När jag går igenom pappas saker känns han som en annan människa
Min pappa dog rätt hastigt i år och jag var den enda som ärvde honom och jag och min man var dom som tömde hans lägenhet. Jag har gått igenom alla hans saker för att sortera ut vad som ska slängas, säljas, sparas, ge bort osv och det har varit väldigt känslosamt. Känn som jag har fått veta mer om min pappa nu än när han levde, samtidigt skapar det så många frågor och jag skulle vilja veta mer.
Känns konstigt eftersom vi absolut inte var några främlingar för varandra. Visst vi hade inte världens tajtaste relation men bodde i samma stad större delen av mitt liv och vi umgicks rätt ofta.
Känns så svårt eftersom jag är ensam med detta. Pappa var singel när han dog, har ingen syskon och min mamma har inte haft särskilt mycket kontakt med honom på senare år. Ibland känns det som jag går igenom en främlings saker. Vissa saker jag hittar gör mig rädd och andra gör mi upprymd och glad men samtidigt förvånad. Så mycket jag inte visste om min pappa som jag gärna hade velat veta medan han levde.
Någon mer som har känt så när de har tömt en närståendes hem? Jag har funderat på att kontakta hans vänner och ett gammalt ex till honom. Vore det konstigt?