Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

En fråga angående gravtester, är testlagrets pålitliga? Såg att de hade erbjudande nu så man får 20 st stickor för 139 kr ordinarie pris 179 kr. Tänkte beställa men ville kolla med er först om ni testat dessa för jag har förstått att kvalitén skiljer sig rätt mkt mellan olika tester.

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-02-05 11:13:26 följande:
    De är de enda testen jag litar fullt på! Och CB digitala. Testlagret har aldrig visat fel för mig iaf, brukar använda dem från äl+10

Tog ett idag för att se så allt från sprutan är ute ur kroppen, och ja nu är det blankt - så jag kan vara trygg när jag testar inför BIM på tisdag eller onsdag...

Då beställer jag 20 st därifrån :) Så mkt billigare än tex CB early som blir svindyr att testa med om och om igen..

Härligt att hcg gått ur din kropp så du kan känna dig säker om det blir ett streck när du testar om ett par dgr :) Nu håller vi tummarna och hoppas på att vi blir flera som får + denna månad!!

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-02-05 21:05:06 följande:

Tack tjejer för omtanken!

Jag får heja på er nu ett tag. Snart bim för Nykär och Too tiki? Fler? Hoppas på plus nu, håller tummarna!

Är på ÄL+6 idag och har BIM på alla hjärtans dag den 14/2. Hade ju varit helt underbart att få ge ett + till min man den dagen men jag har väl inte så stora förhoppningar om att det blir så. Men önska kan man ju alltid göra :)

När har du BIM?

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-02-06 08:50:05 följande:

Oj oj flera med BIM i veckan, statistiskt måste ju nån ändå få plus snart tycker jag! Jag känner mig dock väldigt ogravid så har väl inga större förhoppningar om att det är jag som ska få plusset dock...ÄL+9 idag

Har inte heller några känningar direkt, däremot en högre temp mot vad jag brukar ha. Om det säger något vet jag inte men tror inte det. Såvida ägget inte var av  bättre kvalité denna månad och att gulkroppen därför fungerar som den ska, för ägget hade ju inte hunnit fästa sig när tempen blev så hög och stannade där.

Då är du nära testdag nu, spännande, håller tummarna för er!! :)

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-02-06 10:24:38 följande:

Vet hur det är att ha BIM på en betydelsefull dag...hade ju julafton i december, men blev ju mens i stället, inte lika skojsigt. Hade så stora förhoppningar den gången för det var första omgången Letrozol...

Ja i morgon kanske jag testar, om jag vågar. Så länge jag inte testat slipper jag ju se ett negativt test...tycker det är värst inför att börja testa, längtar inte alls efter det.

Ja, det blev nästa mer stressande nu när det var en så speciell dag som jag får BIM på...Skulle ju vara helt otroligt om vi fick pluss bara för därför men man ska aldrig säga aldrig...

Håller tummar och tår för dig imorgon om du vågar testa! Har idag fått mina från testlagret så jag kan testa massor av ggr utan att bli ruinerad :) Börjar nog på ÄL+10, sen varannan dag fram till BIM. Känner precis som du inför varje ny testomgång, blir nästa bara mer och mer nervöst för varje gång man ska testa :(

• Too tiki
    bluebird6 skrev 2017-02-06 12:03:25 följande:

God förmiddag!

Håller tummarna fö Er Too Tiki och Nykär.. 

Hemma sjukskriven denna veckan ut så jag kan få vila, gråta och fundera färdigt på om man vågar försöka igen... 

Hur vågar man försöka? Jag tänkte verkligen att denna gången var det vår tur. Att det inte kan sluta på samma sätt. 

Vänta på utredning flera veckor och sedan på svar?
    eller försöka direkt och ta emot all den hjälp de erbjuder under graviditeten? 
    Hormoner, blodförtunnande och ev hjälp mot immunförsvaret.

Jag fixar inte en gång till att nästan ta mig till Kub och sedan göra vul som visar att fostret dött v 8. Får vul då och då pga upprepade mf.
    nu senast var det ju v v 11 ()10+0 och snart dags att ta prover inför kub. Så jäkla arg och besviken på min kropp. 
    man känner sig så jäkla misslyckad. 

Förstår hur du känner dig och tror att det är bra att du är sjukskriven nu ett tag så sorgen får ta sin tid Hjärta

Råden jag kan ge är bla. det som Nykär skriver om. Kolla ditt TSH om det redan inte är kollat för det är väldigt viktigt att det inte är för högt vid en graviditet. Jag har haft både lågt och högt, men nu ligger mitt TSH på 0,89, förra gången låg det så lågt som 0,07 så det går åt rätt håll.
    Däremot har mitt D-vit gått ner från 96 till 89 så nu får jag justera d-vit så jag kommer upp över 100 igen som jag var i höstas. Att ha bra d-vit värden är också viktigt för fertilitet så det kan också vara idé att kolla upp.

Jag har denna månad börjat med albyl minor som är blodförtunnande då jag läst att man kan ta det om man inte får blodförtunnande utskrivet av läkare. Sen progesteron om du inte fick det vid tidigare graviditet.

Hoppas att det snart känns bättre för dig. Många tröstekramarHjärta 

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-02-06 14:56:50 följande:

Ja turligt nog så vet du ju förmodligen utfallet innan alla Hjärta-dag iaf så inte du testar först då. 

Jo känns nästan bättre om jag väntar till ÄL+11, för OM det är något så kommer det isf synas bättre på ett test än om jag börjar testa redan i morgon...men vi får se, beror lite på natten med, blir gärna kissnödig och vill ju ha så koncentrerat som möjligt när jag väl ska testa....

Ja, har jag tur hinner jag se ett ev. pluss före alla hjärtans...önskar bara att dagarna kunde gå lite fortare nu...Skrikandes

Har det varit svårt att se på testlagrets när du testat på ÄL+10?

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-02-06 21:01:16 följande:

Åh, då blir det spännande i tråden i veckan för Milou, mysmammi, Nykär och Too tiki. Hoppas nu någon har tur, men helst alla så klart! Heja!

Too tiki: Jo men varför har du inte stora förhoppningar, hoppet är det sista som överger en, remember! Ni har gjort vad ni kunnat, det ska kunna gå bra!

Det är ju så trist att inte ha ett bim egentligen, men jag vet ju aldrig vad jag ska räkna med mina oregelbundna cykler. Dag 39 idag..... Möjligen lite illamående nån gång, men det är säkert bara inbillning. Annars inget. Jag kommer inte ihåg riktigt mina symptom tidigare graviditeter, bara att senaste hade jag varit illamående en vecka när jag testade plus, och då visade det sig att jag var i 7+0.

bluebird: Krya på!

Ja man ska väl inte ge upp hoppet, men så har det känts av någon anledning hela denna månad. Vet egentligen inte varför, bara en känsla som är svår att skaka av sig :)

Förstår att det är svårt för dig att veta BIM när du har så långa cykler. Jag hade absolut börja tempa om jag vore du, för lutealsfasen brukar vara hyfsat konstant för varje individ, så vet du bara vilken dag du har ägglossning kan du få ett hum om när du borde ha BIM. Jag är ju lite av ett kontrollfreak. Hade jag inte vetat hade jag blivit än mer orolig, så för min del är tempning, eller ägglossningstester, eller både och ett måste :)
    Håller tummarna för att din mens håller sig borta denna månad så ni får ert efterlängtade pluss!

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-02-07 10:25:29 följande:

Jag vet att den enda temp som gills är den innan man klivit upp ur sängen, men, i några månader så har jag ändå tempat, mest på skoj runt 09.00-10.00 snåret.

Jobbar hemifrån så har den möjligheten.

Och innan äl ligger den på runt 36,3 - efter äl runt 37,1-37,4 för att dagen innan bim gå ner till 36,3 igen.

Så jag kommer nog inte testa förrän bim om nu tempen fortfarande är hög :)

Fick ett släng av illamående i morse, men de senaste månaderna verkar jag tyvärr ha det strax innan mens så inte ens det kan man gå på längre heller :/

Hur mår ni andra med bim i veckan??

Håller tummarna för att tempen håller sig hög fortsatt hög för dig och du får ett pluss istället för mens :)

Har BIM först på tisdag, är på ÄL +7 idag och har bara känt lite molande av och till. Idag är jag på cd 21 och normalt sett brukar jag få mens cd 21-22 och nu känns det nästan som lite som när jag ska få mens. Tempen gick också ner idag från 37-37,74 till 36,92. Fortfarande hög men iom att det känns lite som jag ska få min mens blir jag lite fundersam.

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-02-07 10:01:35 följande:
    Nej kände att jag inte ville i morse...så lever på hoppet iaf en dag till. Men i morgon borde jag testa, måste ju sluta med Lutinus iaf på fredag om det inte blivit något...

Jag börjar med mina vaggisar idag så får ja se hur jag mår av dessa...Gick tyvärr inte att dela dem så jag får väl ta 200 mg per dag då, eller tror du det är för lite? Jag brukar ju smörja mig med mellan 40-60 mg kräm och har ju lyckats förlägna lutealfasen med 7-8 dgr.

Håller tummarna för dig om du testar imorgon!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.