Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Ketchup på Spaghetti - Normalt eller oacceptabelt?

Tow2Mater skrev 2016-09-01 19:19:47 följande:
    Som till vaddå? Jag ser det tvärtom, man använder knappt ketchup all jämfört med "typisk svensk" användning.
    Beror nog på var i USA. Jag har bott på ett par ställen i USA och nog fan var det ketchup på allt på ett av dem ställena, Ohio. Undrar om det kommer sig av att Dr. Bennett (google that, if you dare...) kom därifrån. Det var även massor av ketchup i Illinois och en hel del ketchup i Kalifornien och Massachusetts, men det kanske berodde på att alla jag kände där var collegeungdomar. Men ketchup i Louisiana, not so much. Mer tabasco/hot sauce.
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Aniiee
    Tow2Mater skrev 2016-09-01 20:21:21 följande:

Jag ser mer riven ost, hot sauce och barbeque sås. Ofta chilisås på hotdogs. Ketchup inte mycket alls.

Fast... både chilisås och många bbq-såser går under ketchup. 
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Aniiee
    Tow2Mater skrev 2016-09-01 21:57:22 följande:
    Eh nej. Chilisås har ju kött i.
    Tow2Mater skrev 2016-09-01 21:59:06 följande:

Chilisås= finmalen chiliconcarne, typ. Serveras med en korv o bröd som som "chili dog". Aven ofta på pommes (utan ketchup).

Jaha, du tänkte på sån chilisås..... ok.

Svar på tråden Ketchup på Spaghetti - Normalt eller oacceptabelt?