• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Jasmin3

Mångs skriver ju om ömmande bröst som ett graviditetstecken, men är det nån av er som haft/har bröst/bröstvårtor som kliar nåt enormt? :O

• t123
    metaphor skrev 2016-09-14 16:49:50 följande:

ÄL+5 .. magen är mysko, svullen. gör ont i "tjejmagen" från och till!!? Brösten känns som två blåmärken när man tar på dem, lite ömma. Igår högg det till i ryggen under en sekvens. Kan man känna hur ägget fäster baktill istället för längst ner i tjejmagen? jag har ingen aning... Något konstigt händer, kommer ju och går liksom. men ett konstant illamående har jag.

dessutom fick jag mitt livs värsta migrän i måndags, värsta jag varit med om, fy bövelen. Inte haft migrän på flera år, vågar man hoppas på att det är en bebis på g i magen? hormoner kan ju göra mkt ... humörsvängningar som heter duga, men det kan ju vara för att jag inte känner mig pigg heller än. mosig och illamående kan ju vem som helst bli tokig av. 

Jag hoppas nog alldeles för mycket =)

mamma4ever skrev 2016-09-14 15:10:46 följande:
    Jag är på äl+4 har främst molvärk och ömma bröst samt illa mående och väldigt trött även ovanligt kissenödig till och från. Brukar inte känna av äl så hoppas på våran tur nu :)

Spännande, då är vi några med BIM runt samma dagar alltså? :D Superkul! Låter ju jättebra för er, hoppas på fler känningar här snart också! Ang migrän fick jag också ett vidrigt migränanfall senaste graviditeten, ett par dagar efter ÄL! Har aldrig haft så tidigare så jag kopplade det verkligen till graviditeten den gången!

Vi får följas åt nu och hålla tummarna för varandra :)
  • stellanocte
    livias skrev 2016-09-14 05:57:54 följande:
    Usch förstår det! Hoppas bara att den är senare denna månaden. Men hur är det? Äl har man ca 10 gånger per år väl? Men aldrig roligt när den hoppar över en månad. Men som sagt, håller tummarna för att den bara är lite senare!
    Tussilago6 skrev 2016-09-14 05:58:20 följande:
    Åh vad tråkigt när inte kroppen vill samarbeta! Hoppas ägglossningen dyker upp snart! Kram
    FyrAAAA skrev 2016-09-14 06:34:10 följande:
    Vet hur surt det känns, blev ju så för mig för två månader sedan, inga utslag på stickan, känns långt till nästa gång då!

Trodde samma sak var på gång att hända nu men imorse (också när min fertila period enligt appen precis borde vara slut) dök det upp en blinkande glad gubbe, så nu är äl på gång iaf! Känns superskönt så klart! Dock har inte jag heller haft några tecken på äl ännu, inga äl-flytningar eller så...

Hoppas hoppas den kommer för dig också!

Fler som har äl nu i dagarna?
    Tack för omtanken <3 Håller tummarna att den kanske dyker upp ändå, några dagar sent eller att det är som du säger livias, att den bara har råkat hoppa över en månad. 

Försöker dock att ställa in mig mentalt på att det blir ett sjätte försök för oss. En julibebis vore inte så dumt ändå. Nästan hela makens familj är födda i juli så det vore ju faktiskt lite småroligt om även vi får vårt barn i juli  
  • stellanocte
    Tussilago6 skrev 2016-09-14 09:19:28 följande:

Tog ett cb-digital nu och fick positivt 1-2 veckor, bim -1 idag. Känns såååå bra efter det nästintill obefintliga plusset imorse!!

Stort grattis. Så roligt att höra  
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-09-14 20:40:29 följande:

Stort grattis. Så roligt att höra  

Tack så mycket, hoppas det snart är din tur att plussa! <3
  • Emelieeme

Jag plussade svagt hos min bm förra veckan. Ska ditt imorgon igen för se om plusset blivit starkare. Men igår när jag på toa så hade de kommit bruna flyttningar och lite lite blod på pappret. Inget mer sen på hela natten. Sen idag på lunchen var det lika dant. Sen inget mer. Håller jag på att få missfal? Ska som sagt prata med min bm imorgon. Men är så himla rädd ich ledsen

• StinaLisa

Har Bim på fredag alltså mens då. Haft hugg i magen till och från. Sjukt trött och kissar heeela tiden ! Men tror mest det är inbillning eller att förkylningen gör att kroppen spökar haha. Orkar inte hoppas på för mycket heller.

• mammsen79

Hej har med barn längtan. Ska med försöka efter min mens är över ????läääängtar... Ska man pröva på dag 13-14 eller vad tror ni?

• lisohl

Ni som plussat och har molvärk, kommer det och går under dagen eller är det ihållande? Har ni märkt någon särskild tid på dygnet som ni känner av det mer?

Jag har haft molvärk sen kanske äl+2 men det hade jag även förra månaden så jag ställer in mig på mens i helgen.

• BeccaBus

Hej!
    Jag hoppas att ni experter vill hjälpa mig med svar på två frågor!:)
    1. Hade älflytning igår em, när borde ägglossningen vara då ungefär?
    2. Kan det vara så att ägglossningstest inte visar positivt vid en graviditet?

Svar på tråden Bim september