Anonym (Sia) skrev 2016-09-20 19:48:35 följande:
Växte upp med aggressiv, våldsam och dominant pappa.
Är extremt konflikträdd och får hjärtklappning samt kallsvettas när någon höjer rösten. Vill gömma mig som jag lärde mig att göra som barn. Har svårt att ta en diskussion, börjar bara gråta och får panikångest pga jag inte fick visa känslor eller säga emot när jag växte upp då det var lika med att bli fysiskt/psykiskt misshandlad.
Försöker vara alla till lags och bli omtyckt av alla vilket leder till att jag inte står för vad jag egentligen tycker.
Är extremt osäker och tror att alla tänker negativa tankar om mig.
Litar inte på mig själv och har ingen självkänsla.
Har gått i terapi i ca 4 år och har ingen kontakt med min pappa idag. Utåt sett verkar jag lugn och självsäker men inombords kämpar jag dagligen med negativa tankar om mig själv och allt jag gör, det är som en storm som rasar på insidan.
Återigen, precis som om jag skrivit det själv utan att min pappa varit på just det sättet. Jag är som sagt också 25.
Idag var en sådan dag då jag bara "åhnej" när klockan ringde och har varit dämpad och nedstämd hela dagen, blir väldigt låg och vill inte prata och när jag väl gör det tar det emot. Kan aldrig säga varför.
"Skönt" att höra (tråkigt givetvis) men att fler känner samma.