Inlägg från: Anonym (Sorg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sorg)

När jag går igenom pappas saker känns han som en annan människa

Hej.

Jag beklagar din förlust, 
    Det är svårt när någon som står en nära bara försvinner och när det kommer så oväntat.,
    Jag tänker att din pappa gjorde som alla andra, han visade och tog fram olika sidor av sig själv i olika sitautioner.
    Du är hans dotter, du fick se hans pappajag mest antar jag.
    Nu när han är borta får du kanske en mer komplett bild av hela honom.
    Vårda det och ta det till dig det som du tycker om, radera resten ur ditt minne, för vad spelar det för roll nu? 
    Han var din pappa oavsett och det är som det som jag tycker du ska komma ihåg honom, bevara dom ljusa minnena helt enkelt.
    Om du känner att det gör det lättare att kontakta hans ex och gamla vänner gör det,
    Allt som får det att bli lite lättare gör det, det finns ingen anledning att göra det svårare än vad det redan är.

Jag förlorade min son i sjukdom i vintras, på mindre än 48 timmar gick han från kärnfrisk till död.
    Och kvar stod vi som älskar honom och fattade ingenting, 
    Han fick influensan och med den en aggressiv bakterie som satte sig på hans lungor.
    Han var bara 26 år och sorgen och saknaden är monumental.
    Han hade så mycket liv kvar att leva.

Vad hände med din pappa? 

• Anonym (Sorg)

Oj, vilken man han var din pappa.
    Han verkar ha varit en stark man som gick sin egen väg och jag tror han levde sitt liv precis som han ville.
    Det låter som en lycklig man.
    Det skulle inte förvåna mig om en del av den styrkan också tillfallit hans dotter.
    Jag kan förstå att det känns konstigt att få se så mycket nytt om honom, men tänk ändå att du har en pappa som var så omtyckt.
    Jag tycker definitivt att du ska kontakta hans vänner, i den takt du känner att du orkar.
    Dom har säkert en hel del berättelser att dela med sig av om din pappa.

Ja, jag vet, man blir rädd, så tråkigt att även du har erfarenheter av död i samband med influensa.
    Det låter så oskyldigt men jag är precis som du rädd för den nu.
    Inte för egen del, men för min sambo och för min dotter,
    För jag vet nu att ett telefonsamtal på mindre än 30 sekunder kan krossa min värld.
    och aldrig, aldrig mer vill jag ha ett sånt samtal. 

Ta hand om dig. 

Svar på tråden När jag går igenom pappas saker känns han som en annan människa