• Anonym (Peter)

Min tjejs son är mongo..

Hej!

Jag har träffat en ny tjej för ett tag sedan och är förstås glad över det. Jag har inga barn, men hon har en son sedan tidigare som mongo. Han är på sätt och vis en fin kille, men som ni förstår också jobbig. Jag har svårt att veta hur jag ska förhålla mig till honom och lyckas inte bedöma honom.

Nu sa jag till min tjej att jag vill helst träffa henne utan hennes son. Hon blev skitsur och stack hem. Tycker ni att detta förslag var så himla hemskt av mig? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min tjejs son är mongo..
  • Anonym (Nina)

Nä inte hemskt. Du är ihop med henne inte mongosonen

• BeautifulMoments

Klarar du inte av sonen bör ni nog inte ha ett förhållande. Hennes reaktion är helt normal, det är hennes barn du pratar om.

My life, My choice!
  • MammAmma

Det är inget fel med att vilja umgås även utan barn, men det beror ju på hur man lägger fram det, hur det kommer mottagas. Du menar att han har Downs syndrom? Jag hoppas verkligen att du inte går runt och refererar till det som "mongo" till vardags, sjukt respektlöst sätt att uttrycka sig på...

• BeautifulMoments
    Anonym (Nina) skrev 2016-07-08 17:36:46 följande:

Nä inte hemskt. Du är ihop med henne inte mongosonen

Nä precis, hon kan ju sälja sonen eller något så han slipper träffa honom.
    My life, My choice!
  • Anonym (Peter)
    MammAmma skrev 2016-07-08 17:37:33 följande:

Det är inget fel med att vilja umgås även utan barn, men det beror ju på hur man lägger fram det, hur det kommer mottagas. Du menar att han har Downs syndrom? Jag hoppas verkligen att du inte går runt och refererar till det som "mongo" till vardags, sjukt respektlöst sätt att uttrycka sig på...

Jo, precis. Säger mongo till vardags som väl de flesta gör. Jag la inte fram det på ett negativt sätt eller så.
  • Anonym (99)

du kan ju börja med att SLUTA använda ord som "mongo" .
    Hoppas hon möter någon annan som har lite mer förståelse för hennes barn.

Fast jag utgår från att du skämtar, ingen idag är så pass imbecill att man använder det ordet längre 

• Anonym (snäll)

Menar du att han har downs syndrom? Vad är det du har problem med honom?

• Tecum

Det är bra att du säger som det är redan från start, att du tycker det är jobbigt med sonen. Givetvis är det jättekänsligt för henne så fingertoppskänsla är nödvändigt.

• Anonym (dra)
    Anonym (Peter) skrev 2016-07-08 17:40:48 följande:
    Jo, precis. Säger mongo till vardags som väl de flesta gör. Jag la inte fram det på ett negativt sätt eller så.
    Att överhuvudtaget använda ordet mongo är respektlöst. Det är mycket länge sedan de flesta använde det uttrycket
    Gör henne en tjänst och gör slut.(Jag hoppas dock att hon hinner före...)
  • Anonym (Peter)
    Anonym (99) skrev 2016-07-08 17:42:25 följande:

du kan ju börja med att SLUTA använda ord som "mongo" .

Hoppas hon möter någon annan som har lite mer förståelse för hennes barn.

Fast jag utgår från att du skämtar, ingen idag är så pass imbecill att man använder det ordet längre 

Öh, vad är felet med det??
Svar på tråden Min tjejs son är mongo..