Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-22 14:23:26 följande:

Min "mens" var tydligen ett tidigt missfall... började som ljusrosa flytning och ett litet hopp tändes att de kunde va genombrottsblödning då det bara va ytterst lite o sen inget mer på hela dagen. Men inatt kom det en störtflod med klumpar och massa smärta. Har haft samma en gång tidigare och då var det missfall =(

Att det ska va så svårt att bli gravid när man vill.

Har haft jättelätt för det med de andra barnen. Så nu tar väl åldern ut sin rätt.

Just nu vill jag bara lägga ner hela bebisverkstaden o skita i det =(

Men vet att om några v växer hoppet igen...

Så himla jobbigt. Förstår hur det känns, man känner bara att man inte orkar mer. Men som du säger, det kommer bli bättre om ett par veckor. Styrkekramar! <3
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-01-25 08:56:21 följande:

Själv är jag lite likgiltig just nu. Vi hann ju inte med så mycket innan sjukdomar börja härja så hårt här så får väl se fram emot nästa mens och börja om. Har bokat en tid hos gyn i mitten på februari, och hoppas få se hur det ser ut där inne och veta om jag ö.h.t. har någon ÄL och om det finns något att göra.

Men vad bra att du bokade en tid os gyn! Jag funderar att göra samma sak. Men kan man göra det fast man är så pass "gammal", gör de utredning då? Får man bekosta allt själv?
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-01-26 09:45:20 följande:
    Nu har jag vart på UL (CD10 idag). Först kikade hon bara inuti och sa att slemhinnorna såg jättefina ut och bra sekret från livmodertappen. Sen gjorde hon VUL, mätte slemhinnan till 9 mm och visade att den är treskiktad (den bör vara 8-10 mm för att vara mottaglig för graviditet så det är ju jättebra och tyder på att mina östrogennivåer är i bra balans). Sen kollade hon äggen, på höger sida hade jag ett jättefint på 23 mm och på vänster ett på 20 mm. Så ikväll ska jag ta Ovitrelle. Nästa fredag ska jag börja med Lutinus igen.

Om det inte tar sig denna gången så kommer jag att stimuleras enbart med sprutor nästa omgång och då kommer jag få gå på 2-3 UL för att kolla tillväxten och sen även få Ovitrelle för att lossa.
    Hon var nöjd med på hur kroppen svarade på medicinen iaf och hur allt såg ut. Och jag med, var så himla rädd att inget ägg skulle vara moget!
    Åh vad skönt! Det låter ju verkligen lovande! Håller tummarna att det verkligen tar sig den här gången!
  • wa76

Too tiki: intressant det här med ägglossningstest! Jag funderade på samma sak själv, om det kan vara så att ägget släpper innan det visar positivt. Och det förklarar ju en del saker, speciellt när man ser att tempen stigit och testet visar positivt! Man kanske ska förlita sig mer på temperaturmätning och ägglossningsflytningar.

• wa76
    Nykär15 skrev 2017-01-29 12:06:05 följande:
    Tack! Jag med...men inte riktigt börjat räkna ner till BIM, gissar ägget släppt inatt, igår hade jag sjukt ont och idag är det nästan borta. Så bara vänta två veckor då ;)

Får testa och se hur mycket hcg som är kvar om en vecka, så jag ser att det är borta innan jag ev kan se ett förhoppningsvis tidigt plus :)
    Ja, det blir vänta igen! Men hur är det med HCG nu då, är det från medicinen duf ick? Blir det inte lite förvirrande, då man inte vet om det är resterna eller om det är ett tidigt plus?
  • wa76

Själv drömde jag för två dagar sedan att jag födde (heeelt utan smärta, så klart! :) ) en liten pojke. När jag vaknade var tempen lite högre än jag brukar ha. Nästäppa. Kanske bara lite sjuk? Undrar om jag bord einaktivera tempen igår och idag. Testade negativt både igår och idag (jag vet att det är tidigt, men kund einte låta bli efter drömmen jag  hade :P ).
    Här är min kurva (man ser cykeln från december också)

• wa76
    Nykär15 skrev 2017-01-29 13:18:01 följande:
    Åh vilken härlig dröm! När är BIM för dig?

Hoppas det var en sanndröm :)
    BIM den 3:e februari, om nu NC och FF räknat ut rätt!
  • wa76
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-29 13:41:39 följande:

Här är min kurva från idag:

Oj, fin kurva din med! Verkar som du har BIM snart? Jag är på cd 9 och du verkar vara på cd8.
  • wa76
    wa76 skrev 2017-01-29 14:02:23 följande:
    Oj, fin kurva din med! Verkar som du har BIM snart? Jag är på cd 9 och du verkar vara på cd8.
    NEJ, menade ÄL+9 resp ÄL +8 
    :D
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.