Anonym (Growingup) skrev 2016-09-20 21:40:06 följande:
Eller hur! Synd att det är sällan man träffar dem irl, eller så gör man det men man pratar aldrig om det. Jag är så frustrerad över hur det har påverkat mitt liv och hur många år som "gått till spillo" för att jag aldrig fick hjälp i tid, då hade jag inte stått där jag står idag.. Ursäkta uttrycket men jävla vuxna!
Japp, jävla vuxna, iallafall de som är dumma i huvudet. Jag har idag förstått att min pappa med största säkerhet har flera diagnoser och skulle ha behövt hjälp med dessa. Jag bad honom även söka hjälp när jag sa upp kontakten för 6 månader sedan men som vanligt slog han allt ifrån sig och sa att han minsann inte gjort fel och bla bla bla - som han alltid betett sig det jävla aset. Har gråtit och sörjt så mycket över att han aldrig var den förälder jag hade behövt, att jag aldrig fick kärlek hemma (tyvärr inte från min manma heller som är en väldigt kylig person och aldrig stod upp för mig gentemot min pappa när jag var barn). Har själv ett barn och har lovat mig själv att ALDRIG bli som mina föräldrar var mot mig, jag är noga med att visa och tala om hur mycket jag älskar mitt barn, att vara respektfull och kramas och prata mycket om allt.
Just nu går jag inte i terapi utan har tagit ett uppehåll men kommer nog att fortsätta framöver trots allt. Känner att det har hjälpt mig mycket, utan terapin vet jag inte hur jag skulle fungera.. Så jag rekommenderar dig verkligen det!
Nä man vet ju inte vad människor har varit med om, många av oss bär på hemligheter om både det ena och det andra men det är ju inget man drar upp på fikarasten direkt..