• Farfallos

Vad är bra med mångkultur?

Först så måste jag göra 3 saker tydliga:
    1 - Alla människor har ett okränkbart människovärde som i alla fall vid födseln är lika. Med stigande ålder kan ju alla individer, oavsett ursprung, agera så att hans/hennes människovärde minskar, men det är ju undantag. Alla människor förtjänar respekt och "en andra chans" just bara för att de är människor.
    2 - Med "kultur" här så menar jag jag både religion, mentalitet och traditioner i ett vidare perspektiv. Den som diskuterar de exakta definitionerna av dessa begrepp har missat grundfrågan.
    3 - Med kultur menar jag INTE saker som hudfärg.

Den politiskt korrekta människan i dagens Sverige ska hylla mångkultur, men handen på hjärtat - Är det bra?

Det finns ju massor av kulturella uttryck (se punkt 2 ovan) som jag tror att alla normala Svenskar anser är odiskutabelt elände, så som t.ex hedersvåld, tvångsgifte och könsstympning. Och av all världens konflikter så har nästan alla sin grund i motsättningar mellan folk av olika kulturer eller religioner.

Är det då rätt att "odla" grunden för dessa motsättningar? Jag tänker att grunden för att upprätthålla kulturella skillnader är:
    - Religiösa friskolor.
    - Nybyggnation av religiösa byggnader med karaktäristisk arkitektur (det gäller naturligtvis alla religioner).
    - Hemspråksundervisning. Kanske inget som odlar motsättningar, men de som känner att de vill bevara språket som de pratar hemma kan sköta den biten själva- Tid och pengar måste i första hand gå till att lära nya Svenskar Svenska. Goda kunskaper i Svenska bidrar till att minska klyftan mellan människor (och därmed kulturer).

Men jag kanske är helt ute och cyklar, för mångkultur kanske är bra. Jag kan dock inte se någon annan otvivelaktig fördel än att vi får hit en massa bra matkultur. Allt annat är flummigt PK-jidder i mina öron. Men finns det något riktigt positivt med mångkultur? Vad kan vi lägga i den positiva vågskålen när den negativa är fylld med tiggeri, homofobi, kvinnoförtryck och lättkränkthet mm? 

• Svar på tråden Vad är bra med mångkultur?
  • Världsmedborgare
    White Cross skrev 2016-11-07 14:03:07 följande:
    Din förmåga att läsa mellan raderna är uppenbarligen inte den bästa;

Anledningen till att jag frågade hur vanligt fenomenet är bland Svenska kristna klaner är för att påpeka att klansamhällen inte existerar bland svenskar och att det därför överhuvudtaget inte finns några svenska klaner i Sverige,utan att all klanrelaterad problematik i Sverige (oavsett om den är kristen,muslimsk eller någon annan) är importerad,främst då genom asylinvandring från tredje världen.

Jasså, ja det får stå för dig, men annars så kan du ju slå upp ordet klan, för jag tror inte du riktigt har klart för dig vad det ordet betyder.

Men för att förvirra vissa läsare, så skulle man med all rätt kunna säga, att sekten Filadelfia hade en klan som utgjordes av F i Knutby.
    Även om vi är vana att höra sägas Knutby-sekten, så är det mer riktigt att kalla den för en klan, dock skiter jag i vilket, för det funkar med båda för min del

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Dorian Ertymexx
    White Cross skrev 2016-11-07 14:03:07 följande:
    Din förmåga att läsa mellan raderna är uppenbarligen inte den bästa;

Anledningen till att jag frågade hur vanligt fenomenet är bland Svenska kristna klaner är för att påpeka att klansamhällen inte existerar bland svenskar och att det därför överhuvudtaget inte finns några svenska klaner i Sverige,utan att all klanrelaterad problematik i Sverige (oavsett om den är kristen,muslimsk eller någon annan) är importerad,främst då genom asylinvandring från tredje världen.
    Jodå, det gör det. Inte i storstäderna i någon större utsträckning, men visst finns de.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • veeravovven

Mångkultur är inte som det verkar och ser ut att vara.....Det är den trojanska hästen.....Georg Soros som är med i new World order bestämmer och har bestämt vårt öde, för att de skall förstöra, konkurera, döda, härska, NEW WORLD ORDER = 3 värdskriget....ALLA POLITIKER ÄR INVOLVERADE I DETTA !!!!! USAS PRESIDENTER OCH VAL ÄR: FALSE FLAG !!!!!!!!!!! PUTIN HAR VARNAT USA OCH VÄST !!!!!! MEN SOM HAN SA ATT DE LYSSNAR INTE !!!!! DÅ BLIR DETT ETT KÄRNVAPENKRIG,,,,,,,USA ELLER RYSSLAND TRYCKER BARA PÅ DEN RÖDA KNAPPEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! VAR BERÄDDA PÅ KRIG INOM DE NÄRMSTA DAGARNA,,,,,,,,,,,,BUNKRA UPP LJUS;BATTERIER;MAT ETC,,,,,,,,SLUTA ATT LEVA I EN LÅTSASVÄRLD,,,,,,,BEBISSAKER,,,,,FAMILJEPROBLEM,,,,,EKONOMI,,,,OTROHET,,,,,O;;;;SHIT HAPPENDS,,,,,,,,,,SLUTA !!!!!!!!!!!!!!!!! VAKNA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GOOGLA,,,,,SÖK info,,,,,,,SÖK  JESUS,,,,PÅ OLIKA SAJTER,,,,KÖP BIBELN,,,,,FÖR DET ÄR DEN ENDA SANNA VÄGEN OCH TRYGGHETEN NI KOMMER ATT FÅ OCH SOM FINNS,,,,,JESUS KRISTUS,,,,,THE LORDS OF THE LORDS,,,,THE KINGS OF THE KINGS,,,,,,,BE FÖR ERA SYNDER TILL JESUS !!!!! TID FINNS,,,,,SNART INTE,,,,MERA,,,,,,,

• veeravovven
    Död ,,,,,,,,,,Folket,,,,DU,,,,måste vakna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FOLKET ÄR FÖRDA BAKOM LJUSET,,,,,,,DU KAN ABSOLUT INTE TRO PÅ EN ENDA MAKTHAVARE, BANKÄGARE, POLITIKER ELLER MEDIA !!!!!!!!!!!!!! DE LJUGER,,,,,RÄTT UPP I DITT ANSIKTE !!!!!!!!!!!!!!!!! VARJE DAG OCH MINUT,,,,,,,,,DU  MÅSTE SJÄLV HITTA DIN EGEN RÄTTA SANNING !!!!!!!!!!! GOOGLA, ALTERNATIVMEDIER, KRISTNA WEBBSIDOR,,,,,,,,DÄR HITTAR DU SANNINGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • felix le chat
    KillBill skrev 2016-11-08 22:40:50 följande:
    Trolig monokulturivrare gripen efter att ha hotat sin granne med kniv:
    www.expressen.se/gt/tidigare-sd-topp-attacker.../
    Var det inte förra året någon Moderat politiker från västsverige hotade polis med motorsåg ?
    Polisen sköt honom i huvudet.  Han skall fortfarande vara aktiv i M påstås det.
    En poliskula i skallen stoppar inte en god moderat inte !

Jag tycker en motorsåg är värre än ett järnrör eller en mattkniv. Dags för SD att steppa up ?
  • Dorian Ertymexx
    felix le chat skrev 2016-11-09 13:43:25 följande:
    Var det inte förra året någon Moderat politiker från västsverige hotade polis med motorsåg ?
    Polisen sköt honom i huvudet.  Han skall fortfarande vara aktiv i M påstås det.
    En poliskula i skallen stoppar inte en god moderat inte !

Jag tycker en motorsåg är värre än ett järnrör eller en mattkniv. Dags för SD att steppa up ?
    Oroa dig inte, det kommer tids nog. SD ska alltid vara värst. Och de jobbar hårt på det!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Vad är bra med mångkultur?