• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • pimpim78

Fattar inte vad jag gör för fel när bilden inte kommer med ?? Är inne i appen och har lagt till bilden så man ser den bifogad nere i vä hörn men sen kommer den inte upp här ???

• vi259
    pimpim78 skrev 2016-09-16 21:58:16 följande:

Fattar inte vad jag gör för fel när bilden inte kommer med ?? Är inne i appen och har lagt till bilden så man ser den bifogad nere i vä hörn men sen kommer den inte upp här ???

Jag ser iallafall bilderna:) man ser ett streck ner men vet ej hur cb är med färger. Men känns ju som positivt
  • h0pe79

pimpim78 jag ser ett streck :)

Jag har BIM på söndag, ska jag våga testa imorn eller ska jag vänta? ????

• pimpim78

JAg tror säkert du kan testa i morgon, borde ju ge något utslag, Jag är på ÄL+12 i dag och tänker nog göra ett test med morgon urin för att se om det fortfarande finns ett streck......

Hoppas så att det verkligen är ett streck o inte bara ett spökstreck, och hoppas att du också lyckas i morgon , o alla andra här inne såklart <3

• Mirjam91
    t123 skrev 2016-09-16 21:15:13 följande:

ÄL+4 här idag! Dagarna går fantastiskt sakta :') Har lite molvärk i alla fall och stickningar i äggstockstrakten. Kände väldigt liknande i min senaste graviditet (slutade dock med MF), hade diffusa symtom nästan hela vägen från ÄL som blev tydligare för varje dag.

Känns knepigt att ha känningar så tidigt men läste en vetenskaplig artikel om att när det befruktade ägget är på väg ner mot livmodern så börjar faktiskt HCG (för att förbereda kroppen på vad som komma skall) att produceras, vilket ju gör att man faktiskt kan ha symtom innan ägget ens har fäst, vilket en del hävdar är omöjligt. Så enligt de forskarna är det inte så konstigt att man kan ha lite känningar ganska snabbt efter ÄL, även om de kanske inte är så tydliga liksom :)

Jag hsat oxå läst den artikeln. Ja, vissa tror kanske inte på det. Men det gör jag. Det är där alla så kallade "spök-strek" kommer ifrån. Ägget befruktas men fäster ej. Därav får man ett svagt streck (för hcg bildas) men sen när de ej släpper minskar hcg (negativa test) och mensen kommer. Men har ej orkar debattera detta i spöktråden ???? Men kul att ngn annan tror på samma :):) Lycka till mot plusset och hoppas det tar sig! Isf är du välkommen in i majtråden :)
  • t123
    Mirjam91 skrev 2016-09-16 22:31:39 följande:
    Jag hsat oxå läst den artikeln. Ja, vissa tror kanske inte på det. Men det gör jag. Det är där alla så kallade "spök-strek" kommer ifrån. Ägget befruktas men fäster ej. Därav får man ett svagt streck (för hcg bildas) men sen när de ej släpper minskar hcg (negativa test) och mensen kommer. Men har ej orkar debattera detta i spöktråden ???? Men kul att ngn annan tror på samma :):) Lycka till mot plusset och hoppas det tar sig! Isf är du välkommen in i majtråden :)
    Åh det har jag aldrig tänkt på faktiskt!! Så kan det ju absolut gå till. Spännande att läsa sånt där hur som helst, och inte enbart spekulationer på forum liksom :) Tusen tack!! "Dessvärre" blir det isf en junibebis så jag kommer inte till er i majtråden då! ;)
  • mammsen79

Funkar ägglosningsstickor tycker ni? Är det något ni rekommendera? Har ni någon app gå efter? själv har jag två appar så jag vet när jag är fertil, om en vecka då jädrar blir inget lätt för min karl

• FyrAAAA
    Svelin skrev 2016-09-16 11:15:31 följande:
    Kul att vi ligger så lika i cykeln! Nu får vi hålla tummarna att vi får varsitt fint plus.

Jag skulle tolka det som att äl varit. Gör ett test till idag i den dosan som du fick negativt för säkerhets skull. Är det neg så är nog äl över, men jag tror inte det skadar att hoppa på karln ikväll också! :) Om han orkar. ;)
    Hehe ja jag tänkte också det! Då har man gjort vad man kunnat så slipper man grubbla! Strecken på testet (vet att man inte ska titta på dem egentligen) var så starka imorse så fattar inte att det ändå blev helt neg på digitala rutan. Man vet ju aldrig exakt när äl var o hur länge ägget lever så kan ju vara värt. Han är och hämtar sin bror på flygplatsen så får hålla mig vaken ett tag till! Känns inte som om det blivit "jättebra äkta sex" den här gången, men men, får hoppas iaf!
  • FrökenE1985
    t123 skrev 2016-09-16 21:15:13 följande:

ÄL+4 här idag! Dagarna går fantastiskt sakta :') Har lite molvärk i alla fall och stickningar i äggstockstrakten. Kände väldigt liknande i min senaste graviditet (slutade dock med MF), hade diffusa symtom nästan hela vägen från ÄL som blev tydligare för varje dag.

Känns knepigt att ha känningar så tidigt men läste en vetenskaplig artikel om att när det befruktade ägget är på väg ner mot livmodern så börjar faktiskt HCG (för att förbereda kroppen på vad som komma skall) att produceras, vilket ju gör att man faktiskt kan ha symtom innan ägget ens har fäst, vilket en del hävdar är omöjligt. Så enligt de forskarna är det inte så konstigt att man kan ha lite känningar ganska snabbt efter ÄL, även om de kanske inte är så tydliga liksom :)

Åh, den artikeln skulle jag vilja läsa. Jag har varit så övertygad ibland att jag varit "gravid" men så har mensen kommit. Jag är väldigt hormonkänslig så känner av minsta lilla avvikande. Denna månad hade jag massa symptom, men så igår tyckte jag att det inte alls kändes lika starkt. Då tänkte jag "J*kla skit, tror inte det fäste." Mycket riktigt. Idag dök tempen och mensen kom nyss, Har haft som denna månad två gånger tidigare, och då fått "spökstreck" som sedan försvunnit. Har fortfarande symptom, men mildare, sist jag kände så här mycket så avtog de sakta också. Annars brukar det upphöra i samma stund eller dagen efter mens. Iaf för mig. 

Bara hoppas att nästa gång, (speciellt om jag mår som jag gjort från strax efter äl denna månad,) så fäster det. Man känner sig ju helt schizo när man verkligen tror att man är gravid men ändå inte får plus utan bara mens månad efter månad.
  • FyrAAAA
    pimpim78 skrev 2016-09-16 21:56:55 följande:

Jag kunde inte hålla mig, rejsade till Apoteket o köpte clearblue testa tidigt ..... Alltså jag behöver hjälp att tolka. Är det ett litet streck där eller är det spökstreck eller bara helt enkelt negativt ????

Jag har fått så hela tiden med cb nu fast jag inte varit gravid, att det blir ett svagt grått streck. Svårt att se på bild men är strecket ljusblått då är det tveklöst ett plus för strecket är ju absolut där!! Men är det grått hade det inte varit det i mitt fall iaf har jag upptäckt. Håller tummar o tår för ett tydligare o blåare plus imorgon!!!
Svar på tråden Bim september