Anonym (Fel fokus) skrev 2016-09-22 21:35:56 följande:
Jag tror att många söker fel i barndomen istället för att inse att det är deras tankesätt som är problemet.
Det stora flertalet har en barndom med såväl positiva som negativa erfarenheter. Skillnaden mellan de destruktiva och konstruktiva är att de sistnämnda tar med sig de goda minnena och försöker utvecklas medan de destruktiva gräver ner sig i de negativa erfarenheterna.
Skrev tidigare om min man. Undrar bara om du hade kunnat sett det positiva i detta?
Aldrig önskad av sin mamma vilket hon även sa och kan säga än idag på fyllan.
Blev bortlämnad till fosterhem redan som 3 åring. Han och en av hans 3 systrar eftersom att de var "jobbiga", de andra 2 har bara bott hemma: Har bott på ca 12 olika fosterhem (bodde hemma i mellan åt och detta är alltså hans föräldrars val, inget tvångsomhändertagande. Idag heter det att han själv "ville" bo på fosterhem??) men har få minnen från de flesta. Endast något av dem var "bra".
Blev slagen och bla inkastad i ett akvarium av sin pappa. Försökte ta sitt liv som 6 åring.
Och ungefär en miljon fler grejer (många långt värre än det jag skrivit) men jag vill inte skriva mer.
Det finns många barn som växer upp i rent helvete och för någon med någorlunda "normal" barndom kan det vara svårt att förstå hur hemskt det faktiskt kan vara.