Ketchup på Spaghetti - Normalt eller oacceptabelt?
Som rubriken lyder. Vad tycker ni? här i sverige är det väl nästan självklart att man får ta ketchup på pastan men i stora delar av övriga världen så är det tydligen fullständigt oacceptabelt.
Som rubriken lyder. Vad tycker ni? här i sverige är det väl nästan självklart att man får ta ketchup på pastan men i stora delar av övriga världen så är det tydligen fullständigt oacceptabelt.
Beror på vad man har för pastasås till ju.
Är den på tomatsås/ketchup/tomatpuré så får man ta på ketchup EFTER att man smakat och tycker att det "behövs".
Men gud nåde den som öser ketchup på min hemlagade mat utan att ens ha smakat först. Eller om såsen är "vit" och inte har tomat i. Utan är gjord på tex creme fraîche eller grädde. Det blir giljotinen direkt. Utan att passera gå.
Ketchup? Varför tvinga i sig så'n äcklig ättikssötslisk? När man kan laga tomatsås, pesto eller annat anständigt.
Svenskarna är allt lite konstiga.
Tror inte jag har ägt en flaska ketchup sedan studenttiden (elva år sedan).
Ketchup på spagetti är, i Sverige, normalt. Men i mina ögon är det likväl oacceptabelt.
Jag har inte köpt en endaste ketchupflaska sedan jag flyttade hemifrån för en sisådär femton år sedan och skulle aldrig ens komma på tanken att ha det till vare sig spagetti eller makaroner.
Spaghetti med ketchup och stekta frysta helfabrikatköttbullar till, jumm va gott!
Och ris med ketchup, utan nåt annat till, mums. (Men ris är väl lite OT i tråden...)
Man gör väl som man vill. Wtf liksom.
Jag tycker det är äckligt , men alla andra äter vad de vill.
Jag har aldrig ketchup hemma , så gäster kan inte heller dränka maten i ketchup.
Men vad de äter någon annansans är deras ensak.
Jag har aldrig gillat ketchup. Sambon gillar det och har på (utan att smaka innan ;) ). Sonen gillar det inte heller.
Men visst tycker man det är gott så varför inte?