38+ och försöker bli gravid.
Spännande! Men om ÄL är i morgon så är det ju helt ok, CD10 är väl en bra dag, är ju om man har ännu tidigare som det är mindre bra, tror inte ägget hinner bli klart i alla lager eller vad man säger annars.
Jag fick ju gå på jättestarkt östrogen (Femanest) efter vårt MA för att slemhinnan skulle läka och bli extra tjock. Har man lite hormoner i obalans, som man säkert har i större utsträckning som lite äldre, så behöver man nog hjälp på traven. Och RR verkar ju ge god effekt för många.
Då hoppas jag att ägget håller sig tills minst imorgon innan det släpper :)
Jag tänker att det stämmer det du skriver och det kan väl mkt väl vara så att du fick högre halt östrogen när du gick på RR och att det var det som gjorde att det tog sig de gångerna du åt RR. Jag använde ju dubbel homonindikator innan jag köpte monitorn och kikar jag på den hade inget blinkande första gången när jag använde den utan den gick rakt över till fast gubbe och det borde ju tyda på att mitt östrogen då var väldigt lågt...
Sen när jag började med Pergo fick jag blinkande en dag, sen fast gubbe och de sista månaderna har jag haft blinkande gubbe två dgr.
Nu funderar jag på om jag ska vänta med att ta progesteron och kanske först börja efter 7 dgr men är osäker på hur jag ska göra. Utan progesterontillförsel har jag ju mens med 20-22 dgr mellanrum så det blir ju några dgr tillgodo om jag börja ÄL +7. Kanske bäst att börja vid ÄL +5 för då borde jag ju inte störa ÄL som jag ju lyckats göra någon gång förut. Svårt med alla val man måste göra hela tiden....