Inlägg från: frkvilljunu |Visa alla inlägg
  • frkvilljunu

Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

ems86 skrev 2016-10-30 13:51:24 följande:

Ja alltså jag tänker typ mina mammajeans och en lite fräschare tröja. 'Men mest bara den grejen att borsta igenom nytvättat hår och lite concealer kommer göra underverk typ.

Tycker det är lurigt med kläder till the little one. Vilka storlekar lixom. Sist hade vi med enligt rekommendationer "något i 50 och något i 56" men fick snabbt komplettera med 44 eftersom han kom tidigt. Har några favorit kläder som jag hoppas hon kommer kunna ha i 50 :)

När jag kollar på kläderna i 50 jag har ibland känns det helt otroligt att någon faktiskt ska kunna va så liten!

Har en ogrundad känslan att jag kommer få en jättebebis denna gång.haha
  • frkvilljunu

Nu har jag varit hos bm som tror att bebis plötsligt ligger i säte.. .

Ultraljud imorgon och kolla och en plötslig oro.

• frkvilljunu
    Björckan skrev 2016-11-03 17:19:42 följande:

Oj då? men vad mysigt ändå med ett ultraljud till ;) Jag håller tummarna för att bebisen inte hittat på några dumheter!!

Tack! Jag hoppas ju att hon har fel så vi slipper vändningsförsök. Har varit bergsäker på att huvudet är ner och det har bm trott med innan men men det återstår att se... och ja mysigt att få se och kanske.få en viktuppskattning på köpet.
  • frkvilljunu
    ems86 skrev 2016-11-05 16:20:40 följande:

I natt kom vår ärta ut som en pil! Känns fullständigt overkligt och jag är oerhört tacksam över att efter min första förlossning haft en mindre mardrömsupplevelse denna gång fått uppleva en riktigt bra variant! Tack för allt pepp ni bidragit med sista tiden! Nu ska det gosas för hela slanten.

Åh!! Stort grattis!!!
  • frkvilljunu

Mitt vatten gick i söndagas!!! Men inte en värk än så länge så blir igångsatt idag troligen! Nervös som bara den!!!!!

• frkvilljunu

Vår dotter kom igår! Helt underbar! Igångsatt med dropp. Tar förlossningsberättelse när jag landat lite!

• frkvilljunu
    Kroa skrev 2016-11-09 14:26:21 följande:

Igår föddes vår lilla pojke, helt perfekt och underbar!

Jag får berätta mer om allt senare, just nu är jag ännu helt slut och har lite svårt att slita ögonen från vår prins!!

Grattis! Vi fick samma dag då! !
  • frkvilljunu
    Björckan skrev 2016-11-10 21:10:33 följande:

Jag sällar mig till skatan av dem som fick bebis den 8/11. :) Min lilla tjej kom som planerat med snitt på morgonen den åttonde. Nu är vi hemma och lär känna varandra. Vad roligt att det börjar komma massa bebisar i gruppen nu, som vi hsr väntat... ;)

Grattis!!

Känns helt otroligt vad snabbt det gått nu!
  • frkvilljunu
    Björckan skrev 2016-11-10 21:10:33 följande:

Jag sällar mig till skatan av dem som fick bebis den 8/11. :) Min lilla tjej kom som planerat med snitt på morgonen den åttonde. Nu är vi hemma och lär känna varandra. Vad roligt att det börjar komma massa bebisar i gruppen nu, som vi hsr väntat... ;)

Grattis!!

Känns helt otroligt vad snabbt det gått nu!
  • frkvilljunu
    Kroa skrev 2016-11-13 22:00:23 följande:

Den sista tiden drack jag Hallonbladste, det sägs ju hjälpa till vid förlossningen då sd blir kraftigare samt att man får mindre avslag. Hur det påverkade förlossningen är ju svårt att säga, och jag kan ju inte säga att det absolut beror på teet men jag har fruktansvärt lite avslag! Förra gången blödde jag väldigt mycket i säkert två veckor och det tog mer än 3 månader innan jag slutat blöda helt. Denna gången blödde jag väldigt mycket första dagen, lite mindre andra dagen och de tre senaste dagarna har det bara vart lite. Inget färskt blod eller så heller utan mer som flytningar bara, lite som sista dagen under mensen. Jag kunde snabbt byta från de gigantiska "blöj"-bindorna till vanliga tunna bekväma bindor.

Vet ju som sagt inte säkert att det beror på teet, men de kan ju vara värt att testa för er andra! :)

Är också väldigt positiv till hallonbladsthet!! Hann inte dricka så mycket innan men har druckit ett par koppar om dagen efter förlossningen och upplever också att jag haft betydligt mindre avslag än de andra gångerna!
  • frkvilljunu

Så var bebis 1 vecka redan!!! Tiden har rusat iväg och dagarna sen vi kom hem från bb smälter lite ihop pga av hackig sömn och fröken som mest är vaken mellan typ 22 till 02. Men sover som en stock på dagarna

Tänkte skriva min förlossningsberättelse om någon orkar läsa...

Vattnet gick förra söndagen helt från ingenstans kände jag hur det rann till rejält i liksom två omgångar och sprang på toaletten. Fick be mannen om nya byxor och trosor. Satte på nattbinda och tänkte att det nog "bara" läckte. Men hann typ ut i köket så rann det rakt igenom allt. Jag var kolugn och sambon blev rejält stressad.Jag tyckte att jag skulle äta först och den ringa förlossningen. Trodde nog att värkarna skulle komma automatiskt där för så startade det när jag fick förra. Men inte ens en liten sammandragning. Vi fick åka in och göra ctg som inte visa några tecken på sammandragningar heller och hade bra hjärtljud.eftersom det var vattenavgång ville de ju inte känna om jag att börjat öppna mig.Vi fick ligga kvar över natten men inget hände så på morgonen fick vi åka hem och vänta. Har nog inte haft så lite sammandragningar som det dygnet som följde på flera veckor innan. Kändes väldigt konstigt. Kände mig liksom lurad och lite besviken på kroppen som inte kom igång av sig själv

• frkvilljunu

....

Tisdag morgon åkte vi in för igångsättning. Var öppen en eller två cm och de beslutade att det blev värkstimulerande dropp. Sattes vid strax efter 10 tror jag (minnet blir lite sudddigt för dan). Kändes typ ingenting först små små sammandragningar och jag var uppe och kissa och åt en macka och satt i stolen brevid sängen. Fick in lunchen vid 12 och då var det fortfarande väldigt hanterbart men börja göra värkont. Fick in ståbord att hänga på och sen var det tid för koll enbart öppen 3 cm. Så besviken. Det gjorde ont nu så jag led och mannen övertala mig att vi skulle be om lustgas. Den blev min bästa vän! Vid halv tregjorde de skiftbyte och nånstans innan där fick jag in en Pilates bo?l som jag satt på så när nya bm kom in var jag helt borta under en värk. Hon ville undersöka och kändes som världens prestation att komma upp i sängen igen. Jag öppen 6.7 cm. De lämnade rummet och jag skulle ner igen men fick så jävla ont neråt med värkarna nu. Ringde på klockan för att höja lustgasen. Fick in en usk som gjorde det och fråga om det kändes som jag skulle bajsa och jag bara jaaaa. Sen var det plötsligt 2 bm i rummet och den ena skulle känna igen. Fick en värk och bara skrek rakt ut. Helt öppen. Fattade att det var dags och fick panik. Jag bara grät och skrek det går inte det går inte. Och precis när det var som värst fattade jag att huvudet redan var ute och kroppen gled ut! 15.45 är hon född med krystvärkar från 15.40 enligt journalen.Så det gick snabbt! Och vad förbannat mäktig upplevelse det är att.föda!!

• frkvilljunu
    irrbloss_83 skrev 2016-11-20 04:36:07 följande:

Japp, här har det blivit bebis i alla fall. En alldeles perfekt liten kille föddes tidigt på morgonen i fredags. Han var lite medtagen av förlossningen och behövde andningshjälp med CPAP ett litet tag, men efter det har allt gått bra. Han har dock en hel del personlighet och vägrar sova i plastbacken på BB, och vi är för nojiga förstagångsföräldrar för att våga låta honom sova på/mellan oss när vi sover, så vi är dels ganska sömnbristiga och dels får vi sova i skift. Han är dock verkligen, utan minsta tvivel, det sötaste barn jag någonsin sett och jag är så vansinnigt förälskad i honom att det är rent löjligt :)

Grattis!!!

Vårt första dygn på bb var också rätt knöligt med fröken som grymtade mest hela tiden och typ noll sömn. Sen sov hon som en stock och då oroa jag mig för det. Alltid är det något =)
  • frkvilljunu
    Rosen1990 skrev 2016-11-20 22:14:20 följande:

Min lille pojke kom ut 19/11 09.49. Katastrof förlossning. Men nu är han äntligen här och han mår bra. Jag har fått någon infektion som dom misstänker sitta i magen. Berättar om förlossningen när jag mår lite bättre.

Grattis till pojken! Hoppas du snart mår bättre!!
  • frkvilljunu

Min lilla har bara gått upp 100g sen vi lämnade bb. Känns inte so Jag gör annat än att ammar hela tiden så lite knäckt att det inte gett bättre resultat..

Överlag rätt ne?e nu och mannen börjar jobba igen så orolig att det ska bli jobbigt att va ensam.

Som någon av er skrev över - längtar ut

Usch vad gnällig jag låter. Alltså är Så kär i mitt lilla underverk det är inte det men trötthet och för mycket tankar för lite. Skyller väl på hormoner som vanligt

• frkvilljunu
    Elisa77 skrev 2016-11-25 18:37:39 följande:

Nu är min lilla skrutta äntligen här. Vi hade ju planerat snitt och det var SÅ fantastiskt bra upplevelse rakt igenom. En riktig revansch mot de två tidigare förlossningarna. Nu två dygn senare är vi hemma och det gör såklart lite ont både i mage och bröstvårtor.. :)

Bebis vägde 3950g och 52 cm så en stor tjej, hade gått ner 3630g idag men jag ammar på så gott jag kan och känner att mjölken inte runnit till än. Kommer kanske imorn med feber och frossa samtidigt som föräldrar och svärföräldrar tänker stövla in för att träffa miraklet. ;)

Hoppas mi mår bra!

Grattis!!

Hoppas du slipper feber och frossa!
  • frkvilljunu
    Helen3 skrev 2016-11-26 08:59:50 följande:

Stort grattis till er som fått <3

Här har vi bf idag men ingen bebis i sikte. Fått tre hinnsvepningar senaste vecka utan direkta resultat. Var på bedömningssamtal i torsdags om igångsättning men var för omogen så ska tillbaka på måndag. Har en del svaga oregelbundna värkar både natt och dag men tror det är pinvärkar. Känns så segt nu!!

Håller tummarna att det inte bara är pinvärlar utan det är på gång för er snart!!
  • frkvilljunu
    Elisa77 skrev 2016-11-30 13:24:22 följande:

Hur går det med amningen för er? Nu är min skrutta 1v och det skär som knivar i vårtan första sugtagen. Har några blåsor, tror dom är på väg bort nu. Men det blir så lite vila för brösten, hon vill ju suga jämt och läääänge. Hon somnar vid bröstet och suger i tre-fyra snutt sen vilar i 15 sekunder sen snuttar lite till och så håller det på i evigheter. Så snart jag vill lirka bort bröstet så hugger hon tag och blir arg och vill fortsätta. Önskar hon ville suga effektivt och snabbt.. tur att hon är söt så man står ut. ;)

Känner igen det för...Så fort jag tror och tycker vi är färdiga och lyckas lägga på ammnings kupan så gnyr alternativt gallskriker hon. Hon blir liksom aldrig färdig. Jag upplever det som jag har väldigt mycket mindre mjölk än vad jag haft med de andra. Me n vet inte om det beror på att hon äter OFTA och att det inte hinner kännas lika mycket som att det rinner till. Så svårt att fatta hur mycket det är som kommer ut man har ju inget mått att gå på. Vi har fått ge ersättning 2x 60 dag i knappt en vecka nu för att vikten inte tog sig. Nu har hon fått upp bra och jag känner mig så kluven hur vi ska fortsätta. Det är en helt annan bebis efter hon fått ersättning- lugn och glad. Vill ju amma och hade tänkt göra det hyfsat länge men samtidigt känns det mest som en kamp för ingen av oss blir riktigt nöjda..
  • frkvilljunu

Björckan - hoppas du får rätt på det! Verkar så smidigt med skal men misstänker att det skulle bli samma sak här. Haha!

Jag börjar trivas väldigt bra med delammning och så skönt att sambo kan ge flaska ibland och både få va mer felaktig och jag får några minutr över.

Mariro - hoppas det Sätter igång för dig snart! Jag blev ju igångsatt denna gång viserligen efter vatenavgång och jag har ju fött tidigare men var också väldigt orolig för hur det skulle va. Lätt att fastna i att läsa för mycket om ev komplikationer Men jag tror och tycker att man borde tänka att var förlossning är unik det gått inte att styra så mycket. Får man en komplicerad förlossning av igångsättning som första gångs så finns ju faktiskt risken att den hade varit det utan igångsätning med. Finns ju inget facit.

Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?