• Anonym (Längtarmassor)

Gonal-f och pcos

Hej!

Tänkte starta en tråd för de som har svårt att få barn och har eller ska börja använda Gonal-f och hoppas på att vi kan följas på vägen mot ett plus :)

Jag och min sambo och försökt bli gravida sedan Augusti 2015. Jag hade inte haft mens sedan jag slutade med preventivmedel januari 2015, vilket gjorde att jag direkt tog mig till en gynekolog. Det visade sig att jag har pcos och ingen egen ägglossning. Efter vad jag tror är 6-7 pergotimekurer (enkel, dubbel och trippeldos) fick vi en remiss till Sophiahemmet för utredning. Nu är jag på min första omgång med Gonal-f och ska på ultraljud imorn för att se om mina ägg vuxit något.

Hur ser er situation ut? Hur länge har ni väntat? Hur gamla är ni? Hur har det fungerat med Gonal för er? Berätta gärna era historier.

• Svar på tråden Gonal-f och pcos
  • Anonym (Längtarmassor)
    CBH2 skrev 2016-11-17 14:46:03 följande:
    Tusen tusen tack! Det känns verkligen helt fantastiskt! :) ska ner och köpa fler test att ta om några dagar igen. Känner ändå av mensvärk, så man är ju lite nojjig, men barnmorskan jag pratade med idag sa att det var helt normalt :)

Helt fantastiskt att det här gick! Så glad :)
    Åh vad härligt!!! Stort grattis! Riktigt glad för er skull :D
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-17 18:01:35 följande:
    Åh vad härligt!!! Stort grattis! Riktigt glad för er skull :D
    Tack snälla snälla du! Det är så fantastiskt :)

Jag håller tummarna så hårt för er skull! När ska du tillbaka till Sophia?
  • Anonym (Längtarmassor)
    CBH2 skrev 2016-11-17 20:07:15 följande:
    Tack snälla snälla du! Det är så fantastiskt :)

Jag håller tummarna så hårt för er skull! När ska du tillbaka till Sophia?
    Jag ska dit imorgon bitti :)
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-17 20:49:34 följande:
    Jag ska dit imorgon bitti :)
    Jag hoppas för dig! Uppdatera oss hur det gått! :)
  • Anonym (Längtarmassor)

Hej tjejer!

Gick som vanligt. Inget hade hänt idag. Men en ökning till 125 enheter blev det iaf.

• CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-18 09:32:55 följande:

Hej tjejer!

Gick som vanligt. Inget hade hänt idag. Men en ökning till 125 enheter blev det iaf.

:( känns så fel att säga, men det är bara fortsätta vara positiv! Jag som hela tiden trott att det inte skulle gå.. Men det går ju faktiskt!! :)
    Hang in there!
  • Anonym (Längtarmassor)

Nä jag vet. Ska försöka hålla modet uppe :)

• Pdl

Så starka som kämpar på! Det kommer gå!! Och då kommer pyret vara så efterlängtat. :)

Jag är lite orolig att jag inte har ägglossning trots Ovitrelle i torsdagskväll. Har inte känt någonting! Vilket inte stämmer överens med hur det var sist...Hoppas lite till.

• CBH2
    Pdl skrev 2016-11-19 10:45:58 följande:

Så starka som kämpar på! Det kommer gå!! Och då kommer pyret vara så efterlängtat. :)

Jag är lite orolig att jag inte har ägglossning trots Ovitrelle i torsdagskväll. Har inte känt någonting! Vilket inte stämmer överens med hur det var sist...Hoppas lite till.

Jag har tagit ovitrelle två ggr, och jag har fått en hel del flytningar båda gångerna, men i övrigt har jag inte känt något. Den läkaren jag träffade sist som sa när jag skulle ta ovitrellen sa också att blåsan liksom inte kan motstå att släppa när den får ovitrelle. Du kan nog vara lugn :)
  • Pdl

Vilket lugnande svar, tack!

Har gått på helspänn och nojjat hela dagen.

Hur känns det CBH2? Har du några symtom än? :)

Svar på tråden Gonal-f och pcos