• Spaceman

Ketchup på Spaghetti - Normalt eller oacceptabelt?

Som rubriken lyder. Vad tycker ni? här i sverige är det väl nästan självklart att man får ta ketchup på pastan men i stora delar av övriga världen så är det tydligen fullständigt oacceptabelt.

• Svar på tråden Ketchup på Spaghetti - Normalt eller oacceptabelt?
  • Tow2Mater
    Anonym (Mat-tina) skrev 2016-09-01 08:50:49 följande:
    I USA har man ketchup till allt...
    Som till vaddå? Jag ser det tvärtom, man använder knappt ketchup all jämfört med "typisk svensk" användning.
  • Aniiee
    Tow2Mater skrev 2016-09-01 19:19:47 följande:
    Som till vaddå? Jag ser det tvärtom, man använder knappt ketchup all jämfört med "typisk svensk" användning.
    Beror nog på var i USA. Jag har bott på ett par ställen i USA och nog fan var det ketchup på allt på ett av dem ställena, Ohio. Undrar om det kommer sig av att Dr. Bennett (google that, if you dare...) kom därifrån. Det var även massor av ketchup i Illinois och en hel del ketchup i Kalifornien och Massachusetts, men det kanske berodde på att alla jag kände där var collegeungdomar. Men ketchup i Louisiana, not so much. Mer tabasco/hot sauce.
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Tow2Mater

Jag ser mer riven ost, hot sauce och barbeque sås. Ofta chilisås på hotdogs. Ketchup inte mycket alls.

• Jag är bara jag
    Anonym (B) skrev 2016-09-01 14:49:32 följande:
    Exakt.
    Haha och pannkakor?! Konstigt. Personligen tycker jag ketchup är äckligt.
    Precis! Jag har inte ens tomat på pizza för jag ogillar det så starkt, men så är det ju med allt man kan äta- smaken är olika. Glad
  • Aniiee
    Tow2Mater skrev 2016-09-01 20:21:21 följande:

Jag ser mer riven ost, hot sauce och barbeque sås. Ofta chilisås på hotdogs. Ketchup inte mycket alls.

Fast... både chilisås och många bbq-såser går under ketchup. 
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Anonym (B)
    Jag är bara jag skrev 2016-09-01 20:36:56 följande:

Precis! Jag har inte ens tomat på pizza för jag ogillar det så starkt, men så är det ju med allt man kan äta- smaken är olika.

Mm! Haha vi måste ha samma smak, äter bara bianco-pizza (? tror det kallas så iaf) :).
  • volvo142

Man gör väl som man vill dock inte speciellt trevligt att dränka maten i ketchup som nån bjuder på..

• Tow2Mater
    Aniiee skrev 2016-09-01 20:40:35 följande:
    Fast... både chilisås och många bbq-såser går under ketchup. 
    Eh nej. Chilisås har ju kött i.
  • Tow2Mater

Chilisås= finmalen chiliconcarne, typ. Serveras med en korv o bröd som som "chili dog". Aven ofta på pommes (utan ketchup).

• scanmia

Pasta Rosso. Mmmmm tar mig tillbaka till studietiden. Har nog inte ätit det sen dess. Bra mot skörbjugg har jag hört.

Svar på tråden Ketchup på Spaghetti - Normalt eller oacceptabelt?