• Micka!

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

Mor till Ella skrev 2016-09-12 19:56:50 följande:

Jag väntar mitt 4:e barn BF slutet av april början av maj.

Vid tidigare graviditeter har jag mått så illa vid denna tiden. Men nu svettas jag bara och har sug på olika saker. Uppblåst är jag också. Jag är bara i vecka 7-8 något sådant men ser ut som jag är i vecka 20.

Jag har 3 tjejer tidigare kan detta betyda att jag väntar en påg?

Hur har ni mått tidigare?

Hej!

Jag har mått olika om jag väntar pojke eller flicka. Med pojkar mår jag tokilla hela tiden och kräks, får ingen gravidrand. Men med flickor så mår jag illa, men blir bättre av att äta, käks oftast inte, och så får jag gravidrand. Foglossning får jag med båda könen. Sen fick jag pupp( gravidklåda)med dottern sist. Så det är jag lite rädd för att få igen. Hoppas jag klarar mig, men det är tydligen vanligt att det återkommer vid efterföljande graviditeter.

Håller tummarna för att jag slipper, vill helst föda när bebisen vill ut, blir en mycket lättare förlossning då! Blev igångsatt sist, pga klådan och att bebis inte mådde bra i magen.

Tror jag väntar en flicka igen
  • Micka!

Testade nu på morgonen känns bra att det ökar, eftersom jag inte har så mycket symtom! V. 5+2

• Micka!
    MammaMys skrev 2016-09-13 10:26:52 följande:

Hej. Har oxå bf i maj. Väntar dock 6:e. Är 37 år. Kanske inte får va med här?????

Med tanke på åldern har jag börjat fundera på fvp. Det känns läskigt. Ngn annan här som funderar på det?

Hej! Så klart du får va med, vad roligt med 6 barn .

När i maj har du bf?

Man erbjuds ju kubb, så jag börjar nog där. Sen beroende på svar, så får man väl gå vidare. Men det är lite läskigt med fvp eftersom det kan innebära risk för missfall.
  • Micka!
    Sötpotatis skrev 2016-09-13 10:58:03 följande:

Hej!

Kul att det är fler som väntar nr 4!

Jag är 31 år och har tre flickor sen innan födda 06,09,13 och väntar en pojke BF november -16

Tycker det är mycket focus av omgivningen på antalet barn man skaffar nu för tiden?! Hur mysigt är det inte med en stor familj?=)

Hej! Visst är det härligt med stor familj, trodde jag skulle känna att jag var klar efter 3 barn, men jag längtar efter en till i alla fall, sen får jag se hur jag känner efter fjärde!

Har känns av det där med att vissa människor tycker att fyra barn är väl mycket! På jobbet hörde jag att de pratade om en fyrabarnsmamma i negativ ton, typ hur mycket kommer inte hon vabba!!! Det var lite tråkigt att höra, nu när man väntar fjärde, men de vet ju inte det än, undra hur de kommer reagera sen! Verkar vara accepterat med 3 barn, men inte 4.
  • Micka!

Känner mig inte särskilt gravid, knappt något illamående och inga andra symtom! Vid mina två första graviditeter kräktes jag som bara sjutton i v.6 som jag är i nu. Särskilt med sonen i magen. Usch man blir orolig

Hur är mår ni andra?

• Micka!
    Tussilago6 skrev 2016-09-16 12:15:06 följande:

Hej tjejer! Får jag också vara med här fast jag väntar sjätte barnet? Känns inte som det är lönt att starta en sån tråd... Jag är 34 år och mina barn är mellan 6-15. Jag är i v.5

Självklart får du vara med här, härligt med 6 barn

Hur mår du? jag mår lite mer illa idag, men det blir bättre när jag äter!
  • Micka!
    Tussilago6 skrev 2016-09-16 17:20:01 följande:

Tack! Jag mår bra, typ som vanligt. Skulle kunna ta lite illamående bara för att få känna mig lite gravid, haha. Det kanske jag får äta upp om ett par veckor men Jag kan känna lite molvärk som kommer och går, ibland blir jag rädd när det känns lite för lika mensvärk, men man får försöka slappna av och bara hoppas att lilla*n vill stanna i magen.

Har du några andra känningar?

Lite molvärk, inte mycket alls! Så jag glömmer bort att jag är gravid flera gånger per dag. Är bara lite illamående, det går över när jag äter. Så här lite symtom som jag har nu, har jag aldrig haft! Kan det vara åldern..??.är ju 35 nu.....hoppas bara att lilla mini stannar
  • Micka!
    Mor till Ella skrev 2016-09-16 16:12:16 följande:

Jag var på hälsosamtal idag och enligt bm skulle jag vara i vecka 8+2 idag.

Idag är jag förkyld och trött så in i bomben.

Jag är själv med kidsen och tänkte vara lat och beställa mat med utkörning.

Minsta har feber och är gnällig, nu har hon somnat, och vi andra myser framför tv:n. Skönt med hämtmat ibland .

Jag är trött efter första jobbveckan efter mammaledigheten, undra vad chefen kommer säga om 2 månader, när han får reda på att jag kommer gå hem i vår igen!
  • Micka!
    ummiiii skrev 2016-09-16 23:11:45 följande:

Hej! Jag har bf 23 maj 2017 efter beräknad mena

Plussade på BIM i onsdags. Dett är mitt 4:e. Har en flicka -11, en pojke -13 och en pojke feb -1 så det är tätt. Men jag är glad och förväntansfull. Inte mycket symptom ännu annat än äcklig smak från halsmandlarna och städmani. Min syster har också bf i maj -17 med fjärde. Så himla kul det känns. Tackar gud som lottat mig så lyckligt. :)

Oj, ja det var tätt Jag har 17 mån mellan mina första, och så blir det 22 mån mellan minsta och bebis. Har du tips på någon bra syskonvagn? Kul att din syster har bf samma månad, det är ju inte så vanligt!
  • Micka!
    Tvillingmamma92 skrev 2016-09-17 19:26:31 följande:

Grattis till nr 6!! När är bf? :) 

Vi har inte berättat för alla än, då dem vi berättat för bara gett oss negativa reaktioner och det är jobbigt :( men det är väl väntat. Känner några med barn och de flesta har 1 eller max 2. 

Vi planerade inte detta men blev som det blev ändå! och vi är lyckliga och det tycker jag är huvudsaken iaf. 

Oj, vad har dom sagt? Låter ju inte roligt alls, jag har ingen aning om hur folk kommer reagera på att vi ska ha ett fjärde, men jag tycker man ska vara positiv, det är ju ett barn. Det är ju inte något dåligt! Gratulerar gör man väl, om det är första eller 7:e barnet som kommer!! Jag känner en familj som har 5 barn, en kollega har det också, min barnmorska har fyra, alla dom är positiva till fler barn. Det var faktiskt en manlig kollega till mig som tyckte jag skulle skaffa 4 barn istället för 3, när vi pratade om barn, det är bättre sa han, det ska vara jämnt antal

Få se vad de säger när jag berättar att jag är gravid igen!
Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!