Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

Äsch... syns inte ett dugg på bilden... :P

Kanske lite tydligare här?

• wa76
    U76 skrev 2017-02-27 21:00:28 följande:

[quote=77452873][quote-nick]wa76 skrev 2017-02-27 18:50:01 följande:[/quote-nick]Äsch... syns inte ett dugg på bilden! :P[/

Svårt att se på foto. Håller tummarna för att tempen går upp. Jag har försökte att inte vara så forserad på detta, det har hjälp mig att inte tempa, på så sätt att jag inte analyserar varje temp hela dagen . Jag har tydligen lätt för att bli besatt lol. Har läst om ngn kräm progestall? Osäker på stavningen, har du testat? Funderar på att försöka varannan dag runt äl + några dag innan och efter, nästa cykel. Ist för att tempa och kolla äl stickor, har rätt regelbunden cykel. Sen kan det ju vara så enkelt att jag inte är så fertil längre, tyvär

Kram

Tack för peppning! :) Jag beställde progesterall imorse.. blev rädd att det är progesteronbrist som gör att tempen dyker... men hinner nog knappt använda den denna cykel, då mensen är här om 1-2 dagar. Blir nästa gång!

Kommer ställa massvis med frågor till gyn när jag ska dit den 8:e!
  • wa76
    Beedoll skrev 2017-02-27 20:01:49 följande:

Tycker mig ana något på andra bilden! Håller tummarna och hoppas att tempen stiger och att strecket blir mörkare. :)

Tack! Ja, svårt att se på bilden. Men helt blankt är det inte som jag haft andra gånger. Även fast jag inte har några förhoppningar att det blir någonting alls, tyvärr...
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-02-28 18:23:23 följande:

wa76: Jag hade svårt att se på bilderna, men det är ju inte lätt att få till bilden. Åh, håller tummarna att det går vägen för er! Att strecket blir starkare. Tempen kan jag inte analysera då jag aldrig tempat, men hoppas som Too tiki säger att den kan gå ner och sedan upp igen vid plus. Håll hoppet uppe! Jag bokade ju tid till gyn men fick plus precis innan, håller tummar att det är samma för dig!

Too tiki: Ok, mycket resande för dig. Förstod som att du bor i norr, men är i Gbg nu (eller var) och mannen i Sthlm, också resan utomlands. Var det lite laddning tillsammans nu i helgen? Hoppas det hjälpt och stärkt er i detta kämpande! Heja heja att du hinner fram i tid. Tänkte också föreslå tåg när du mår dåligt, men nu läste jag ju att du givit dig av, bra! Om ni fick till det söndag kväll så borde det ju fortfarande finnas simmare som bara väntar, om nu äl är nu. Ägget lever väl ett par timmar (ett dygn) efter det släppt också, så får ni till det nu ikväll så borde det ju täcka chanserna. Sänder mitt hopp till er!

Canimo77: Välkommen!

Tack, det återstår att se. Gravid är eller var jag i alla fall - tog ett digitalt nu på kvällen efter jobbet (hållit mig endast en timme) och det såg ut såhär:

Problemet är ju bara att jag började blöda :( får se hur det är imorgon. Har ju riktigt jobbig mensvärk också, så jag tror nog inte att det blir någonting den här gången.
  • wa76
    Canimo77 skrev 2017-02-28 14:35:25 följande:

Hej följer tråden gärna. Är en kvinna på 40 nyss fyllda som försöker bli gravid. Har två vuxna barn från en tidigare relation. Kör med ägglossningstest och munkpeppar samt tempar. Vill ha lite hjälp med tyda mina stickor. Förra månaden vid ägglossning visade den endast en svag streck men tror att jag missade den då den kom senare ca dag 17 eller 18. Idag är det dag 17 och kl 10 på morgonen visade den svag, tog nu en kl 14 som visade starkare streck men inte starkare än kontrollstrecket. Vad tror ni? Lägger upp bild

Välkommen!! :) Jag blev ju gravid den här gången när mina ÄL-stickor såg ut ungefär som dina. Kollade 3 ggr/dag men blev aldrig starkare/positiv.
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-03-01 11:03:54 följande:
    Blöder du mycket? Behöver ju inte betyda att det är dåligt...hoppas blodet lugnar sig och att det är en liten kvar därinne Hjärta
    Monchichi skrev 2017-03-01 08:55:44 följande:

wa76: Fantastiskt med plus, men jobbigt med blödning. Hur har det gått under natten?

Too tiki: Fick ni till det igår kväll, eller blev det tufft för mannen? Du var ju orolig för prestationsångest. Är magsjukan bättre?

U76 skrev 2017-02-28 21:33:08 följande:

Åh hoppas verkligen att du slutar blöda och att du förblir gravid <3

Tack alla! <3
    Jag blödde bara den dagen och ingenting igår. Var inte särskilt mycket blod heller. Temperaturen verkar gått upp igen lite. Men jag vet inte. Brösten är inte lika spända längre och jag tycke inte att stegringen är tillräckligt stor, i o f sig var jag på ÄL + 12 igår. Vågar verkligen inte hoppas på någonting just nu. Haft så himla stressigt med husvisning också, hade två visningar och fick ju städa som en galning varje gång. Dessutom så var en av visningarna på en vardag, och inte lätt när man jobbar heltid.
    Nu får vi bara hoppas att stickan blir starkare idag/imorgon och att husets säljs (verkar varit en intresserad så länge, hoppas att han/hon inte hoppar av bara) så jag kan slappna av.

• wa76
    Too tiki skrev 2017-03-01 13:48:38 följande:
    Jajamen, han var bara extremt laddad så ingen prestationsångest där inte Vi fick till det i morse också och jag tror jag har ägglossning nu då det molar på rätt ordentligt och livmodertappen sitter väldigt högt upp. Jag blir väl kvar här till på fredag så åker vi hemåt tillsammans sen,  måste bara åka tillbaks till Borås först då min bil står där...
    Åh vad kul, vilken resa den blev! Hoppas hoppas det tar sig denna gång!! <3
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-03-01 20:34:35 följande:

Too tiki: Härligt! Det låter som ni hade det mysigt också och inte bara arbete Hoppas det går vägen nu!

Nej, jag har inte varit på något vul, och det gör det hela rätt overkligt. Med alla mina tidigare fyra graviditeter har jag gjort vul runt v. 7 och fått se ett (två!) hjärta. Första och andra då jag gick på fertilitetsklinik, tredje och fjärde för att jag inte visste hur långt gången jag var. Nu vet jag ju på någon vecka när, så jag har inte bokat någon tid. Klart jag är nyfiken, men samtidigt rädd efter det jag läst bara här i tråden om att hjärtat slutat slå, även efter v.12. Jag gissar att jag är i v. 7+ nu. Mår illa nästan hela tiden, men som sagt, jag ska inte klaga, och definitivt inte här.

Ha ett härligt veckoslut i huvudstaden! Vad ska du hitta på när mannen jobbar?

Man kan nog boka ett tidigt UL privat för någon tusenlapp, men som du säger så är det ingen garanti. Men vänta nu, har du tvillingar? Skrev ju att du "fick se ett (två!) hjärta." Nu får du utveckla det här lite mer! :)

Jag tänker behålla min tid på fertilitetskliniken och få se om de kan ta prover åtminstone för att se hur allt står till (TSH, progesteron, Hb, hcg och kanske nåt annat?) :P UL är nog för tidigt för om allt är bra fortfarande den 8:e när jag ska dit då är jag typ i vecka 4+5 och man ser ju inget då...

Känns ju fortfarande lite overkligt och jag vågar inte riktigt  hoppas att allt ska gå vägen, än, även om jag är på ÄL +14 idag och mensen skulle varit här för tre dagar sedan och stickan blivit starkare.
    Vill tacka alla igen för peppning, håller tummarna att alla får plus snart!!
  • wa76
    Tvilling73 skrev 2017-03-03 11:37:41 följande:

HEJ

Ni verkar vara så många kunniga här. Lite äckelvarning, men jag vet att ni kan ta det Tungan ute

Jag har väl typ BIM idag... 

Är det vanligt att man får jättevit gegga (som vid ÄL) i samband med detta? 

Ska hem och ta ett test, för imorse tog jag fel blev ett ÄL test istället för grav.test.

Jag brukar få genomskinliga/trådiga flytningar någon dag före mens (precis som vid ägglossning).
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-03-04 13:40:40 följande:
    Molvärk och mår riktigt illa...men tror det är pga det höga progesteronet... :(

Hur mår du?
    Hur länge har du till BIM nu, är det snart dax att testa? Hoppas att illamåendet beror på att hcg stiger! Håller tummarna! <3
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.