38+ och försöker bli gravid.
Hej tjejer
Jag har följt er ett tag i bg och hållt tummar och tår för + för alla. Är 41 och gravid i v 13 nu. Har sen tidigare 4 barn och har i över 2 år försökt bli gravida men det ville sig inte. Använde ägglossningstester, kollade sekret osv. Började märka att vissa månader verkade ägglossning utebli helt och gav upp tanken på ett sista barn
I november så städade jag i skåp och hittade ett graviditetstest. Tänkte att jag använder det trots att det inte blir fler. Ganska direkt dök det upp ett svagt svagt andra streck. Blev nervös och undrade vad tusan detta var. Kroppen spökar eller klassiskt spök. Fick iaf tag på ett digitalt senare och väntade till morgonen efter. Detta var 5 dagar innan bim. Fick gravid 1-2 v! Total chock!
Började nysta i den cykeln. Kom fram till att ägglossning ändrats totalt. Istället för ca 11 dagar innan mens så kom den veckan precis efter mens. Och den verkar ha hoppat som den velat dessa åren. De sk klassiska tecknen på mig nu ang ägglossning var missledande. Så även med tester mm så förlita er inte helt på dessa. Kör på känsla och lust
Hoppas ingen tar illa upp av mitt inlägg nu bara. Önskar er all lycka till nu och härliga +
Är nyfiken bara på om du använda ÄL tester den månaden när du plussade? Jag använder mig att tester, tempar och kollar sekret och sen jag började med det, insåg jag att min ÄL inte är där jag trodde den var när jag bara gick på ÄL sekret och känningar därav min fråga.
Nu brukar vi ha samlag varannan dag men varje runt ÄL så jag hoppas inte missar ÄL ändå men det vore intressant att veta om du testade den månaden för då kanske man inte alls kan lita på testerna. Har läst någonstans att LH kan ta längre tid för oss äldre att bli av med i kroppen och att man inte kan lite på dem till 100%. Däremot som jag förstår det ska man kunna lite på att man får ÄL om tempen visar det men så kanske det inte är heller?