Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2017-01-27 08:17:52 följande:

Jag är inte säker jag har äl denna månad. Har testat men får inget utslag och sekretet är inte jättetydligt och detsamma med molvärken. Äl kanske blir senare om nån dag (trodde onsdag/torsdag) eller inte alls. Vi har tyvärr inte sexat på en massa så det finns simmare där ifall att men ikväll får det bli. Håller tummarna på tur!

Håller tummarna för att din ÄL bara kommer senare än du trodde!

Har heller inte haft så regelbundet sex denna månad för vi har massor med flytten att göra och sen var min man borta under veckan också. Men idag fick jag hög fertilitet på monitorn så nu vet vi vad vi ska göra under helgen ;)
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-26 13:15:55 följande:

Tack, vad gullig du är! Jag ska njuta, känner mig iaf gladare än på länge av dagens besked! Mitt i allt detta behöver man ändå höjas ibland och få lite hopp!

Tycker absolut du ska prata med kliniken, privata brukar oftast inte ha så långa köer. Jag fick komma in på första besöket tre veckor efter jag ringde i höstas till vår. De har ingen direkt åldersgräns då jag går, hon tyckte jag ännu hade mycket goda chanser trots att jag är 40, så det är skönt. Även gyn jag var på när jag fick MA sa att jag inte ska tänka så mycket på åldern då jag är frisk och allt ser bra ut nu, så har jag samma chanser som många andra. Men det sitter ändå i bakhuvudet..helst som tiden bara går och inget händer. 

Men vi ska fixa det här! Allihop! Nu är det som du säger vår tur!

Var går du någonstans? Tänkte på att vi ju ska flytta ner till Gbg och som jag förstod det bor du väl i närheten av Gbg?

Idag känns livet lite lättare för idag fick jag hög fertilitet på monitorn :) Kände redan igår att något var på G för det började mola på som det gjorde förra månaden. Om det blir som förra månaden kommer jag få ÄL den 1-2 feb vilket blir cd 15 eller 16. Hoppas att den längre tiden ger fina ägg nu så vi kanske får ett + denna månad...

Lycka till nu, jag håller tummarna för er :)

• Too tiki
    mysmammi skrev 2017-01-27 11:33:00 följande:
    ok jag var helt aningslös om det här med sekret innan jag skaffade en fertilitetsapp där de ville att man skulle skriva vilket sekret man hade. Har kollat det första gången nu denna månaden och fick äggvitesekret för 4 dagar sedan och fick stegring igår så låter ju rätt.
    Fick i vilket fall ägglossning en vecka senare än vanligt efter mitt missfall så blev glad att det hände så fort.

Jo det är bra om man har koll å sekretet för ofta kommer det ju före stegringen och då slipper man lägga ut massa pengar på tester.

Det var ju skönt att du fick ÄL så snart efter missfallet, jag håller tummarna för att ni får ett + snart och att det går bra denna gången :)

• Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-01-27 15:43:19 följande:

Det var intressant det där ifall tester kan luras. Men om de nu ändå skulle stämma, passar in med ens sekret så när skulle man kunna tänka sig ett positivt test blir för mig?

Jag känner av lite mer molvärk, fertilt sekret och fick nu der starkaste jag fått hittills (fast det är ett negativt test). Själv gissar jag äl är imorgon men det borde kanske bli söndag ifall det imorgon skulle visa positivt.

Hade det varit mitt test hade jag tagit ett nytt ikväll då jag har snabb stegring :) När min ser ut som ditt test brukar det ett par timmar senare vara positivt.

Skulle tro att du får fullt utslag imorgon och i såna fall ÄL på söndag, såvida du inte tar ett nytt ikväll och det visar positivt såklart. Lycka till! Håller tummarna för att du får ÄL inom de närmaste dygnen :)

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-01-27 21:01:06 följande:

Too tiki: För en som aldrig använt tester och analyserat så mycket verkar det lite meckigt med stegringar. T.ex. testet som Anonym (Sanna) visade en bild på hade ju två streck, men det är inte positivt säger ni, hur ser testet ut när det är positivt? Sekret tror jag inte jag kan klura ut, känns inte tydligt på något sätt för mig.

Jag har fått en annan oro. Min sambo äter ju också medicin mot halsfluss, och på hans står det att man inte ska ta det om man är gravid eller planerar graviditet. Jag funderar ju förstås nu på hur det påverkar spermierna. Informationen är ju skriven utifrån ett kvinnligt perspektiv under rubriken Graviditet och amning. Någon som stött på detta tidigare? Jag åt Kåvepenin och den är ok vid graviditet men han tål inte penicillin och fick en annan som förhindrar bakterierna från att dela sig och på så sätt stoppa spridningen.

När ägglossningstester är positiva så ska teststrecket vara lika starkt som kontrollstrecket, eller starkare (mitt brukar bli starkare). Bifogar en bild som jag hittade på nätet där du kan se stegringen och till sist hur det ser ut när det är positivt.

Såhär brukar mina se ut.

Angående din fråga om medicinen din man äter har jag ingen aning om hur det påverkar. Skulle nog rådfråga läkaren som skrev ut hans medicin för att vara på den säkra sidan.

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-01-27 21:01:06 följande:

Too tiki: För en som aldrig använt tester och analyserat så mycket verkar det lite meckigt med stegringar. T.ex. testet som Anonym (Sanna) visade en bild på hade ju två streck, men det är inte positivt säger ni, hur ser testet ut när det är positivt? Sekret tror jag inte jag kan klura ut, känns inte tydligt på något sätt för mig.

Jag har fått en annan oro. Min sambo äter ju också medicin mot halsfluss, och på hans står det att man inte ska ta det om man är gravid eller planerar graviditet. Jag funderar ju förstås nu på hur det påverkar spermierna. Informationen är ju skriven utifrån ett kvinnligt perspektiv under rubriken Graviditet och amning. Någon som stött på detta tidigare? Jag åt Kåvepenin och den är ok vid graviditet men han tål inte penicillin och fick en annan som förhindrar bakterierna från att dela sig och på så sätt stoppa spridningen.

Glömde lägga till länk angående sekretet mammasidan.se/bli-gravid/livmoderhalssekretet
  • Too tiki

Fy så långsamt tiden går :( Fick hög fertilitet på monitorn idag igen!! Tog ett billigt test vid lunchtid och då strecket var nästan lika starkt som kontrollstrecket. Var därför tvungen att dubbelkolla med CB vanliga test som givetvis bara visade en rund ring. Blir verkligen galen på denna väntan, vill ha ÄL nu!! Skrikandes Ursäkta bittert inlägg men jag var bara tvungen att få ur mig lite skit för jag känner mig extremt otålig just nu :)

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-29 15:08:34 följande:
    Segt, vilken dag är du på nu?

Ja nu går tiden extremt långsamt..... Är på cd 12 idag så jag har ju inte väntat så länge men på något vis känns det mkt längre än vad det brukar :(

Är också lite fundersam på hur vi ska tänka på vad det gäller samlag. En del skriver ju att man ska ha samlag var tredje dag om simmarna inte är så bra kvalité. Vi har ju ingen aning om hur min mans simmare är så frågan är om vi ska göra som vi gjort hittills, varannan dag....eller kanske börja testa var tredje dag istället. Känns som om man har lättare för att missa själva ÄL om man kör var tredje, för det är väl så att spermier av sämre kvalité inte lever kanske mer än max 24 tim?

På tal om spermier så fick jag frågan om vi ha testat avhållsamhet 5-7 dagar innan ÄL för att få bättre chans att bli gravid. Någon som hört någon teori om att det ska vara enklare att bli gravid om man gör så?

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-29 15:52:41 följande:
    Jag tror på varannan isf, hört att man inte ska ändra på sina rutiner då tillgång styrs av efterfrågan, så gäller att inte mixtra för mycket. Ni får väl förutsätta att simmarna är ok om ni inte vet?
    Ja vi får väl köra på som vi brukar och hoppas på det bästa. Blev bara så förvånad över detta med att vara avhållsam 5-7 dgr före ÄL att jag fick för mig att var tredje dag skulle vara bättre. Har ångest och tänker för mkt i väntan på ÄL så jag får väl skylla på det :)
  • Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-01-29 16:00:16 följande:

Too tiki: jag har bara hört en teori att mannen ska hålla sig i 7 dagar, att det ska bättra chanserna att få en flicka, inte att det i sig ska bättra chansen bli gravid.

I och för sig räckte det med en gång för oss (dagen innan äl) men jag tror ni gör bäst ligga varannan dag. Helst dagen innan äl och på själva äl dagen för att pricka in.

Vi ligger inte så ofta innan äl. Det blir oftast bara 1-2 gånger. Ibland kommer livet emellan också och orken finns inte som för 10 år sen. Hoppas det ska räcka ändå. Nu blev det sex dagen innan äl. Äl var mest troligt igår. Det gjorde så ont på eftermiddagen.

Vi har haft mkt att fixa med flytten denna månad så vi har inte haft ork till varannan dag. Vi fick till det igår i varje fall och så måste vi få till det imorgon och då hoppas jag att jag får ÄL dagen efter för mer vet jag inte om vi orkar med just nu, är helt slut i både kropp och huvud för tillfället. Hoppas månaden går fort och flytten är klar så man får det lite lugnare för nu känns allt väldigt trögt och horribelt att man ska behöva känna att man måste få till sex när man egentligen inte orkar... :(

Håller tummarna för att ni träffade rätt denna gång :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.