t123 skrev 2016-09-16 21:15:13 följande:
ÄL+4 här idag! Dagarna går fantastiskt sakta :') Har lite molvärk i alla fall och stickningar i äggstockstrakten. Kände väldigt liknande i min senaste graviditet (slutade dock med MF), hade diffusa symtom nästan hela vägen från ÄL som blev tydligare för varje dag.
Känns knepigt att ha känningar så tidigt men läste en vetenskaplig artikel om att när det befruktade ägget är på väg ner mot livmodern så börjar faktiskt HCG (för att förbereda kroppen på vad som komma skall) att produceras, vilket ju gör att man faktiskt kan ha symtom innan ägget ens har fäst, vilket en del hävdar är omöjligt. Så enligt de forskarna är det inte så konstigt att man kan ha lite känningar ganska snabbt efter ÄL, även om de kanske inte är så tydliga liksom :)
Åh, den artikeln skulle jag vilja läsa. Jag har varit så övertygad ibland att jag varit "gravid" men så har mensen kommit. Jag är väldigt hormonkänslig så känner av minsta lilla avvikande. Denna månad hade jag massa symptom, men så igår tyckte jag att det inte alls kändes lika starkt. Då tänkte jag "J*kla skit, tror inte det fäste." Mycket riktigt. Idag dök tempen och mensen kom nyss, Har haft som denna månad två gånger tidigare, och då fått "spökstreck" som sedan försvunnit. Har fortfarande symptom, men mildare, sist jag kände så här mycket så avtog de sakta också. Annars brukar det upphöra i samma stund eller dagen efter mens. Iaf för mig.
Bara hoppas att nästa gång, (speciellt om jag mår som jag gjort från strax efter äl denna månad,) så fäster det. Man känner sig ju helt schizo när man verkligen tror att man är gravid men ändå inte får plus utan bara mens månad efter månad.