• Pdl

Gonal-f och pcos

Hej!
    Vad spännande. Hur gick det med äggen?
    Jag påbörjar min andra omgång hormonsprutor nu i dagarna, utan IVF, enbart för ägglossningsstimulering till at börja med. Har PCO och även stopp i ena äggledaren, så fått veta att våra chanser är små. Men vi provar ändå innan vi går på IVF-kö. Kommer spruta med Gonal-f, börja med 50 enheter.

• Pdl

Vad kul att det går framåt för er!
    Jag är på dag 4 på 50 E Gonal-f. Känner ingenting än så länge. På måndag blir det ultraljud :) löp
    Hur gör ni med frånvaro på jobbet vid alla besök för ultraljud och blodprov?

• Pdl

Men vad spännande! Vad skönt att höra hur det löst sig med jobbet. Jag jobbar själv i vården och har svårt att komma iväg. Var på uv i måndags och hade inte hänt så mycket så nu höjde vi till 75 och ska tillbaka på måndag igen :)

• Pdl

Åh, så är det negativt så kör ni IVF? Ställer ni er i kö nu då eller har ni redan stått?

Jag följs i Skåne, i Malmö. Var går ni? Ska dit imorgon på ultraljud och hoppas så att det har hänt något med äggen imorgon! Vi har bestämt att det blir sista gången innan IVF också faktiskt. Ett stort beslut som det känns, men i och med att våra chanser är så små blev det så.

• Pdl

Det här är bara vår andra omgång eg, men beslutet om IVF grundar sig också i att man blir ju så emotionellt påverkad, nästan inför varje ultraljud.

Det låter ju jättebra. Att kunna göra det parallellt. Då kanske lite av stressen också släpper.

Hur gick det idag? Mina ägg hade växt till 11-12 mm, så ännu inte framme. Däremot hade ca 5 växt ganska snabbt, så finns en risk att vi kommer behöva avbryta...

• Pdl

Då är det bara att vänta och hålla tummarna!

Det kommer lossna för er också.

Hade önskat att man kunde ha en portabel ultraljudsmackapär så att man kunde hålla koll själv. Tror bl a att det blir så mycket eftersom det är läkarbesök varje gång...

Var hos gynekologen nu, nu har en blåsa växt lite mer, 16 mm, och de andra var på 11 mm. Så imorgonkväll blir det ovitrelle. Så skönt att inte behöva avbryta behandlingen!

• Pdl

NU FICK JAG RYSNINGAR!

Grattis!!! Åh vad härligt. Hur känns det? Gud vad roligt för er!!!

• Pdl

Så starka som kämpar på! Det kommer gå!! Och då kommer pyret vara så efterlängtat. :)

Jag är lite orolig att jag inte har ägglossning trots Ovitrelle i torsdagskväll. Har inte känt någonting! Vilket inte stämmer överens med hur det var sist...Hoppas lite till.

• Pdl

Vilket lugnande svar, tack!

Har gått på helspänn och nojjat hela dagen.

Hur känns det CBH2? Har du några symtom än? :)

• Pdl
    CBH2 skrev 2016-11-20 23:37:51 följande:

Ja, på natten värker livmodern/magen och jag har svårt att sova. Äter väldigt lite jämfört med innan och blir ändå hur mätt som helst. Sen har jag väääldigt ont i bröstvårtorna! På dagtid kan jag då och då också känna av lite molvärk i livmodern. Men allt är fantastiskt att känna av! Jag hoppas så innerligt att det här går vägen! :)

Du tog ovitrellen i torsdags väl? Jag tog också min på en torsdag. Då borde ju ägglossning ha varit fre/lör för dig :)

Har ni jobbat på? :)

Gud så spännande! Måste vara svårt att inte säga det till prick alla :) Hade du symtom redan innan plusset?

Precis, tog i torsdagskväll. Så vi var "aktiva" torsdagkväll, sent fredagkväll och söndagmorgon. Killen var bortrest på lördagen. Så får se! Hur långt gick det innan du tog gravtestet?
  • Pdl
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-22 12:04:42 följande:

Hej tjejer!

Dessvärre hade det inte hänt något idag heller så ska tillbaka på fredag igen och kolla. Har det inte hänt något då så verkar det bli ivf... men förhoppningsvis har det hänt något till fredag!...

Okej, håller verkligen tummarna.

Om inte så kan ivf ju bli bra också. Jag kan ibland "längta" lite efter ivf och att lägga in en högre växel. Men förstår att det måste vara utdraget och frustrerande!
  • Pdl
    CBH2 skrev 2016-11-22 09:37:23 följande:

Hehe, jaa man vill så gärna berätta för alla, men vi har sagt att vi ska vänta till typ v 14.

Jag kände inte av något innan plusset. Precis som förra gången jag tog ovitrelle fick jag mycket mensvärk på onsdagen två veckor efter sprutan, likadant på torsdagen och sen kom mensen på fredagen. Exakt likadant var det denna gång - mensvärk som började på onsdagen två veckor efter (har ju tagit båda kurerna ovitrelle på en torsdag). Och sen skulle vi ju på IVF-samtal i torsdags och då kände jag att jag var tvungen att ta ett test, alltså 14 dagar efter ovitrellen :)

Nu håller vi tummarna för er!

Okej, så det är svårt att sia om eventuella symtom med andra ord. Verkar skilja sig så mellan alla. Sitter och planerar för massor av roliga saker att resa och göra om jag inte är gravid så att en eventuell dom inte blir så jobbig att ta!
  • Pdl
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-25 09:04:32 följande:

Hej tjejer!

Va precis på SH och det hade inte hänt nåt. Dom vågar inte heller höja då dom tror att det blir jättemånga ägg då. Så nästa vecka ska jag till den läkaren som jag träffade först och diskutera hur vi får vidare. Det är tydligen 6-8 mån väntetid just nu på ivf och jag står inte i kö än så det är ju isf ett tag dit. Att gå privat känns inte heller som ett alternativ i detta läge.

Faiken, vad synd. Så dem är rädda för en ketchupeffekt?

Det låter som att IVF kommer fungera bra för dig med så många ägg som mognat.

Jag börjar tappa lite hopp om den här omgången tyvärr. Har gjort två gravtester, dag 6 och dag 8, som varir tvärnegativa. Vet att det är tidigt men magkänslan är sådär...
  • Pdl
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-25 19:09:50 följande:

Ja precis. Det är just ketchupeffekten de är rädda för. Då är det ju inte en någon idé om man inte kör ivf direkt...

Tappa inte hoppet! Det är ju en hel vecka till BIM väl? Men förstår att du känner som du känner. Hade varit likadan i din situation.

Hur har det gått, har ni haft kontakt med läkaren? Har ni hunnit känna efter hur ni själva vill göra?

Du har så rätt, väntar fortfarande in BIM. Som jag eg. inte alls vet bär den kan vara då det var så länge sedan jag hade mens. Blir en vecka av väntan!
  • Pdl

Härligt att det kommit igång!

Vi har efter många om och men fått iväg remissen till RMC igår. Så nu blir det väntande till IVF, förmodligen ca 3 månaders kötid :) Hur mår du CBH2?

Svar på tråden Gonal-f och pcos