och RR verkar ju ge god effekt för många. 

Då hoppas jag att ägget håller sig tills minst imorgon innan det släpper :)

Jag tänker att det stämmer det du skriver och det kan väl mkt väl vara så att du fick högre halt östrogen när du gick på RR och att det var det som gjorde att det tog sig de gångerna du åt RR. Jag använde ju dubbel homonindikator innan jag köpte monitorn och kikar jag på den hade inget blinkande första gången när jag använde den utan den gick rakt över till fast gubbe och det borde ju tyda på att mitt östrogen då var väldigt lågt...
    Sen när jag började med Pergo fick jag blinkande en dag, sen fast gubbe och de sista månaderna har jag haft blinkande gubbe två dgr.

Nu funderar jag på om jag ska vänta med att ta progesteron och kanske först börja efter 7 dgr men är osäker på hur jag ska göra. Utan progesterontillförsel har jag ju mens med 20-22 dgr mellanrum så det blir ju några dgr tillgodo om jag börja ÄL +7. Kanske bäst att börja vid ÄL +5 för då borde jag ju inte störa ÄL som jag ju lyckats göra någon gång förut. Svårt med alla val man måste göra hela tiden....Foten i munnen

• Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-04-24 11:10:33 följande:
    Så bra! cd10 är ju en bra dag för ÄL, tidigare vill man väl inte ha det, men lagom korta cykler är ju bra för då blir det fler chanser! Fast nu hoppas vi förstås att det tar sig den här gången. Glad
    Ja tack, hoppas också det tar sig denna månad så vi slipper IVF :) Känner mig faktiskt positivt, något jag inte gjort på flera månader och jag hoppas det är ett gott tecken. Är mkt piggare så jag tror min kropp har varit lite ur balans de sista månaderna och det i sin tur beror nog på att jag dels började med Pergo, sen i samband med det ändrade min läkare min Levaxindos. Hoppas som sagt att det är ett gott tecken men skulle det inte vara till hjälp, då blir det lättare med IVF och flytt, begravning mm, så inget ont som inte har ngt gott med sig :)
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-24 10:41:56 följande:

Tack för fint pepp alla!!

Sticket gick inte att inbilla sig :) kände faktiskt när jag skrev nyss här hur det stack till igen där på samma ställe så nåt händer. Vad det nu än må vara ...

Ser fram mot att höra hur det går för er alla med nipt, fvp och nytt graviditetstest.

Nu blir det storstädning och sen ösa på med jobb innan det är dags att hämta hem barnen från skolan.

Så spännande!! Hoppas verkligen sticket du kände är tecken på att ägget håller på att fästa sig!!
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-04-24 09:51:08 följande:

Too tiki: Hur mår du med allt runt omkring dig? Imponerad att ni orkar med att göra bebis, men det kanske skingrar tankarna lite också. Kan ni inte bara köra på utan tester för att slippa ett stressmoment, eller sätter kontrollbehovet stopp för det? Hoppas på er tur nu!

På onsdag gör jag fvp. Är inte orolig över själva provtagningen, men påföljande vecka blir ju desto värre fram till provsvar.

Tack, jag mår efter omständigheterna väldigt bra :) Vet inte om det har med RR att göra men jag är mkt piggare än vad jag varit på länge och med det känns allt lite mer hoppfullt. Hoppas att min positiva attityd har en bra effekt på min kropp så vi kan få plus denna månad så vi slipper IVF.

Jag hade mina funderingar kring att skippa testerna denna månad men är nu glad att jag fortsatte med tanke på att ÄL verkar komma 4-5 dgr tidigare och vi har så mkt att göra att sex inte alltid känns så inspirerande :)

Håller tummarna för att allt går bra för er på onsdag och att provsvaren är braHjärtaSkönt att testerna finns men jag kan tänka mig att man är sjukt nervös tills man får svaret...

• Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-04-24 13:33:31 följande:
    Härligt med en positiv känsla! skönt att du känner dig piggare och mer i balans, inte konstigt att det varit omtumlande den senaste tiden med allt som hänt. Hjärta

Angående progesteron tror jag inte du ska vänta alltför länge.  Är du osäker på om du haft ÄL kan du kanske fortsätta kolla med stickor och se så att strecken blir svagare? Om de nu brukar bli det för dig. Du känner inte av ägglossningen på något sätt, alltså att du får ÄL-värk?

Stickorna brukar gå ner väldigt fort på mig och det verkar stämma med tempen. Däremot en månad så gick tempen ner väldigt mkt 2 dgr efter det att jag trodde att jag haft ÄL och då tror jag att kroppen försökte ägglossa igen och det är det jag vill försöka undvika.
    Men jag får hålla koll med både stickor och temp och i varje fall låta det gå 3-4 dgr innan jag börjar med progesteron och hoppas på att jag inte stör ÄL. Jag har haft tydliga ÄL känningar nu de sista månaderna men då har jag gått på Pergo el. Letrozol. Månaderna utan stimulering har jag kanske känt ngt, men inte så att jag reagerat på det om jag inte riktigt känt efter så det vågar jag inte gå på nu..såvida RR inte hjälper till så det känns mer för det har jag läst att det kan göra.

En annan fråga som poppade upp i mitt huvud nu :) Ska jag sluta med RR idag (hade positivt idag på ÄL stickorna), eller ska jag vänta tills jag vet att ÄL har varit? 

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-24 13:51:42 följande:
    Hur brukar din temp se ut efter äl och när kommer premens-dippen? Jag ligger efter äl mellan 36.8 och 37.1 och tempen sjunker inte förrän samma dag eller dagen efter mens.

Efter ÄL brukar min temp ligga mellan 37-37,1 och där ligger den till två dgr före mens då den går ner igen.

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-04-24 13:57:51 följande:

Du kan ju testa med ÄL-test i morgon och se hur de ser ut innan du tar RR? Är det fortsatt positivt och inte svagare kan du ta en tablett på morgonen. Men om det är svagare hade jag låtit bli. 

Jag hade mer ont än jag brukar vid ÄL denna månaden med RR än jag haft med både Letrozol och Bemfola. Och så har det varit alla gånger med RR, men vet ju inte om det är individuellt just för mig...jag känner alltid av ÄL, men väldigt mycket med RR, ont så jag knappt kan röra mig vissa stunder. 

Tack då gör jag som du skrev, så skönt att kunna bolla med er när frågor dyker upp :)

Då hoppas jag på att jag också får tydliga känningar med RR så jag slipper funderar på jag haft den eller inte :)

• Too tiki

Vill visa er skillnaderna på min temp denna månad mot föregående månad. De streckade linjerna på diagrammet blev av att jag missade att skriva i att jag tagit progesteron ett par dgr så bry er inte om det :) Diagrammet där tempen går upp och ner är alltså från föregående månad och så brukar min temp se ut (eller värre).

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-24 14:43:16 följande:
    Betydligt jämnare temp nu! Kostar den där appen nåt?

Prenumererar och fixar appar hit å dit så vill helst inte dra på mig mer kostnader! Fan bara progkräm, äl-test och gravtest kostar ju en förmögenhet haha

För ju själv dagbok över min temp men lite kul att se ett diagram:)

Fertilityfriends app var gratis de första 3 månaderna, nu betalar jag för den men minns inte hur mkt, men den är inte så dyr. Tycker bättre om den än andra jag testat men jag antar att det är en smaksak.
    Här är länk till sidan fertilityfriend.com/

Dyrt blir det jaaaa! FörvånadSkrikandes. Vågar inte ens börja räkna på vad vi lagt ut sen vi började för då blir jag bara deprimerad och än mer deprimerande blir det om vi måste dra igång med IVF...

• Too tiki

Fick precis reda på att min närmaste granne som är 47 år är gravid (planerat) efter att ha ätit RR i två månader. Hon hade tydligen försökt i 5 år utan att lyckats och detta med både pergotime och andra hormoner. Känns väldigt upplyftande måste jag säga och nu hoppas jag än mer på RR Skrattande

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.