Gonal-f och pcos
Ja sjukt frustrerande! Men får hoppas detta hjälper iallafall. Ska tillbaka på tisdag :)
Ja sjukt frustrerande! Men får hoppas detta hjälper iallafall. Ska tillbaka på tisdag :)
Hur gick det för dig idag Pdl?
Åh jag hoppas verkligen att det är denna gång det går vägen för er CBH2! Håller tummarna!
Vi började med pergotime i augusti 2015. Vet inte exakt hur många kurer det blev men en 6-7 blev det iallafall med olika doser. Lite för många kan jag tycka så här i efterhand. Men i augusti i år påbörjade vi första omgången med gonal-f och nu är vi på andra omgången.
Ja man hoppas ju så mkt inför varje ultraljud. Sedan får man lite av en käftsmäll varje gång när det inte har hänt nånting. Har inte en kommit så långt som ägglossning med hormonbehandlingarna. Har bara haft en under hela denna tid och den fick jag på egen hand och då såg vi det i efterhand så det var ju inte heller så skoj med tanke på att man kanske hade "varit med varandra" lite mer intensivt under dagarna däromkring. Så vi har liksom inte kommit förbi ägglossningsstadiet än...
Sen när man väl får ägglossning så ska man bli gravid också. Känns så långt bort just nu...
Var för övrigt på VUL idag ju och hade såklart inte hänt nånting. Men ska fortsätta på 100 enheter då de inte vågar höja än.
Ååh jag håller verkligen tummarna för er nu CBH2!! Hoppas verkligen du är gravid!! Känner du av något?
Ja jag vet. Försöker vara positiv. Men ibland är det så tröttsamt att behöva åka dit hela tiden. Ta sprutor hela tiden. Och sen så händer inget. Men som sagt försöker vara positiv och inte tänka så mkt på att det är jobbigt.
Spännande! Hoppas du inte behöver planera inför ivf då :) ska hålla tummarna för dig på torsdag!
Jag ska tillbaka på fredag för VUL igen :)
Då är det bara att vänta och hålla tummarna!
Det kommer lossna för er också.
Hade önskat att man kunde ha en portabel ultraljudsmackapär så att man kunde hålla koll själv. Tror bl a att det blir så mycket eftersom det är läkarbesök varje gång...
Var hos gynekologen nu, nu har en blåsa växt lite mer, 16 mm, och de andra var på 11 mm. Så imorgonkväll blir det ovitrelle. Så skönt att inte behöva avbryta behandlingen!
Hej tjejer!
Gick som vanligt. Inget hade hänt idag. Men en ökning till 125 enheter blev det iaf.
Nä jag vet. Ska försöka hålla modet uppe :)
Hej tjejer!
Dessvärre hade det inte hänt något idag heller så ska tillbaka på fredag igen och kolla. Har det inte hänt något då så verkar det bli ivf... men förhoppningsvis har det hänt något till fredag!...
Hej tjejer!
Va precis på SH och det hade inte hänt nåt. Dom vågar inte heller höja då dom tror att det blir jättemånga ägg då. Så nästa vecka ska jag till den läkaren som jag träffade först och diskutera hur vi får vidare. Det är tydligen 6-8 mån väntetid just nu på ivf och jag står inte i kö än så det är ju isf ett tag dit. Att gå privat känns inte heller som ett alternativ i detta läge.
Pdl jag håller tummarna för dig! Hoppas detta verkligen går vägen för dig :)
Ja precis. Det är just ketchupeffekten de är rädda för. Då är det ju inte en någon idé om man inte kör ivf direkt...
Tappa inte hoppet! Det är ju en hel vecka till BIM väl? Men förstår att du känner som du känner. Hade varit likadan i din situation.
Jag ska till läkaren på onsdag så vet mer då :) vi är nu inställda på ivf men som sagt är det ganska lång väntan. Men men det får det vara värt :)
När man tar ovitrelle så är väl BIM ca 16 dagar efter man tagit sprutan om jag fattat rätt? Rätta mig gärna om jag har fel. Och du tog väl sprutan för ungefär 1,5 vecka sen va? Så inom en vecka borde din BIM vara :)
Idag kom mensen ????
Det har gått bra. Vi står nu i kö till ivf. Ringde vårdgarantikansliet idag också så då bör det inte ta mer än tre månader. :) och medan vi väntar sprutar vi på med gonal-f men så ökar vi dosen snabbare. Dom sa att risken är stor att det blir för många ägg men testa kan man ju alltid!
Hur går det för er?