Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

WendelaW skrev 2017-05-25 18:19:08 följande:

Nu kom mensen. Nytt försök i Juni.

Så tråkigt... Hoppas det går bättre nästa månad! <3
  • wa76

Fick svar på NIPT idag, inga avvikelser! Nu bara att invänta RUL för att se om allt är bra, om tre veckor, så man kanske kan börja tro på riktigt att det blir någonting och våga berätta till barnen (och chefen på jobbet)?

• wa76
    Hemflyttad skrev 2017-05-26 08:38:21 följande:

Förstår att du blir less! Här blir det ett år i augusti, fast de första månaderna försökte vi inte själva utan gjorde FET med två fem år gamla embryon. Tog sig inte. Blev förvånad när jag blev gravid i januari, gick ändå hyfsat fort. Men sedan missfallet har det bara varit depp ...

Men allt känns ändå bättre på sommaren med sol och värme, och vem älskar inte jordgubbar?!

Eller hur? Hoppas verkligen ni lyckas nu under sommaren, skulle ju vara härligt med en bebis på våren! <3
  • wa76
    Hemflyttad skrev 2017-05-26 08:38:21 följande:

Förstår att du blir less! Här blir det ett år i augusti, fast de första månaderna försökte vi inte själva utan gjorde FET med två fem år gamla embryon. Tog sig inte. Blev förvånad när jag blev gravid i januari, gick ändå hyfsat fort. Men sedan missfallet har det bara varit depp ...

Men allt känns ändå bättre på sommaren med sol och värme, och vem älskar inte jordgubbar?!

Eller hur? Hoppas verkligen ni lyckas nu under sommaren, skulle ju vara härligt med en bebis på våren! <3
    Monchichi skrev 2017-05-27 08:22:19 följande:

Underbara nyheter! Jag kan tänka mig hur jobbig väntan varit, men det var värt att vänta på. Jag blev "tvungen" att berätta på jobbet före RUL fast jag helst väntat till efter, men det syntes så tydligt på mig, och chefen lät inte direkt förvånad, trots att jag varit hemma i två månader och försökte gömma mig i kläderna, det gick inte. Jag hade iaf fått svar på fvp när jag berättade. Till barnen sa vi efter RUL. De två äldsta hade frågat tidigare, men vi bekräftade inget då.

Sol på er alla! 

Ja... undrar om de på jobbet anar nåt... min mage är riktigt stor också och jag har ont i magmusklerna från att hålla in magen hela tiden. Har redan sett blickar riktade dit ett par gånger. Jag kan tänka mig att det blir ännu svårare att dölja när man har två där inne som du har ????!

Barnen frågat mig ett par gånger också men jag försöker undvika att svara. Blev ju sån besvikelse när jag berättade sist i v. 10 och dick missfal dagen efter :(
  • wa76

Fick svar på NIPT idag, inga avvikelser! Nu bara att invänta RUL för att se om allt är bra, om tre veckor, så man kanske kan börja tro på riktigt att det blir någonting och våga berätta till barnen (och chefen på jobbet)?

Nykär15 skrev 2017-05-29 14:41:56 följande:

Fick svar på NIPT precis och bebisen är FRISK!!!  Så otroligt lättad och lycklig att det inte går att beskriva med ord!! Nu kan jag nog börja njuta på riktigt och våga tro på att det nog faktiskt blir en liten kring Lucia  

Men vad skööönt! Och det gick ju så fort också!!! Så glad för eran skull! <3 <3
  • wa76
    Too tiki skrev 2017-05-29 13:37:02 följande:

Tack jag mår bra efter en trevlig vecka med nya härliga arbetskamrater :)

Jag är "bara" på ÄL +10 idag och testade neg. vid 11 tiden idag. Hade dock inte hållit mig så jag ska testa mig igen imorgon bitti med prediktor early. Har en väldigt lovande trifasik tempkurva vilket känns lite lovande för det har jag bara haft den månaden jag blev gravid...

Känner inget för övrigt och den hela tiden ökade tempen kan också bero på att jag tog progesteron vagitorierna från cd 5 istället för krämen för jag glömmer den allt för lätt på morgonen. Tempen ökar ju av progesteron så det kan vara så, även om jag hoppas, hoppas att det inte är så. Just nu vill jag bara gå och sova och vakna imorgon bitti så jag kan testa igen så jag slipper fundera :) Lägger in min tempkurva här nedan.

Ser verkligen jättefint ut!! Håller tummarna att du får ett plus imorgon!! <3
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-05-29 15:19:22 följande:

Ja så underbart!!  Tror verkligen vi kan njuta lite mer nu äntligen! Har ju min doppler med som lugnar mig med hjärtljuden när jag behöver höra liten. På fredag är det UL på inskrivningen, kanske kan jag för första gången njuta nu!

Visst är det underbart! Dopplern har varit min räddning de dagar jag varit orolig också. Nu börjar jag känna små puffar och hicka senaste dagar också och det lugnar ju en del.
  • wa76
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-30 16:27:00 följande:

Mensen kom idag. Tillika bra då det passar bättre med juni så nu blir det all in om några veckor. Jag äter rosenrot, d vitamin, magnesium, kalcium, multivitamin och omega 3. Ska kolla upp extra e vitamin.

Så tråkigt med mens! Håller tummarna att det går bättre i juni <3
  • wa76
    Zora skrev 2017-07-28 16:26:41 följande:

Det gick fort för mig! Äl kom ca 3 v efter MA:t och mensen dök sedan aldrig upp :)

Är i v 7 nu (6+4) mår bra, känner mer symptom än med MA:t, men är inte särskilt illamående (vilket jag var med de båda andra) så lite oro finns att det inte är ok. Bara att vänta och se.

Vad roligt qtt höra stt du blev gravid igen så snabbt!! Håller tummarna att det går vägen denna gång!
  • wa76
    EnLitenTrea skrev 2017-07-28 15:03:56 följande:

Vi har fått till det två ggr sen vårt MA i juni, har inte känt av någon Äl så jag vet inte alls var i cykeln jag är. Tog ett test idag som visade -

Ni som haft MA, när kom er cykel igång igen med äl & mens? Det känns som min mens är på G men det händer inget, går såklart och hoppas men känns inte troligt då vi endast myst 2 ggr och ingen äl vad jag vet ...

hoppas att vi får ett + här inne snart : )

För mig tog det totalt 6 veckor till jag fick mens igen. Hade dock ingen ägglossning första cykeln i november. Sedan tog det 3 månader med ÄL och jag blev gravid igen i mitten av februari.
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-07-27 12:55:09 följande:

Sanna: Så tråkigt med minus och mens!

Hemflyttad: Kasta inte in handduken än. Eller du känner ju din kropp bäst och vet säkert tiden mellan äl och mens, men det låter för mig som det fortfarande finns chans om det bara är äl+12. Hoppas!

Milou3: Nä men inte kan väl vul störa? Jag förstår att du funderar, men jag kan inte tänka mig att det gör skada. Det skulle ju vara heldumt. Snart gyn-besök! Hoppas du får med mannen på lite skoj i helgen

Själv börjar det kännas tungt. Var på mvc i morse och magen är stor som i v.36 för en enlinggraviditet, och jag är i 28+. Har gått upp 13 kg. Bebisarnas hjärtan tuffade på fint iaf. Skönt med semester men kan ju inte påstå att jag blir piggare av det, men det beror väl på omständigheterna också, försöker hinna med att fixa lite hemma med en mindre ombyggnation, målning och sånt, så jag får väl skylla mig själv. Nu gör jag som minstingen och tar lite siesta

Härligt! Vecka 28 redan! Kan tänka mig att man blir lite tung och extra trött med två små liv i magen! <3 Har ni funderat på namn än?

Jag håller med att semestern inte alltid hjälper mot trötthet! Vaf nästan tröttare under semestertidrn men nu har jag jobbat 2 veckor igen och stressen där är obeskrivlig. Blir mer mentalt trött men piggare fysiskt på jobbet. Sjukvård och sommar är värsta tänkbara kombination. Men räknat ut att jag slutar jobba om exakt 13 veckor (1 november och bebisen är beräknad till den 11 november) så får stå ut på något sätt. Är i vecka 25 +1 idag. Hoppas det är lugnare då så jag orkar de sista veckorna.
  • wa76
    Hemflyttad skrev 2017-09-16 13:56:34 följande:

Tack tjejer, vad goa ni är! När testen torkat var strecken riktigt tydliga. Har tyvärr fått bruna flytningar, mer idag än igår kväll. Så det blir troligen en kort graviditet. Tycker det börjar mola nu också, så snart blir det nog rött. Men vi får se.

Nej, hoppas verkligen det är en ofarlig blödning! Hade så denna graviditet, liten blödning samtidigt som jag fick plus. Håller tummarna! <3
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-09-15 06:24:35 följande:

Jag har vaknat med att delar av slemproppen gått och ska in till förlossningen igen för kontroll. Kanske blir bebisar idag!

Men oj så spännande!! Lycka till nu! Vet att du var några veckor före så borde vara i v. 35-36 nu!?
  • wa76

Kommer inte hit så ofta och hinner inte läsa/svara alla, men tänker på alla er som kämpar! <3

Här är det 6 veckor kvar att jobba sen tar jag semester 1/11 och bebisen är beräknad den 11/11. Imorgon ska jag på tul för att se om hon växer som hon ska. Har ju haft hemskt med magen, konstaterades att jag troligen har Mb Crohns efter en sigmoideoskopi så det förklarar magont och blodiga diarréer 10 ggr/dagen. Det är därför bm tyckte att det kan vara bra med ett extra ul, sjukdomen kan påverka bebisen. Men vi ska kämpa på, v. 32+0 idag så inte så länge kvar nu!

• wa76

Kommer inte hit så ofta och hinner inte läsa/svara alla, men tänker på alla er som kämpar! <3

Här är det 6 veckor kvar att jobba sen tar jag semester 1/11 och bebisen är beräknad den 11/11. Imorgon ska jag på tul för att se om hon växer som hon ska. Har ju haft hemskt med magen, konstaterades att jag troligen har Mb Crohns efter en sigmoideoskopi så det förklarar magont och blodiga diarréer 10 ggr/dagen. Det är därför bm tyckte att det kan vara bra med ett extra ul, sjukdomen kan påverka bebisen. Men vi ska kämpa på, v. 32+0 idag så inte så länge kvar nu!

MammaPippi skrev 2017-09-17 08:31:59 följande:

Bra kämpat! Vi har samma BF och det börjar bli tungt nu.. så trött efter jobbet! Och då har jag ingen IBD.. och har bara gått upp 6-7 kg.. här blir det snitt innan BF - ska försöka jobba okt ut hoppas jag. Börjar nog ta bilen till jobbet snart tror jag - tufft att trängas på buss och tunnelbanan. Om jag nu når ratten :)

Roligt att vi har samma bf! Har inte heller gått upp i vikt mycket, ca 4kg, fast jag försöker trycka i mig maten... mår illa igen och bebisen trycker överallt så det finns ingen plats för mat liksom!
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-09-17 21:52:10 följande:

Hej på er!

Efter slemproppen börjat lossna började också värkarna tämligen omgående. Kl. 10.48 och 10.50 i fredags välkomnade vi två friska flickor till världen, en månad tidigt. De vägde 2465 resp. 2620 gram. Vi mår alla bra men befinner oss på neonatal för lite extra vård p.g.a. den tidiga födseln. De ligger i värmesäng och matas än så länge mest via sond. Jag längtar såå mycket att komma hem till vardagen och mina andra barn, som nu är hemma med farmor.

Åååh, stort grattis!! Verkligen fin vikt på båda med tanke på att de var två där inne och kom lite tidigt! Hoppas vi får åka hem snart! <3 Visst var det snitt? Hur mår du själv?
  • wa76
    wa76 skrev 2017-09-19 19:35:28 följande:

Åååh, stort grattis!! Verkligen fin vikt på båda med tanke på att de var två där inne och kom lite tidigt! Hoppas vi får åka hem snart! <3 Visst var det snitt? Hur mår du själv?

Hoppas NI får åka hem snart menade jag såklart! :D
  • wa76

Hej alla! Nu var det jättelänge sedan jag var här, lilla tjejen är snart 6 månader gammal. Ser inte så många bekanta namn, hoppas det gått vägen för alla och att ni andra som kämpar får era eterlängtade små mirakel snart!

Jag tänkte fråga om någon behöver Lutinus?Jag köpte den när jag var i vecka 8 typ men använde den aldrig utan körde med progesteral i stället. Måste ju slänga annars så ger bort gärna mot fraktkostnad.

Skicka gärna pm med adress så skickar jag nästa gång jag är i stan :)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.