• Hellsing

Bim september

Anonym (en trea?) skrev 2016-08-28 12:31:07 följande:

Bim -5 eller -7

Bara lite ömmande bröst och trötthet med lite molvärk. .. väntar till bim innan jag testar.

Haft lite ilningar och hugg...

Saken är den att min man vill inte ha barn nu.

Så jag hoppas mer på att det inte tagit sig nu....

Ändå kör han oskyddat med mig (senast igår ) efter att jag sagt att jag eventuellt är gravid... men han sa att barn just nu var inte på tal... känns som att jag ska spricka av irritationen och ledsamheten.

Jag är emot abort när man vet att man KAN bli gravid och inte skyddar sig... förstår ni?

Det hade varit annan sak om det hände när man är skyddad... typ...

Det låter väldigt oansvarigt av din man :( du ska inte behöva må dåligt av något sådant!!

Om du är gravid kan du kanske tala med någon psykolog? Så du kan prata med någon och sortera dina känslor och tankar?

<3 kram
  • Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-28 13:27:56 följande:

Första gången jag tempar. Gör det inte helt som man ska kanske..för jag har örontermometer och en dag sov jag borta (24.e) så där felar det ju lite. Men hur skulle ni tolka detta? Positivt äl-test den 20.e och BIM den 3/9..

Mina vänner som tempar har muntemp och 2 decimaler bakom ex 36.53 istället för 36.5
  • Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-28 14:56:58 följande:
    Hellsing skrev 2016-08-28 14:25:22 följande:

Mina vänner som tempar har muntemp och 2 decimaler bakom ex 36.53 istället för 36.5

Tänkte egentligen bara prova på det med att tempa och att använda äl-test för att förstå min kropp.. Säger den bilder något ?
    Jag provade också temp men det är så individuellt vid ÄL om ens temp ens höjs, jag tyckte inte det gav nåt, jag utgick ifrån konsistensen av flytningar och äl-test själv
  • Hellsing
    Cfmilla skrev 2016-08-28 20:25:54 följande:

Första gången på mycket länge som jag känner mig något hoppfull.. Har lite värk i ljumskar som jag känner igen. Åh hoppas!!!

Ooh håller tummarna!!!
  • Hellsing

Så spännande nu tjejer! Vilka andra har BIM denna vecka? Idag är det 14 dagar sedan äl för mig! Bim enligt appen är på torsdag men efter äl brukar det vara 12-16 tills mensen kommer ;)

Har haft alla möjliga symptom och positivt äl men denna vecka ger svaren!! Eller tidigt mf :/

Lycka till!!!

• Hellsing
    bebisdags skrev 2016-08-29 13:33:02 följande:

Åh typiskt nu.. har ägglossning imorgon eller övermorgon (mest troligt i övermorgon). Då ringer sambons jobb och säger att han måste åka tidigare (imorgon) och är borta i 5v..Så vår chans är mindre nu:/

Åh nej vad synd!! Men de "lever" ju ett par dagar så med rätt miljö kan det ju bli bra ändå?! :/
  • Hellsing

Oh både spännande och full av oro XD

Fick ju blodig flytning i samband med lite tidig äl
    Sen ca 5 dagar senare fick jag typ mensvärk, humörsvängningar i samband!
    Någon dag senare fick jag extremt smärtande bröst i flera dagar i samband med äl-liknande flytningar (konsistensen densamma men annorlunda färg) och flera dagar starkt positiva äl-test (dag 9,10 o 12 efter äl) sen i helgen nu hade jag stickningar i tjejmagen och sjukt emotionell, tårarna bara flödade till saker jag annars inte skulle gråtit till!

Men igår? Typiska före mensen symptom :S negativt gravtest, tokömma bröstvårtor och molvärk (inte helt som mensvärk men påminner) och humörsvängningar.... Mad road-rage XD imorse har jag dock haft lite magknip i navel-området ^^

Jag blir lite knäpp på min kropp :S

• Hellsing

Glömde nämna sporadiskt illamående, men det har jag fått mina 2 senaste mens-tillfällen också :S det konstiga är att de 2 senaste har mensen haft mycket "flytningar" i sig så misstänkte ett tag tidigt mf :/ men första barnet för oss så har ju inga erfarenheter direkt XD

• Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-30 07:58:41 följande:
    Jag tror ändå att du kommer få ett plus under de närmaste dagarna!

:)
    Jaaa hoppas!! Testet imorse var negativ men du vet närman stirrar och vinklar tyckte jag mig se ett streck men hittade det inte igen XD så eeh man vill ju verkligen se det :D

Fram till igår så kändes det i hela kroppen som om jag var gravid så 1 dag ska inte förstöra det ;)
  • Hellsing
    misslina skrev 2016-08-30 08:01:31 följande:

Ihhhhh fick ett svagt rosa streck idag på billiga testers sticka!

Bim på lördag! Hoppas att det ökar :)

Oooh håller tummarna!!!!
Svar på tråden Bim september