• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • kvinna29årskåne
    GabriellaH skrev 2016-09-12 17:01:06 följande:

Då har vi samma. Jag vill ju bara testa, men försöker hålla mig så länge som möjligt. Hoppas på plus efter 6 års längtan och väntan.

Oj. Har du väntat så länge? Har du inte gjort någon utredning? Jag tycker 9 mån är lång väntan...
  • GabriellaH
    kvinna29årskåne skrev 2016-09-12 18:44:40 följande:
    Oj. Har du väntat så länge? Har du inte gjort någon utredning? Jag tycker 9 mån är lång väntan...
    Nej, ingen utredning än, har haft två missfall i anslutning till mensen. Hade ett i november 2015. De sa då att om jag inte blivit gravid inom ett år skulle vi höra av oss om utredning. Så då tog jag tag i min vikt, knaprat både vitaminer och extra folsyra och prickade in ÄL denna månad, så nu MÅSTE det ha blivit något.

9 månader är också jobbigt att vänta, varje mens är ett misslyckande... ????
  • Iza2011
    Glädje skrev 2016-09-12 17:31:09 följande:

Förlåt nej nu ser jag, ja det där e ju plus!!

Tror du det?! Vågar nästan inte testa imorgon bitti men vill så gärna ?
  • Iza2011
    copycat skrev 2016-09-12 18:04:56 följande:

Japp, ser utan problem! Digitala ger säkert utslag om nån dag med morgonurin:)

Vågar knappt hoppas! Tror jag kommer testa imorgon bitti igen haha ?
  • copycat
    Iza2011 skrev 2016-09-12 19:31:41 följande:
    Vågar knappt hoppas! Tror jag kommer testa imorgon bitti igen haha ?
    Gör det! Tror det blir ett fint gravid 1-2 :) de digitala brukar ta nån dag mer på sig när man får svaga streck på sticka. Så koncentrerat morgonpink är att föredra:)
  • kvinna29årskåne
    GabriellaH skrev 2016-09-12 19:01:30 följande:
    Nej, ingen utredning än, har haft två missfall i anslutning till mensen. Hade ett i november 2015. De sa då att om jag inte blivit gravid inom ett år skulle vi höra av oss om utredning. Så då tog jag tag i min vikt, knaprat både vitaminer och extra folsyra och prickade in ÄL denna månad, så nu MÅSTE det ha blivit något.

9 månader är också jobbigt att vänta, varje mens är ett misslyckande... ????
    oki. ja det är det som är jobbigt- man tror och hoppas att det ska bli något och blir så besviken när mensen dyker upp som ett brev på posten varje j"kla månad... :(
  • Iza2011
    copycat skrev 2016-09-12 19:41:33 följande:

Gör det! Tror det blir ett fint gravid 1-2 :) de digitala brukar ta nån dag mer på sig när man får svaga streck på sticka. Så koncentrerat morgonpink är att föredra:)

Ska testa och hoppas jag kan återkomma med ett plus!
  • Jasmin3
    Iza2011 skrev 2016-09-12 20:20:59 följande:

Ska testa och hoppas jag kan återkomma med ett plus!

Det där är helt klart plus!! :D När har du BIM? Och vart beställde du dina stickor ifrån? :)
  • pimpim78

Oj så spännande det är nu !!

Hörrni när ni räknar tex äl+4 eller äl+8, räknar ni den dagen ni fått plus på äl test ? Eller dagen ni tror att ägglossningen skett ?

blir så förvirrad, men om ni räknar från glad gubbe på äl test så är jag nu på
    äl+8 i dag och får nog lov att bli ett test på onsdag äl+10.
    Dock bara på cykeldag 19 då så kanske alldeles för tidigt !!

Hoppas hoppas hoppas vi kan klara det spontant, nästa menscykel blir det insemination på sophia hemmet !!

• mamma4ever
    pimpim78 skrev 2016-09-12 20:37:23 följande:

Oj så spännande det är nu !!

Hörrni när ni räknar tex äl+4 eller äl+8, räknar ni den dagen ni fått plus på äl test ? Eller dagen ni tror att ägglossningen skett ?

blir så förvirrad, men om ni räknar från glad gubbe på äl test så är jag nu på
    äl+8 i dag och får nog lov att bli ett test på onsdag äl+10.
    Dock bara på cykeldag 19 då så kanske alldeles för tidigt !!

Hoppas hoppas hoppas vi kan klara det spontant, nästa menscykel blir det insemination på sophia hemmet !!

Räknar äl = äl dagen och tex 3= tre dagar efter äl

testar man med test räknar man den dagen som äl när man får positivt
Svar på tråden Bim september