Inlägg från: frkvilljunu |Visa alla inlägg
  • frkvilljunu

Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

Vad nära det faktiskt börjar bli under jag när jag läser om er som tycks vara på gång med eller mindre.

Slemproppen kan jag inte riktigt minnas kom på någon av mina andra. Men hade tyvärr problem med svamp i underlivet andra graviditeten i slutet och tänker att den kanske inte märktes då.

Här och nu känns det väldigt trångt i magen.bebis låg långt nere med huvudet för två v hos bm och hoppas det fortfarande är så.igår och idag kan jag tycka det känns som det illar mer nedåt annars har det trycker inte riktigt varit där så man blir ju lite nojig att den ska få för sig att vända..

EN FRÅGA; har ni bestämt namn?

• frkvilljunu

Kroa - vad skönt med bra bemötande! Rätt att byta BM.även om det inte är lång tid kvar kan det ju bli rätt många besök till.

Vi har " bestämt" namn tror vi. Fast vacklar lite fram och tillbaka..Jag vill helst ha ett par tre olika och inbilla mig att.Jag kommer känna vilket som passar när vi får träffa bebis. Det vi har funderat på tycker inte jag passar med de ev mellannamn (släktnamn) som vi vill ha. Men det är ju egentligen helt orelevant - Hur många gånger säger man de namnen mer än på ev dop liksom...

• frkvilljunu
    Malinhe skrev 2016-10-22 11:17:53 följande:

[quote=77064295][quote-nick]frkvilljunu skrev 2016-10-19 16:28:54 följande:[/quote-nick]Välkommen!

Väntar oxå en sladdis till mina tonåringar. Hur har din graviditet varit jämfört med de andra?[/

Mina graviditeter har sett ganska lika ut. Ganska smärtfria ??

Dock så har jag styrketränat den här gången å tänkt på vad jag ätit så min viktuppgång är långt ifrån likadana ????

Vad skönt med bra graviditeter!!

Önskar jag hade haft lite mer koll på vikten denna gång men blev inte riktigt så...jaja nya tag sen
  • frkvilljunu

Idag är jag på samma dag i graviditeten som när mina värkar började när dottern kom (34+6).helt galet.risken/chansen att det upprepar sig är väl minimal men svindlande tanke att det faktiskt kan hända närsom helst egentligen eller lika väl om 7 veckor...

• frkvilljunu

Börjat ta omeprazol och WOW !! H alsbrännan från helvwtet har försvunnit.

Nu är otympligheten det jobbiga som ni skriver längtar efter att kunna ta på mig skor utan att bryta ihop och kunna reda mig upp från liggande och inte behöva rulla ut vilket jag oftast glömmer och kvider av ryggsmärtan...

[quote=77072099][uote-nick]Elisa77 skrev 2016-10-22 17:53:45 följande:[/quote-nick]Nu har vi de tuffaste veckorna kvar, vi får kämpa och peppa varandra! En efter en kommer vi pluppa ut våra småttingar med start när som helst!!

Hur har ni det med nästäppa? Kan man köra nezeril varje natt i 30 dagar tror ni...[/quote]

Är det inte så att det är risk att man blir lite "immun" mot nässpray om man använder det "för" länge. Det kanske är något jag fått för mig bara men att det inte är.någon större fara inblandat.

• frkvilljunu
    Kroa skrev 2016-10-25 09:28:42 följande:

Hoppas mitt går över snart också! Tur att det är bra med vätska, elisa, men förstår att det är jobbigt - jag är väldigt törstig på kvällarna och det får jag ju sota för på natten sen! ;p

Jag börjar bli ganska nervös över förlossningssmärtan faktiskt. Jag är ju ganska smärttålig och sambon tror att jag ska gå in på förlossningen som en krigare och bara trycka ut barnet, haha jo tjena!

Igår hade jag ont i ländryggen hela dagen och idag har fått mensvärk också. Molar i både tjejmagen och ryggen. Det gör inte så fruktansvärt ont, men tillräckligt ont för att jag ska ha svårt för att sitta still - och då äter jag ändå citodon nu! Börjar bli nervös hur ont det egentligen kommer göra när jag ska trappa ner på citodonen och hur lång förlossningen blir.. :/

Funderar mycket på förlossningen och smärta och längd med. Kan inte alls bestämma mig angående smärtlindring heller men det beslutet får nog ske där och då.

Sammandragningar som känns mycket mer nu och några gånger ett par riktiga förvärkar men börjar ställa in mig på att va gravid FÖR EVIGT. Tror jag kommer ha svårt att fatta när det verkligen är på gång..
  • frkvilljunu

Jag lutar mot att jag vill försöka utan eda om förloppet flyter på hyfsat "snabbt". Jag hade eda första och det var himmelriket när den tog men det sakta ju mer lite. Var väldigt instä?ld på att få den andra men då var det för sent. I efterhand vet jag ju att det funkar både och och krystvärkarna är lika jävligt och underbara både med och utan då har den ju ingen funktion längre.

Känner att jag vill försöka jobba MED smärtan denna gång...Men vi får väl e Hur det går ...

Lustgas är jag sådär lite halvrädd för har inte bra minnen av den.gjorde mig illamående mest..

• frkvilljunu

Mitt första falsk alarm idag då =/

Lite svaga värkar under förmiddagen och neråt tryck. .

Har bakat och lagar mat och vid 2 var jag väldigt trött så la mig för att vila och då tilltog värkarna. Kom med rätt jämna mellanrum och ökade i styrka. Halv 4 kom mannen hem och då hade jag fått i mig en Alvedon och vi klockade ett tag.Men runt 5 så kände jag att det avtog lite och gick upp och sen har Det i stort sett varit lugnt ... lika besviken som lättad nu...

• frkvilljunu

Idag packade jag i stort sett klart bbväska och slogs av känslan - herregud vad onödigt att jag gör det här vi kommer ändå aldrig behöva den. Ungfär som att jag tror att jag kommer vakna en morgon och inte va gravid längre o cch bebisen inte kom....

Känns så overkligt och långt borta ( rimligen är det ju några långa veckor kvar med)

Senare under dagen går jag panik åt andra hållet och känner bara hjälp vad är vi på väg mot.ska vi aldrig ha egentid jag och sambon.livet är så bra nu med stora barn...

Alltså orkar inte med mina tvära känslokast...skyller allt på hormonoerna...

• frkvilljunu

Jag har säkert pakat alldeles för mycket kläder i b bväskan speciellt till bebisen.för troligen blir ju inte vistelsen så lång på bb om allt går bra och skulle den bli längre kommer ju sambon med största sannolikhet åka hem någon gång i mellan. Blöjor har vi med packat vilket jag egentligen tror man får här.samma med våtservetter och ammningsinlägg. Men men better safe than sorry...vill oxå som ni var inne på tidigare känna mig "fin" efteråt men vet inte riktigt vad jag ska kunna ha för byxor mer än mjukisbyxor typ.

Jag tyckte det var jobbigt att ha mammajeans efter min första vet kag.hade ju inte så mycket annat som gick på

Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?