• Spaceman

Ketchup på Spaghetti - Normalt eller oacceptabelt?

Som rubriken lyder. Vad tycker ni? här i sverige är det väl nästan självklart att man får ta ketchup på pastan men i stora delar av övriga världen så är det tydligen fullständigt oacceptabelt.

• Svar på tråden Ketchup på Spaghetti - Normalt eller oacceptabelt?
  • Klickerträna
    sextiotalist skrev 2016-09-01 07:42:17 följande:

Jag har aldrig gillat ketchup. Sambon gillar det och har på (utan att smaka innan ;) ). Sonen gillar det inte heller.

Men visst tycker man det är gott så varför inte?

Fram med giljotinen!
  • sextiotalist
    Klickerträna skrev 2016-09-01 08:23:53 följande:

Fram med giljotinen!

Nä, inte för den mannen ;).

*viskar* han brukar salta och peppra innan han smakar också, till hans försvar, han vet hur jag kryddar
  • lövet2

Spagetti är oätligt utan ketchup. Om jag inte tar pappas köttfärssås till förstås, för den har en bas på ketchup och då behövs inget extra.

• Anonym (Mat-tina)
    Spaceman skrev 2016-09-01 00:27:11 följande:

Som rubriken lyder. Vad tycker ni? här i sverige är det väl nästan självklart att man får ta ketchup på pastan men i stora delar av övriga världen så är det tydligen fullständigt oacceptabelt.

I USA har man ketchup till allt...

Tomater, som man ju har i köttfärssås, blir lätt lite sura is maken och då hjälper det upp med lite söt ketchup. Jag brukar hälla i några nypor socker när jag gör såsen, men ibland måste det kompletteras vid bordet och då är ketchup bra. Ketchup är inte så dåligt som man kan tro. Det innehåller mycket socker, men också lykopener

Att ösa på massor med ketchup innan man ens smakat på maten är dåligt tycker jag.
  • Anonym (Mat-tina)

"sura i smaken" ska det vara. Maken är glad

• Jag är bara jag

Alla gör som de vill. Personligen äter jag inte ketchup eller tomatröror ö.h.t, men andra får ju det om de vill. Finns ju de som t.o.m har ketchup på palt!

• Anonym (Ohyfs!)

En sak säger jag och det är att den som dränker maten jag har bjudit någon på i ketchup, vare sig han smakat på maten först eller inte, han får sig en rak höger i nyllet. Jag hatar verkligen det västerländska bortskämda beteendet med att dränka maten i syntetisk skit och onaturliga smakförstärkare. Jag blir så förbannad så jag kokar varje gång jag ser det. Nästan så jag skulle vilja tvinga sådana personer att suga i sig hela ketchupflaskan så de får sitt lystmäte!

• sextiotalist
    Anonym (Ohyfs!) skrev 2016-09-01 11:34:44 följande:

En sak säger jag och det är att den som dränker maten jag har bjudit någon på i ketchup, vare sig han smakat på maten först eller inte, han får sig en rak höger i nyllet. Jag hatar verkligen det västerländska bortskämda beteendet med att dränka maten i syntetisk skit och onaturliga smakförstärkare. Jag blir så förbannad så jag kokar varje gång jag ser det. Nästan så jag skulle vilja tvinga sådana personer att suga i sig hela ketchupflaskan så de får sitt lystmäte!

Jag gillar inte heller ketchup, men det är inte något syntetiskt skit. Utan smaksatt tomatpuré.
    Själv gillar jag senap till en del rätter som folk gärna ha ketchup till (jag ogillar smaken ketchup så mycket att när jag beställer  hamburgare så ber jag att de inte har på någon ketchup)

• suziz
    Anonym (Ohyfs!) skrev 2016-09-01 11:34:44 följande:

Vilken syntetisk skit och onaturliga smakförstärkare finns i ketchup?
Svar på tråden Ketchup på Spaghetti - Normalt eller oacceptabelt?