Inlägg från: Anonym (Längtarmassor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtarmassor)

Gonal-f och pcos

Hej!

Tänkte starta en tråd för de som har svårt att få barn och har eller ska börja använda Gonal-f och hoppas på att vi kan följas på vägen mot ett plus :)

Jag och min sambo och försökt bli gravida sedan Augusti 2015. Jag hade inte haft mens sedan jag slutade med preventivmedel januari 2015, vilket gjorde att jag direkt tog mig till en gynekolog. Det visade sig att jag har pcos och ingen egen ägglossning. Efter vad jag tror är 6-7 pergotimekurer (enkel, dubbel och trippeldos) fick vi en remiss till Sophiahemmet för utredning. Nu är jag på min första omgång med Gonal-f och ska på ultraljud imorn för att se om mina ägg vuxit något.

Hur ser er situation ut? Hur länge har ni väntat? Hur gamla är ni? Hur har det fungerat med Gonal för er? Berätta gärna era historier.

• Svar på tråden Gonal-f och pcos
  • Anonym (Längtarmassor)

Ingen?

• Anonym (Längtarmassor)

Hej!

Härligt att höra att det kan gå så bra :) själv börjar jag bli lite kött frustrerad över dessa sprutor. De har velat gå försiktigt fram, vilket man iofs kan förstå. Idag var jag på vul för att återigen se om det hade hänt något. En äggblåsa hade vuxit till 11 mm. Alltid nåt.. ikväll ska jag ta min 27e spruta så man kan säga att mina äggstockar är lite trögstartade men jag hoppas verkligen på denna. Har endast haft en ägglossning under dessa 14 månader som vi har försökt. Hoppas nu på en andra och att det dessutom tar denna gång :)

• Anonym (Längtarmassor)

Hej!
    Det gick sisådär. Höll på i en månad och ägget växte inte så mycket. Så nu väntar jag på mensen för att sedan gå på en ny omgång med gonal. Också min andra omgång. Då börjar jag med 75 enheter direkt.

Ok spännande! Det finns väl ändå en chans eftersom den andra äggledaren fungerar? Även om det såklart är svårare?

Hur gick det med första omgången för dig? Fick du någon ägglossning? Hur länge tog du sprutorna och vilka doser? Tog du pergotime innan?

• Anonym (Längtarmassor)

Åh vad spännande! Hoppas äggblåsan vuxit till sig imorn! Du får gärna uppdatera här om hur det går :)

Jag håller också på med sprutor just nu. Min andra omgång gonal-f. Fick börja med 75 enheter denna gång och ska på VUL på torsdag. Hoppas verkligen det har hänt något denna gång. Börjar bli riktigt frustrerande det här med att det knappt händer nånting alls :( men snart är det vår tur ska du se :)

• Anonym (Längtarmassor)

Åh vad spännande! Hoppas ni lyckas denna gång :) uppdatera gärna om hur det går!

Jag var precis på Sophia och hon såg att ett ägg hade vuxit lite grann men inte nått 10 mm än. Så ska tillbaka på måndag och kolla igen :)

• Anonym (Längtarmassor)

Hej Pdl!

Åh vad spännande! Är det din första omgång? Har du testat något annat hjälpmedel innan du började med gonal f?

Jag har lyckats att få de flesta tider vid 08.00. Och då hinner jag till jobbet till 09.00 senast, vilket då innebär att jag inte är sen. Någon gång har jag haft en lite senare tid och då har jag "försovit mig". Sen har jag någon gång sagt att jag ska till tandläkaren. En annan gång sa jag att jag skulle till gynekologen. Då var det ingen som frågade mer. Men det kanske inte går att säga 1-2 ggr per vecka..

Vad har du sagt på jobbet?
    Har du långt till kliniken så att du måste vara borta en längre stund?

• Anonym (Längtarmassor)

Hej!

Men åh glömde helt bort att skriva här.

Det gick väl sisådär. Hade inte hänt något sedan förra veckan. Fortsätter på 75 enheter och ska tillbaka på fredag igen.

Hur går det för er? Inväntar BIM va? :D

• Anonym (Längtarmassor)

Hej hörni!

Va på Sophia idag. Tydligen har mitt ägg som vuxit litegrann gått tillbaka och är nu lika stor som de andra. Så nu ökar vi på dosen till 100 enheter.

• Anonym (Längtarmassor)
    Pdl skrev 2016-11-10 17:53:59 följande:

Men vad spännande! Vad skönt att höra hur det löst sig med jobbet. Jag jobbar själv i vården och har svårt att komma iväg. Var på uv i måndags och hade inte hänt så mycket så nu höjde vi till 75 och ska tillbaka på måndag igen :)

Hur gick det för dig idag? :)
Svar på tråden Gonal-f och pcos