• Anonym (Peter)

Min tjejs son är mongo..

Hej!

Jag har träffat en ny tjej för ett tag sedan och är förstås glad över det. Jag har inga barn, men hon har en son sedan tidigare som mongo. Han är på sätt och vis en fin kille, men som ni förstår också jobbig. Jag har svårt att veta hur jag ska förhålla mig till honom och lyckas inte bedöma honom.

Nu sa jag till min tjej att jag vill helst träffa henne utan hennes son. Hon blev skitsur och stack hem. Tycker ni att detta förslag var så himla hemskt av mig? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min tjejs son är mongo..
  • Anonym (Nina)
    BeautifulMoments skrev 2016-07-08 17:38:08 följande:

Nä precis, hon kan ju sälja sonen eller något så han slipper träffa honom.

Det är det enda alternativet tycker du? Inte träffas utan barnet? Mitt ex hade barn. Efter ett tag träffade jag honom de veckor han inte hade barnen. Jobba gör jag i veckorna inte på fritiden. Inte för att jag behövde hjälpa till med dom men jobbigt ändå. Dom var aldrig stilla eller tysta.
  • MammAmma
    Anonym (Peter) skrev 2016-07-08 17:40:48 följande:

Jo, precis. Säger mongo till vardags som väl de flesta gör. Jag la inte fram det på ett negativt sätt eller så.

Jag vet inte vad det är för människor ditt sociala nätverk består av, men ingen i min närhet har då använt det ordet sedan tonåren och då var det dessutom som skällsord. Väldigt osmakligt och kränkande.
  • Aikido
    Jo, precis. Säger mongo till vardags som väl de flesta gör. Jag la inte fram det på ett negativt sätt eller så.
    Framför allt på fredagar kanske.
  • Aniiee

TS är ett troll. Mongo har väl ingen över 14 sagt på minst 15 år.....

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Anonym (Peter)
    Aikido skrev 2016-07-08 17:49:45 följande:

Framför allt på fredagar kanske.

???
  • Aikido
    Aniiee skrev 2016-07-08 17:52:43 följande:
    TS är ett troll. Mongo har väl ingen över 14 sagt på minst 15 år.....
    Jag måste erkänna att jag använder det i stort sett dagligen om mina medtrafikanter. Med och med... nåja.
  • Santin
    Känner ingen som säger mongo om downs syndrom. Sjukt respektlöst! Du hade åkt ut med huvudet före om jag var tjejen.
  • Anonym (Tracy)

Ja säger ofta mongo.. Fast inte om mongon förstås :)

• DJkillen

Jag har en bror som är mongo och säger själv alltid mongo. Ser inget fel eller nedsättande med det. Har däremot svårt med ord som utvecklingsstörd, cp, freak och annat som han kallats :( Mongo är kort och bra. Och tydligt.

• U never saw me

Det är ju bra att du sa det till henne, men du inser väl att relationen inte kommer hålla? Jag förutsätter att hon vill ha någon att dela sitt liv med. Sonen är hennes liv, så klarar du inte av att umgås med honom, då finns det inget kvar.

Svar på tråden Min tjejs son är mongo..