ems86 skrev 2016-09-16 07:36:52 följande:
Vad gullig du är, tack! Tror dock inte jag mentalt fattat att man kan vara gravid längre än vecka 35. Kommer nog klättra på väggarna. Haha!
Har du mycket kvar att fixa?
Känns nog lite så automatisk att om man föder tidigare första gången så tar man lite förgivet att man gör det andra gången också, även fast det inte alls behöver vara så! ;p
Jag tror däremot att jag har BF tidigare än vad rul säger, jag blev flyttad en vecka så enligt SM skulle jag ha BF 10/11, men på rul blev fick jag datumet 17/11. Dock har en senare mätning sagt att jag borde ha BF 13/11 och mitt SF-mått har legat på översta kurvan hela graviditeten, alltid haft 2 cm större än vad man ska ha trots att det ska vara en normal mängd fostervatten enligt ultraljud :p
Men kommer säkert gå över två veckor ändå, bara för att! ;)
Egentligen inte, lite småfix så! Vi har mest fixat alla saker, men inte gjort iordning något än så alla bebisbilder ligger tex fortfarande inte kassar i källarn och väntar på en tvätt. :) vi har ju mycket kvar sedan tidigare, vi har ordnat ett babyskydd och en vagga, skötbord har vi fått, men måste hämtas också ;)
Kläder, barnvagn osv har vi sedan tidigare så det jag som står på fixar-listan nu är väl att köpa babysitter, babygym och blöjor typ. Och göra iordning inför ankomsten :)
Men det känns ju som en eeeeevighet kvar så vi tar det lugnt, även om det kanske är dags att börja :D
Dudå?