-
Det högg faktiskt till rätt mkt i morse när jag var ute och gick på promenad och efter det kom denna mensvärksliknande känsla. Tycker iofs att hugget kom lite väl långt ner om det ska vara ägget som fäste, men jag har inte känt så tidigare försök så kanske det kan vara något trots allt. Får se om min temp blir högre imorgon igen och då gärna högre än vad den varit efter ÄL denna månad, då först kanske jag kan börja hoppas lite igen :)Milou3 skrev 2017-02-07 10:57:48 följande:Ägget sägs ju fästa runt dag 7 så hoppas du känner nåt extra i dag eller i morgon som tyder på det :) då blir man iaf extra glad ett tag tills man letar nya ev symptom :/
-
Tack då håller jag mig till en vaggis per dag :)Nykär15 skrev 2017-02-07 11:38:36 följande:Nej 200 mg blir inte för lite, jag körde så förra cykeln, men ta det kvällstid då det ligger kvar längst då, det rinner ut mängder av det nämligen, binda är att rekommendera. De säger 2-300 mg/dag så det tror jag absolut räcker till!Spännande! Nej, känner typ ingenting...svag molvärk men inte mycket alls. Fryser gör jag jämt och har alltid gjort så kan inte säga att frusenheten är förändrad heller. Men får testa i morgon..så jag vet om jag måste beställa medicinerna för nästa cykel med, verkar svåra att få tag i.Intressant! Hoppas det är ett bra tecken!Milou3 skrev 2017-02-07 10:54:46 följande:Då är det såklart därför jag kände av illamående! Smörjer med progesteronkräm. Kanske därför den ena tutten är enorm haha. Sjukt att bara den ena är det :/
Får jag testen i dag så kanske jag testar ändå.
Tror inte jag klarar att hålla mig när jag tänker efter.
Men känner du nåt som kan vara positivt?
Ja, jag hoppas att hugget jag kände i morse kan vara ett gott tecken men vi får väl se vad tempen säger imorgon.
-
Håller tummarna för att allt ser bra ut!!HoppasPåEnTill skrev 2017-02-07 12:11:53 följande:
Supernervös. Idag ska jag åka och lämna prover. Tänk om mina ägg är helt slut?
-
Du kan inte se dina provsvar tidigare på vårdguiden? Brukar bara ta 3 dgr för mig att få svar så det borde finnas i systemet tidigare än 10 dgr tycker jag.Nykär15 skrev 2017-02-07 12:29:36 följande:
Hoppas det går bra! Väntan känns som en evighet på provsvaren,
Jag lämnade nya TSH-prover idag, sist tog det 10 dagar att få svar...drygt.
Anonym (Sanna) skrev 2017-02-07 12:20:48 följande:Jag känner lite drag på vänster sida och lite halvt diffus molvärk i ryggen så jag tror mensen är på gång. Bim enligt mig på lördag. Enligt FF imorgon. Äl blev några dagar senare denna månad och eftersom jag inte tempat förstår inte FF det ännu. Fast nu är jag orolig mensen kommer imorgon ändå och i så fall skulle min lutealfas förkortas med rosenrot. :-/Hoppas det är tidiga grav.symtom du känner! Jag fick ingen förändring på lutealfasen de gånger jag tog rosenrot.
-
OK, synd :(Nykär15 skrev 2017-02-07 12:41:13 följande:Nej, mina går via Unilabs direkt till kliniken så kan ej se dem där tyvärr...
-
Tack, man kan ju alltid hoppas att detta är positivt :)Milou3 skrev 2017-02-07 12:45:16 följande:Yay! Hugg/stick runt äl+6-7-8 är bra har jag läst!
Håller tummarna. -
Någon skrev i en annan tråd att man utan att vara gravid har 3 i hcg men har ingen aning om det stämmer. Sen har jag bara sett hur nivåerna brukar ligga vecka för vecka, inget hur mkt det stiger per dag tyvärr.Milou3 skrev 2017-02-07 12:49:58 följande:
Sist jag blev preggo så testade jag svagt svagt plus på äl+12 med cb+ som mäter från 25hcg. De sägs ju att halten hcg fördubblas varannan dag så om man räknar baklänges borde man kunna lista ut när ägget isf fäste. Eller? Har man 1 i hcg den dagen ägget fäster?
-
Ser jättebra ut :)HoppasPåEnTill skrev 2017-02-07 16:15:50 följande:
Provsvar så här långt:
-
Som sagt, jättetrist :( Men jag hoppas att det bara tar lite längre tid för dig denna gången att få positivt för det kan ju variera.Nykär15 skrev 2017-02-08 09:12:56 följande:
Negativt idag på ÄL+11, så är det negativt i morgon med så börjar jag trappa ner progesteronet, är det negativt även på fredag så slutar jag helt och väntar in mensen och en ny omgång...
-
Så trist :( Håller tummarna för att mensen håller sig borta och att hcg bara inte hunnit upp till tillräckligt hög nivå för att ge utslag idag.mysmammi skrev 2017-02-09 09:12:45 följande:
bim minus ett..äl +13 och blankt test. Set inte ut som det gick vägen denna månaden.
Imorgon är jag på äl+10 och då testar för första gången och redan nu är jag skitnervös. Tror faktiskt inte det tagit sig denna gången heller för min temp gick ner idag efter att ha varit som högst igår. Sen har jag känt som före mens i ett par dgr men eftersom jag använder progesteron vaggisar kan väl inte mensen komma igång.