• Micka!

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

lilaemma skrev 2016-09-18 05:54:04 följande:

CB har stsnnat på v 2-3. Tror inte detta går vägen.

Nä, jobbigt! Hur långt emellan har du testat? Hoppas det är nå fel på testet!
  • Micka!
    lilaemma skrev 2016-09-18 19:35:30 följande:

8 dagar mellan testen, så det borde verkligen varit starkare nu..

Jobbigt, i vilken vecka ska du vara nu? Har du kontaktat vården, så de kan ta prover, eller göra vul?!
  • Micka!
    Tvillingmamma92 skrev 2016-09-18 18:05:53 följande:

Nä jag tycker folk har så mycket åsikter om hur många barn man har! tycker också att man gratulerar men inte fått något :( vad roligt att du känner några med fler barn, vart bor ni någonstans? vi bor i västra götaland. :)

Ja, åsikter och att dömma andra det har "folk" väldigt lätt för! Tråkigt....

Bor i Gävleborg, familjen som har fem hade fyra när jag var gravid med minsta på ett år, då blev de så sugna och skaffade en till! Pappan blev nog övertalad, men då när vi fått våran lilla tjej, log han stort, och tyckte att ska vi inte skaffa en fjärde precis som dom . Men jag tror att det blir sista nu, känner att jag nog inte räcker till annars. Fick gravid 2-3 väldigt snabbt efter bim, så är lite rädd för tvillingar, då blir det ju 5 barn! De blev gravid med tvillingar, fast ena dog i tidig graviditet.
  • Micka!
    lilaemma skrev 2016-09-18 21:12:04 följande:

Ska vara 6+0 idag. Tänkte ringa BM imorgon, men tvivlar starkt på att de gör nånting annat än ber mig vänta...

Antagligen, men att du får en tid inom en vecka i alla fall. Väntan är ju som tortyr. Men att testet visade som det gjorde, behöver inte betyda att det är något fel! Men vet hur det känns....
  • Micka!
    lilaemma skrev 2016-09-18 21:39:25 följande:

Har haft ganska många tidiga mf, minst 5 i alla fall. De tre graviditeter som lett till barn har jag knappt kunnat stå upp utan att kräkas... Den här gången har jag slagit kullerbyttor och åkt karusell... Då jag känner inga stora förhoppningar. Min enda lilla livlina är att jag testade så tidigt på morgonen... Men vid det här laget borde det inte spela någon roll... 6+0 är ju egentligen 4 veckor efter befruktning och CB bordebytt vecka i 5+0... Så den har ju fått en extra vecka på sig...

Ok, du kan ju prova med ett nytt test, men förstår hur du tänker, hoppas det ordnar sig! Graviditeter kan vara väldigt olika och lika....
  • Micka!

Håller med, bry dig inte om vad clearblue visade, vi väntar ju barn. Hoppas det två veckorna flyter på, du får försöka fokusera på något annat. Hoppas du får ett bra besked då

• Micka!
    lilaemma skrev 2016-09-19 21:23:41 följande:

Fast nu börjar det komma blod också, så jag är rätt säker på att det är kört. Min statistik är inte så bra. 9 graviditeter, 3 barn 6 mf...

Nä, det som inte ska hända! Ta hand om dig, hoppas du kan försöka snart igen...
  • Micka!

Är i v.7 nu, tiden går så sakta de första veckorna...., lite mer illamående har jag varit de två senaste dagarna och varit jättetrött! Det är sånt man glömmer bort från förra graviditeten....

Hur mår ni andra?

• Micka!
    3hjärtan skrev 2016-09-20 09:51:45 följande:

[quote=76985667][quote-nick]Micka! skrev 2016-09-20 08:43:56 följande:[/quote-nick]Är i v.7 nu, tiden går så sakta de första veckorna...., lite mer illamående har jag varit de två senaste dagarna och varit jättetrött! Det är sånt man glömmer bort från förra graviditeten....

Hur mår ni andra?[/

Gått in i v13 nu. Mår fortfarand illa. Vissa dagar kräks jag jätte mkt, vissa bara 1-2 ggr och de Andra dagarna mår jag bara illa. Suck. Vill bli fri illamåendet nu. Tyvärr har foglossningen kommit också. Hoppas den håller sig på denna nivå bra länge men sån tur har jag nog ej.

Jobbigt att kräkas, det har jag inte gjort än....peppar peppar, kräktes inte i förra graviditeten heller, så hoppas på att jag slipper nu också!

När började du må illa och kräkas?

Foglossning däremot har jag fått i varje graviditet, allt från v11 till v.20, hoppas jag får den så sent som möjligt. Man blir så handikappad av värken....
  • Micka!
    Tussilago6 skrev 2016-09-20 15:27:34 följande:

Det blir nog ingen bebis här heller, blöder och har ont i magen, så jag lämnar er nu...

Lycka till ni som är kvar! <3

Nä, vad tråkigt! Ta hand om dig, hoppas du blir gravid fort igen. Man får ju försöka tänka att det var något fel på bebis, men det är inte så lätt!
Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!