• Hellsing

Bim september

Hejsan

Enligt Äl-test så har jag precis haft ägglossning, får se hur det utvecklar sig denna gång ;)

Försök nr 4 (egentligen 5 men första försökte vi knappt)

• Hellsing

En fråga!

Jag fick väldigt "vattniga" flytningar vilket jag läst tyder också på fertila flytningar och fick i samband med det är miniblödning (har läst man kan få blödning vid ÄL), lite tidigt för ÄL enligt min app men fick positivt utslag på äl-test, men de "äggviteliknande" flytningarna har inte kommit än (vilket de gjort tidigare månader)
    Betyder det att jag inte haft äl än eller varför har den plötsligt ändrat mönster?

• Hellsing

Är det någon som haft blödning vid ägglossning? Tror jag hade det (hade värk i äggstockarna i samband)

Så spännande om det går igenom denna gång!!

• Hellsing
    vi blir 3 skrev 2016-08-22 07:16:47 följande:

Efter ett misslyckat första försök är vi i rullning igen. Har bim först den 13 september om det nu stämmer. Hade en superkonstig blödning som startade innan bim och som inte var som vanlig (mycket blod blandade flytningar - sorry för detaljerna). Men snart dags för ägglossning men vi övar redan nu för säkerhetens skull ;D

Men en blodblandad flytning? Det låter ju som nidblödning?
    I augustitråden var det en tjej som hade haft mensen som vanligt men fick superpositivt på ÄLtest och det visade sig att hon trots mens hade blivit gravid! ^^
  • Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-23 18:56:07 följande:

Positivt ägglossningstest 20/8. Imorse fick jag en rosa/aprilosfärgad flytning.. vad kan det vara? Inte nidblödning så tidigt?

Det är vanligt med blödning när ägget lossnar ^^ har läst det är det största tydliga "beviset" på ägglossning :)
  • Hellsing
    Blimama34 skrev 2016-08-23 15:44:35 följande:

9 dagar kvar till BIM. Kan inte koncentrera mig på någonting Tungan ute

Håller med ;) är på ÄL+10 och enligt appen BIM 2/9, olidlig väntan!
  • Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-24 09:18:03 följande:
    Jo..det har jag oxå hört men det lät ju lite för sent för det? 3 dagar efter positivt test..?
    Oj jag missuppfattade, trodde det var i samband med ÄL!

Men 3 dagar efter ÄL är inte det ok tid för nidblödning?
  • Hellsing

Konstigt! Hade ÄL förra veckan (blodblandad flytning i samband med positivt ÄLtest) och nu när jag ett par dagar har haft liknande ÄL flytningar så tog jag häromdagen ett nytt ÄLtest som var negativt men idag ett starkt positivt ÄLtest, men ÄL har ju redan varit @.@ men en vecka kvar innan jag kan kolla gravtest!

• Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-24 17:28:08 följande:
    Har hört 3-8 dagar efter ägglossning.. så jag vet inte.. aldrig fått så förut..!
    Inte jag heller tyvärr :/ men man lusläser ju allt nuförtiden ;) men många på aug-forumet har jag för mig fick nidblödning 3-6 dagar innan
  • Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-24 20:03:16 följande:

Sex den 20/8.

Första bilden är med tester från 19.e och 20.e kl 14.

Bilden efter är från 21.30 den 20.e.

Bild tre är från 19.e 20.e (de två starka) och 21.a.

Rosa flytning på morgonen den 23.e.

Sista bilden är från idag (inte kollat med äl-test sen den 21/8), tagen strax innan 20 ikväll och inte vid 14 som jag brukar testa.

Är det rimligt med ett så pass starkt streck nu..? Inte nära mens (bim ca 3/9) och ägglossning har ju varit redan..och teater är ju starkare än det från 21.a..

ÄL-test kan ge positivt när man är gravid, den kan inte se skillnad på de olika hormonen samt att den är känsligare än gravtest!

Antingen är det en andra ägglossning eller så är du gravid ^^

Jag är i samma sits fast mina streck på ÄL-test var lika starka idag :)
Svar på tråden Bim september