Vad är bra med mångkultur?
...så att diskutera invandring ur ett ekonomiskt perspektiv är "löjligt" på ren Svenska.
En sak fick mig att tänka till under programmet på SVT Forum.
Just nu finns 80.000 invandrare som inte har nån gymasialutbildning, tror det gällde efter 10-15 år, minns inte riktigt, korttidsminnet är inte som det varit.
Hur som helst, när vi vet att det kommit hit över 1 miljon invandrar på samma tid, ja då blir siffran 80.000 inte specieltt hög, 8% eller 920.000 av 1.000.000 har en utbildning, lite grovt räknat.
Jag tvivlar att om vi kollar på siffran 1.000.000 för svenska ungar som saknar gymasialutbildning att den är så värst mycket bättre.., om jag inte minns fel så kan den t.o.m vara långt sämre, då jag vill minnas att 3/4 delar fullgör sin utbildning.
Omsätter vi det i siffror så betyder det att de invandrade ligger på 92% gymnasialt utbildade, medans svenskar bara når 75%.
Nu lär det inte se exakt så ut, det finns säkert flara parametrar som måste vägas in, men vi kan iaf anta, att skillnaden i vart fall inte är så stor som man kan få en uppfattning om, när man hör just det här avhandlas i media och från våra politiker.
Svensk religions kultur av idag, helt tillåten och subventionerad av oss svenskar.
Och så ifrågasätts jag varför jag inte vill peka ut invandrarna och de problem som finns bland dom.
Detta nedan gäller Plymouthbröderna, så varför inte förfäras över om den kan sprida sig, och bli rådande i Sverige, lika mycket som nåt annat elände?
---------------------------------------------
Levnadsregler
Medlemmar får inte bo under samma tak som orena utan måste bo i egna hus. ("Orena" är människor utanför samfundet.)
Jag hoppas folk är medvetna om att val av religion ursprungligen inte kommer från folket, utan att det den rådande religionen kan sägas att ha vunnit "budgivningen" hos de styrande, då när det begav sig.
Ett bättre och kraftfullare maktmedel att styra över sina undersåtar, helt enkelt, och inte så mycket grundat på religionens innehåll.