• Micka!

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

3hjärtan skrev 2016-10-08 09:05:03 följande:

Fick svaret igår. Nipt var dåligt så blir ett avbrytande här.

Oj, vad fick du för svar? FVP, ska du inte göra det också? För att vara på säkra sidan.....

Är själv väldigt orolig för kub...men där jag bor erbjuds bara FVP efter kub...
  • Micka!
    3hjärtan skrev 2016-10-08 09:26:55 följande:

Hög sannolikhet för t21 fick jag. Som en chock då just t21 var bra på kub.

Måste göra fvp men känns bara som ett utdragande inför aborten. Endast i 0.3% nipt visar fel så känns rätt meningslöst.

Fy vad hemskt , du hade väl 1:250 på t21, tyckte jag också var bra! Men hur var ultraljudet, var nackspalten avvikande?
  • Micka!
    3hjärtan skrev 2016-10-08 09:51:16 följande:

Enskilda kub var T21 1/3000 och T13&18 1/4 så trodde ju det skulle vara det såklart då. Blodprovet som drog ned allt.

Fanns inget avvikande på ul. Bra nackspalt på 1.86. Allt såg bra ut där med synligt näsben och inget avvikande.

Hoppas du tillhör det procent som nipt visar fel på, förstår hur du känner, men invänta svar på fvp!! Kram
  • Micka!
    Seb81 skrev 2016-10-08 12:50:47 följande:

Vad tråkigt att höra 3hjärtan :( håller alla tår & fingar som går!! <3

Jag har mått piss de senaste 4 dagarna... från att ha gjordens illamående och massa flytningar till att gå till noll illamående och flytningar :( (mina bröst är som meloner och man kan knappt ta i dem) Jag har ju fått för mig att jag kanske kommer få ms... men sen läste jag om spökveckor!? Är i v 9 idag... har ni haft dessa? Idag är jag lite illamående... men jag är sinnes orolig! Vet inte vad det är med mig... kan någon då ber min oro tro?? Så jävla jobbigt detta! Måste ringa bm på måndag och se vad jag ska göra... jag har verkligen ångest!!

Hur mår ni andra?

Mitt illamående är också på olika nivå olika perioder. Ibland mår jag verkligen skitdåligt och ibland mycket bättre. Går in i v. 10 imorgon, är också väldigt orolig för ma eftersom jag hade det förut, innan jag fick mina barn, då i v. 19, så jag kommer var orolig tills jag börjar känna den lilla!!

Plus oron för kubsiffror, ska boka tid på måndag. Känns som att jag kommer ta fasta på ultraljudet att det ser bra ut och, sen vänta till det stora rulet. Kommer antagligen inte gå vidare med fvp, om jag inte får en jättehög risk förstås....

Vi får försöka ta en dag i taget, men ska försöka få till ett vul den här veckan, med tanke på min historia...det har lugnat mig en hel del! Med min äldsta dotter fick jag ul med 2 veckors mellanrum från v. 10 till v. 18, det gjorde att jag mådde bättre och kunde slappna av lite.
  • Micka!
    Habibaty76 skrev 2016-10-08 18:26:55 följande:

Hej jag väntar oxå barn till våren men inte nummer 4 utan nummer 6????

Jag är 40 år och mina barn är födda 95-97-01-14-15????

Första gången jag ens är med och skriver i en tråd som denna.........

Hej! Kul med 6 barn, ni har också tätt emellan barnen Vad har ni fått för reaktioner när ni berättat att ni skulle få fyran och sen femman?
  • Micka!
    Angel1swe skrev 2016-10-08 19:09:43 följande:

Hej är nyss fyllda 43 & väntar nr 5 i april.

Hej! Hur stora är dina barn? Härligt med stor familj
  • Micka!

Har varit på ett vul idag, och allt ser bra ut, var så himla orolig! Lilla mini växer, 2,6 cm lång och busig. Är i v. 9+2 idag och en vul;et är jag i v.9+3 så det känns bra Tänk så glad man kan bli, hoppas bara att allt kommer gå bra med kub osv......

• Micka!
    Seb81 skrev 2016-10-11 14:03:02 följande:

Hej!

Min kropp skrek att något fel.. kände mig inte gravid längre.. tyvärr så lever inte mitt foster. Var på vul idag... det har inte kommit ut än så vi väntar... ska tillbaka om en vecka och se, annars så får jag tabletter då! Skit surt detta, hamna på ruta -10 känns det som.. börja om...

Skönt Micka! Grattis<3

Lycka till alla! Kram

Nej, det som inte ska hända vad jobbigt!!! Ledsen för din skull, hoppas du plussar snart igen, tänker på er! Kanske blir en sensommarbebis istället....håller tummarna!
  • Micka!
    3hjärtan skrev 2016-10-11 15:32:57 följande:

Får veta fvp på fredag. Sker ett under om det skulle visa bra.

Planen är redan gjord. Blir inlagd på måndag. Gruvar mig så

Chansen finns för underverk, men jag förstår hur du känner
  • Micka!

Varit på hudmottagningen idag och tagit bort en leverfläck som kan vara ett förstadie till malignt melanom, får svar om 2-4 veckor. Om det är det, kommer de operera igen, hoppas verkligen att det inte är något melanom.... Tänk hur snabbt livet kan förändras....var på fosterdiagnostik igår, ska ta prover på tisdag!

Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!