Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?
Känt att de tryckt en del neråt idag, men inte mer än vanligt. Vart tröttare och mer orkeslös, men jag somnade ganska sent igår och har sovit dåligt inatt så tänkte att de hade med det att göra.
Under em/kvällen har jag fått sd ca var 30 min, på ett ungefär. De har inte gjort ont alls så jag har inte klockat, utan mest slängt ett öga på klockan typ. Nu den senaste timmen har de kommit mycket tätare och det börjar göra lite ont. Fortfarande inte "nu föder jag ont", men ändå ont. och sd är mer kraftiga än vad de brukar vara.
Såhär har det ju vart innan fast de har avtagit efter en stund, men nyss fick jag helt plötsligt magknip och fick springa på toaletten, och det bara rann ur mig. Den senaste 1-2 veckorna (vet inte hur länge, men de senaste iaf) har jag bajsat en gång varje morgon vilket jag gjorde även imorses. Efter en stund släppte det, men redan nu börjar jag känna av att jag snart kommer behöva springa igen!
Vad tror ni? kan det vara på gång nu??!
Sambon är på jobbet och är inte hemma förrän vid halv 12 egentligen så jag hoppas ju att kunna avvakta tills dess iaf om det nu är något!
(och som svar till elisa77; Såklart gör jag kejsarsnitt om det behövs, men jag vill väldigt gärna föda vanligt. Första var också vanligt, men med epidural - vilket jag hoppas kunna klara mig utan denna gången :))