• Anonym (TS)

Hur känna sig avslappnad med bonusbarnen?

Hej!

Finns det flera som jag? Som känner sig hemma och avslappnad med sin partner men som då hans barn är med känner sig, inte spänd, men i alla fall inte sig själv och att det att sådan enorm energi att ha dem nära. Den bästa beskrivningen är när man har bjudit hem goda vänner för att bo hos sig en vecka exempelvis. Man är trevlig och visar upp den bästa sidan av sig själv och sedan när de åker hem är man glad och kan pusta ut, slappna av och vara sig själv. Även fast man tycker det är trevligt så är man alltid lite spänd och konstlad.

Är jag ovanlig att känna så här? Min partner har barnen så gott som jämt så det är inte fråga om att ha det så här varannan helg eller varannan vecka, snarare så ska barnen vara med alltid då vi ses vilket gör att jag hellre inte ses och är hemma hos mig, gör saker på egen hand, reser på egen hand fastän jag saknar hans sällskap. Jag orkar bara inte gå omkring med dessa känslor hela dagarna för som sagt det tar sådan energi och nu när jag är ledig vill jag koppla av. Skillnaden mot vänner som bor hos en och sedan åker hem - är att hans barn aldrig åker hem. De är där hela tiden.

Hur har ni andra löst detta? Har ni tränat upp er och börjat kunna vara er själv helt och hållet, slappna av i barnens närvaro? Barnen är i skolåldern men har inget eget liv utan är hela tiden hemma och vill vara med sin pappa. Alltid. Jag tror också det påverkar att jag som person behöver mycket tid för mig själv och att jag trivs bäst ensam och med min partner (på egen hand). Jag vill inte ha mycket folk runt mig och är ganska introvert.

• Svar på tråden Hur känna sig avslappnad med bonusbarnen?
  • Anonym (inte jag)

jag tänker på mannen i fråga. TS, man måste inte alltid umgås allihop men om du nästan aldrig vill vara med när barnen är med så är det klart att mannen blir besviken. Jag tror snarare att han kommer dumpa dig, om du inte gör det själv. Har man barn så har man, han kan inte trolla bort dem. Han älskar dem och han har ansvar för dem, vad ska han göra? Han kan inte leva det livet som du egentligen vill, nämligen att ni två ska ha mycket mera tid på tu man hand. M.a.o = inte din drömman. Du måste nog tänka om faktiskt. 

• Anonym (inte jag)
    Anonym (TS) skrev 2016-07-05 09:48:07 följande:
    Tror att de flesta har barn i alla fall av de män jag eventuellt skulle dejta och få ett förhållande med. Jag tror det skulle vara lättare att hantera om man slapp dem varje dag, dvs att man kunde umgås med sin partner i fred. Att de skulle komma på besök och sedan åka hem som vuxna barn gör.
    är du 14 år eller? Vadå som vuxna barn gör. De ÄR ju inte vuxna! Nu är det faktiskt du som är "dum", TS. Eller så får du hitta en man som är så gammal så att hans barn faktiskt är vuxna. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (inte jag) skrev 2016-07-05 09:51:47 följande:
    är du 14 år eller? Vadå som vuxna barn gör. De ÄR ju inte vuxna! Nu är det faktiskt du som är "dum", TS. Eller så får du hitta en man som är så gammal så att hans barn faktiskt är vuxna. 
    Var har jag skrivit att de är vuxna, det är ju just det de inte är och att det ju det som är mitt problem. Att de jämt är där.
  • Anonym (Fattar inte)
    Anonym (TS) skrev 2016-07-05 09:54:52 följande:
    Var har jag skrivit att de är vuxna, det är ju just det de inte är och att det ju det som är mitt problem. Att de jämt är där.
    Och det är därför vi försöker förklara för dig att det innebär att han inte kan vara drömmannen.
  • rocker

Du får bara acceptera att barnen finns där. Jag hade mina barn på heltid eftersom deras pappa flyttade till Australien när vi skildes. Var skulle jag ha gjort av mina barn om jag träffat en partner som tyckte att dom var hemma jämt. Nu hängde ju barnen inte i mina kjolar hela tiden utan var med vänner och sov hos dem eller hos mormor ibland. Men ansvaret har man ju dygnet runt som förälder. Acceptera eller bryt upp med din man.

• cupcakemom

Ja alltså visst kändes det obekvämt och stelt i början när jag började träffa hans barn.. Men det går ju över och visst var det skönare och roligare när barnen inte var med men jag har aldrig känt att jag inte tyckt om dom bara att jag inte riktigt vetat hur jag ska förhålla mig till dom..

Du kan ju aldrig vänja dig om du aldrig träffar dom heller det säger sig ju självt... Men vill du inte träffa dom så måste du göra slut och inse att han faktiskt inte är din drömmars man.

För det är inte helt lätt att bo med bonusbarn även när man gillar dom... Och gör man inte det jag då tycker jag inte att man ens ska försöka faktiskt.. Hade vi inte kommit överens med våra resp barn eller barnen inte gillat varandra hade vi avslutat förhållandet....

• Ess
    Anonym (TS) skrev 2016-07-05 09:48:07 följande:
    Tror att de flesta har barn i alla fall av de män jag eventuellt skulle dejta och få ett förhållande med. Jag tror det skulle vara lättare att hantera om man slapp dem varje dag, dvs att man kunde umgås med sin partner i fred. Att de skulle komma på besök och sedan åka hem som vuxna barn gör.
    Precis så är det, några timmars besök räcker. 
    De var tonåringar när vi träffades och jag kände alltid som det var gäster som stannade för länge när det var umgänge. Iom dom var så stora så var det inte så länge jag behövde stå ut innan umgänget upphörde och dom började hälsa på istället.
  • Ess
    Anonym (TS) skrev 2016-07-05 09:34:00 följande:
    Kanske för att han för övrigt är min dröm man. Allt det jag drömt om förutom att han har barn. Ett stort minus för mig men tyvärr så är det ett faktum. Vill ha det bästa möjliga och det är att ta de stunder som finns. De är inte många. Stunderna då vi är alla tillsammans är mest en plåga för mig och jag känner att jag hellre avstår de.
    Hur mycket har han barnen?
    Är det vh, så kan man bita ihop och stå ut om det inte gäller alltför många år.
    Är det vv eller heltid, gå vidare för det kommer inte att bli bra.
  • Anonym (S)
    Ess skrev 2016-07-05 16:41:15 följande:

Precis så är det, några timmars besök räcker. 

De var tonåringar när vi träffades och jag kände alltid som det var gäster som stannade för länge när det var umgänge. Iom dom var så stora så var det inte så länge jag behövde stå ut innan umgänget upphörde och dom började hälsa på istället.

Måste varit fruktansvärt för dig. Stackare. Troligen märkte inte barnen alls att de inte var helt välkomna till sin pappa. De har säkerligen inte känt sig ovälkomna i sitt eget hem. Det ställe som man som barn har rätt att känna sig som tryggast i.

Hejja dig!!
Svar på tråden Hur känna sig avslappnad med bonusbarnen?