Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-03-27 09:18:33 följande:

Oj, ser att jag skrev fel igår, skulle ju svarat till Milou3 dag 11 och 13.

Too tiki: Roligt med snart ÄL, hoppas på det och att det är er tur nu!

Tack Hjärta
  • Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-03-27 10:09:19 följande:
    Too tiki, jag beklagar. Det måste kännas otroligt tungt. Jag tänkte att något nog hade hänt eftersom du brukar vara så aktiv här, men ibland kommer livet i vägen. Självklart ska ni fortsätta med försöken direkt om det känns rätt. Jag hoppas verkligen att ni lyckas snart! {#emotions_dlg.flower}
    Tack Hjärta

Ja vi försöker fortsätta men det är tufft just nu. Har verkligen ingen lust till sex just nu men får ta det så vi inte missar ÄL och hoppas på att den kommer snart. Fick inte maximal fertilitet idag hellre men hoppas den kommer imorgon så jag kan släppa sex till nästa ÄL period om det inte känns bättre innan dess ;)
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-03-27 19:30:23 följande:
    Jag hoppas innerligt att det räckte att vi hade sex samma morgon som första glada gubben! Det återstår att se. Bim om 9 dagar ...
    Håller tummarna för erHjärta
  • Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-03-27 10:50:23 följande:

Hur ligger ni andra till i cykeln nu, när ska ni börja testa?

Jag fick tyvärr tråkiga nyheter om en närstående i fredags, hade troligen ÄL då men tappade lusten helt. Vi fick till det de två dagarna innan. Jag är ändå nöjd med det, det har funkat bra innan så blir det inget är jag trygg med att det inte beror på att det inte fanns spermier på plats.

Imorgon ska jag till gynekologen, ska bli spännande. Får se om hon tycker att det skulle vara bra att ge något ägglossningsstimulerande för att öka chanserna.

Jag är på cd 12 och inväntar ÄL som förhoppningsvis blir på torsdag el. fredag. Känner igen detta med att tappa lusten helt. Jag har verkligen ingen lust nu men vi försöker få till det varannan dag i varje fall så vi inte missar ÄL, sen blir det paus till nästa månad tror jag ;)

Hoppas det gick bra hos gyn idag!

• Too tiki
    wa76 skrev 2017-03-24 18:31:53 följande:
    Jag var på VUL Idag och vi fick se ett tickande hjärta! <3 Blev daterad 1-2 dagar tillbaka (beroende  på vilken app man använder sig av), men jag hoppas att det inte gör nåt? Är i v 6+5 idag enl vul, i v 6+6 enl 2 appar och 7+0 enligt en tredje. Man blir lite galen då man inte vet vad som gäller. Embryot var i alla fall ca 7,9 mm lång.

De tog kompletterande prover idag, fast de tidigare sagt att jag borde vända mig till en MVC för det. Jag var lite på helt enkelt ;) Hade ju 2,98 i TSH sist. De tog TSH igen, TPO-antikroppar (autoimmunitet) och tyroxin till slut, vilket jag är tacksam för. Tyvärr så kommer jag inte veta svaren förrän måndag morgon. Jag kollade mina prover från 2003  när jag hade nyligen blivit gravid med min äldsta (och inte visste det) och då låg TSH på 2,8. Varken läkare eller jag visste då att jag nyligen blivit gravid men jag hade lite hjärtklappning och var trött (hade även lågt blodvärde) så de tog prover. Sen skickade hon provsvaren till mig hem och jag sparade dem i alla dessa år. Jag vet inte om det har någon betydelse? Nämnde det till läkaren idag.

Fortsätter smörja in med krämen så länge (progesteral). Vi ska ju flytta på tisdag, huset är sålt, det blir mycket lyft och stress, vet inte hur det kommer gå! Fortfarande orolig, för mycket kan gå fel men försöker bara njuta och slappna av nu.

Ha en fin helg nu allihopa! <3

Så härligt att ni fått se den lilla nu :) Hjärta

Hoppas du fått svar på ditt TSH idag och att det såg bra ut?

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-04-01 08:27:27 följande:

Kanske åt rätt håll...

Stort GRATTIS, är så glad för din skull vännen <3 Tror du det kan ha varit rosenrot som gjorde susen, tänkte på att du tog det förut när du blev gravid och nu också? Massor av grattiskramar <3

Själv hade jag troligen ÄL igår så nu kommer den nervösa väntan fram till BIM.....
  • Too tiki

Stort GRATTIS till dig också Rosenlarv :D <3 Nu börjar det hända grejer här i tråden, kanske är det en turmånad för oss alla, hoppas, hoppas :)

• Too tiki
    Rosenlarv skrev 2017-04-01 10:24:47 följande:
    Tack:) känner att jag har svårt att tro på det eftersom jsg testade positivt i 8 veckor efter mitt ma. Men efter två äl och en jättelång mens kan det väl inte vara rester längre? Det måste väl vara en ny graviditet?
    Tycker inte det borde finnas rester kvar så jag tror nog det är en ny graviditet. Hoppas och håller tummarna för att det ökar i styrka och att det sen går hela vägenHjärta
  • Too tiki

Måste fråga er om ni vet utifall det finns risk om man måste använda bedövning hos tandläkare? Anledningen till mig fråga är att jag ska till tandläkaren på tisdag och är tvungen att använda bedövning då jag ska dra ut en tand som spruckit. Tanden måste ju dras inom kort men jag kan vänta för jag har inte ont i den och vill verkligen inte riskera något. Kommer vara på ÄL+4 på tisdag.

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-04-05 13:41:36 följande:

Jag var ju på läkarbesök inför fvp och UL igår. Visst var det liv i magen, och så underbart att se sprattlet! Dock var min oro för två befogad, jag väntar tvillingar, igen. Det blev.... jobbigt. Vi var så säkra på fvp, men nu rekommenderade inte läkaren det. Går man på KUB och får en förväntat bra siffra är fvp inte längre möjligt, och vi skulle vilja ha större säkerhet. Vi har fem barn och tror att om vi skulle få två sjuka barn skulle det bli på bekostnad av de vi redan har. En jobbig tid väntar oss med beslut vilken fosterdiagnostik vi ska göra. Jag är nu 39, 40 om ett par veckor. Blev daterad till 12+2.

Osäker om jag är för detaljerad för alla som kämpar så här i tråden. Jag önskar iaf alla Lycka Till framöver!

Dubbelt grattis, även om jag förstår att ni står inför ett jobbigt beslut. Jättebra att du delar med dig och jag vill gärna höra hur det går för er framöver.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.