Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

MammaPippi skrev 2017-04-27 08:17:42 följande:

Kul att det går bra wa76! Har också KUB nästa vecka.. är rätt nervös faktiskt även om vi såg den lilla förra veckan - känns som att v13 är en högriskvecka ????

Åhhh, önskar dig också lycka till nästa vecka, svårt att hänga med allt här nu :)
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-04-27 10:06:10 följande:
    Tack! Jag ska försöka ta det lugnt idag med. Är mycket mer nojjig denna gång än för två år sedan. Tyckte jag anade lite fostervatten igår kväll och vågar knappt gå på toa nu, nummer två vågar jag absolut inte. De sa jag skulle höra av mig och få komma in på kontroll om vattnet skulle gå på kvällen t.ex. Men jag har inte känt något mer sen. Den ökade missfallsrisken ligger inom de närmsta två veckorna så jag vill ju helst de ska passera så snabbt det bara går, men tiden går ju inte att påverka.

Hoppas verkligen din ÄL varit nu, men det verkar väl lovande med tempökningen. Har du börjat smörja? Håller tummar att du slipper fundera på Danmark och Pergo.

Tack jag hoppas också att ÄL varit :) Väntar med att smörja tills ikväll och tar en sticka innan för säkerhets skull. Kollade en sticka i morse och den var väldigt stark fortfarande vilket är ovanligt för mig, men monitorn visade hög fertilitet. Stickan jag kollade med nu är en annan sort så jag är osäker på om jag kan lite på den men ska kolla om jag har mina vanlig kvar men tror jag tog de sista igår....

Hua, så jobbigt detta med fostervatten!! Hoppas verkligen att det stannat upp nu! Du måste se till att ta det väldigt lugnt nu så inget händer även om det är lättare sagt än gjort med barn i huset som är små.... Antar att lyft är det som är värst, i varje fall var det det för mig när jag hade öppnats 4 cm redan i början av 8 mån med min första graviditet, så undvik det i varje fall. Vet inte om jag hade vågat mig på fvp utan tar nog KUB och visar det ngt tar jag fvp. Ta nu hand om dig och vila så mkt det bara nu går, kramar! Hjärta

• Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-04-27 12:12:39 följande:
    Oj, ännu ett gravtest att analysera! Kan kanske se något, men testa igen imorgon så borde du se något tydligare. Som sagt, blir ibland galen på testlagrets tester.

Tråden är verkligen aktiv nu, hinner inte kolla så mycket idag men ska läsa ordentligt senare.

Känns tråkigt att jag inte är med i racet själv, med nedräkning till BIM osv. Även förra månaden visste jag att jag hade ÄL på fel sida. Så himla surt. Tog ett test idag för att kolla om ovitrellen gått ur kroppen och det var ett jättesvagt streck fortfarande. Får se igen imorgon. Ska börja med lutinus idag. Testar "på riktigt" på måndag, ÄL+11, och sedan lägger jag ner den här månaden och satsar på nästa.

Tiden går ...
    Hoppas du får ett fint plus på måndag :)
  • Too tiki
    Vanillagorilla skrev 2017-04-27 17:20:37 följande:

Nu är det 38 dagar sedan mensens första dag och ingen mens ännu. Har ingen koll på när ÄL var men jag gjorde ett gravest (rfsu's) i måndags (35 dagar efter mensens första dag) och det var negativt. Ska göra nytt test imorgonbitti med clearblue. .. Vet ni om rfsu 's tester är dåliga?

Har för mig jag läst något om att RFSU inte är så bra men är osäker på om jag minns rätt....
  • Too tiki

Tempen var fortsatt hög idag så idag först börjar jag smörja. det enda som oroar mig lite är att stickorna visar nästan positivt men så har jag nya stickor från babyplan och de är inte lika bra som de jag brukar ha.
    Monitorn visade hög fertilitet så ngn LH topp har inte den noterat så jag får väl bara hoppas att ÄL verkligen har varit och det tror jag iom att tempen varit hög i två dgr och sekretet är krämigt idag också. Börjar väl testa fredag nästa vecka vid ÄL+9 och hoppas att tiden dit går fort :)

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-28 12:14:55 följande:
    Tror din äl varit! Kanske bara mycket LH i kroppen så att det fortfarande ger utslag?

Verkar så...Har inte haft så förut men förra månaden skulle jag beställa mina vanliga stickor på billiga tester och trodde jag skulle få de jag haft förut men det verkar som de bytt märke.
    De nya är kanske känsligare än de andra och att det är därför det visar nästan fullt utslag, för så gjorde de nu efter ÄL också men när jag testade med de gamla visade de knappt ngt. Gillar inte när de är för känsliga för det är svårt att tyda, så nästa månad ska jag bara köra med monitorn och kanske köpa från testlagret istället för de har jag aldrig provat. Om jag nu mot förmodan inte skulle bli gravid vill säga :)

Du skrev att du hade värsta PMS. Har du haft det så sen ÄL? Jag har inte haft PMS på flera år men denna månad blev jag PMS direkt när ÄL var, därav min fråga. Funderar på om det kan vara RR som gör sån skillnad också. Om det beror på RR så är det ju mer som när jag var ung och det kanske bådar gott, även om gubben kanske inte tycker det är så kul med en PMS kärring

• Too tiki
    Lykkeliv skrev 2017-04-28 10:32:05 följande:
    Jag har molvärk men inget annat. Gissar på bim om 3 dagar nu. Testade negativt igår em
    Trist med negativt men hoppas att det bara var för tidigt att se någotHjärta
  • Too tiki
    Rosenlarv skrev 2017-04-28 08:30:49 följande:

Samma svaga resultat nu i två dagar. Lägger ner det här testandet nu, vet ju inte ens riktigt vart i cykeln jag är. Får hoppas att kroppen kommer i fas i nästa cykel.

En del ökar ju väldigt långsamt så jag hoppas att det ökar om någon/några dagarHjärta
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-28 13:36:39 följande:
    Aldrig haft pms tidigare om åren men efter att jag börjat med progesterall brukar jag få pms cirka en vecka innan mens.

Blir irriterad som satan. Och så blev det nu med fast höll bara i sig i 2 dagar. Jättekonstigt.
    Ja det var ju knepigt men kanske kan bero på att din kropp börjar vänja sig vid det extra progesteronet. Jag hade alla möjliga symptom de första månaderna med progesterall men de två sista har varit mer stabila, tills nu när jag blev PMS:ig då..... 
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-30 09:13:44 följande:
    Hade jag haft den minsta misstanke om graviditet hade jag givetvis avstått från vin. Men jag hade rätt, mensen kom i morse. 2 dagar för tidigt.

Tur jag inte slösade ett till test. Blir Rosenrot och hoppas på nästa äl. Som nu tyvärr infaller på min barnvecka, då sambon kommer bli extremt svårövertalad till sex.

Fanihelskotta :( blir så less på detta!!
    Så jäkla trist men mens :(
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.