• smulpaj01

Behöver tid UTAN hans barn!

BioBonus skrev 2016-07-04 10:12:51 följande:

Du anser inte att det här är att insinuera att det är synd om TS bonusbarn för att hon "väljer bort dem" ?

Då missförstod jag dig.

Det är inte synd om barnen eftersom pappan väljer dom före allt!
  • smulpaj01
    BioBonus skrev 2016-07-04 10:31:33 följande:

Sorry - blandade ihop dina svar med Smulpajs eftersom ni båda verkar ha lika svårt att acceptera att folk tycker olika. My bad - sorry!

Ts har självklart all rätt att känna sig besviken, det hade jag också gjort. Det hon inte verkar förstå är att pappan inte har samma behov som Ts när det gäller vuxensemester! Jag förstår båda, du förstår enbart Ts eftersom du själv har sånt behov!
  • smulpaj01
    ungbrunett skrev 2016-07-04 10:48:05 följande:

Men kan du vara så vänlig att sluta utgå från att du vet vad ts man tänker. Du pratar som om det du säger är sanning. Faktum kvarstår: du vet ej vem han är och vad han vill och vad han tänker.

Jag tror snarare på den linjen att han inte ville sätta barnen i skiten, utan ställde upp för sina barn, när han tog sig an barnen trots att han inte skulle. Han kunde omöjligen lämna dem ensamma så att såväl den till synes egoistiska mamman och även då pappan åker på varsin resa och lämnar dem därhän. Du har ingen aning huruvida pappan har behov av egentid eller inte.

Då hade han sagt mej till mamman!
  • smulpaj01
    ungbrunett skrev 2016-07-04 10:56:47 följande:

Vi vet inte om hon ställde det som en fråga "skulle det vara ok om..." eller om det var ett "jag kommer att..". Vi vet ingenting om situationen. Jag är rätt övertygad om att han visst kan ha ett behov av egentid och kanske till och med såg fram emot sin inbokade semester på tu man hand med ts, annars hade han väl inte bokat den? Tror han ställer upp för barnen i situationen som skedde,som sagt, de kan ju omöjligt lämnas ensamma och vi vet inte om mamman i situationen bara drog och lämpade över ansvaret på honom. Vi vet mycket lite, men det vi faktiskt vet talar emot att han hatar ts och ej vill resa med henne på egen hand.

Han skulle väl inte leva med Ts om han hatade henne? Jösses, lugna dig!

Han ville säkert resa med Ts men barnen går först! Ja mamman borde tagit med sig ungarna, men det valet har även pappan nu. Han väljer att avboka istället så resan var väl inte så viktig för honom?!
  • smulpaj01
    ungbrunett skrev 2016-07-04 11:08:49 följande:

Eller så fanns det inte möjlighet och/eller lust att boka in barnen där.

Som sagt, mamman är den som har felat här och det är tragiskt att så många ignorerar det faktumet.

Du VET inte om mamman felat. Hon kanske frågade om det gick bra och han sa ja. Sen kanske hon har barnen i 3 v?!

Det är nog snarare pappan som felat i så fall!
  • smulpaj01
    Anonym (Förväntan) skrev 2016-07-04 11:12:34 följande:

De hade redan bokat en barnvänlig resa följande vecka, så en resa med barnen ska de ju göra.

Dessutom tror jag inte att deras romantiska vuxenresa gick att omvandla till en där barnen kunde följa med. Behövs lediga platser på flyget, hotellet behöver ha större rum eller extra sängar. De kanske skulle bo på ett hotell där barn inte är tillåtna. Därför mest logiskt att avboka.

Jag hade bokat en ny resa där alla får plats. Att avboka är att spela martyr!
  • smulpaj01
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-04 13:20:20 följande:

Får jag bara fråga varför du helt håller på mamman här, som att hon vore den perfekt föräldern??

Vet du, jag tänkte åka på vuxensemester så jag kan knulla avslappnat och ostört med min sambo. Frågor på det ännu? Ska jag boka resan igen och ta med barnen och knulla med dom i samma rum?

Men herregud! Så ni knullar aldrig när barnen är hemma? Jag och min sambo har barn på heltid och vi knullar varje dag!
  • smulpaj01
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-04 23:21:14 följande:

Knulla kan ni ju göra vv när ni är barnfria . Dessutom går det utmärkt att knulla när barn sover .

Dom är barnfria 50% av tiden! Fattar man inte då att pappan enbart blir glad när mamman lämnar barnen till honom en vecka extra?
  • smulpaj01
    Anonym (----) skrev 2016-07-05 07:03:02 följande:

Perfekt! Då kan du passa ts bonusbarn när hon och sambon är iväg på sin resa.

Inga problem, ta hit dom. Eller så reser dom MED barnen!
  • smulpaj01
    Anonym (----) skrev 2016-07-05 07:32:20 följande:

Precis som ts och andra redan har skrivit så har de redan en resa TILLSAMMANS med barnen inbokad.

PM:a din adress till ts så vet hon vart sambon ska lämna av barnen i helgen.

Japp och tack vare mammans agerande får pappan en extra vecka med sina barn. Vilken tur!
  • smulpaj01
    sextiotalist skrev 2016-07-05 08:04:39 följande:

Och om jag tolkar ts rätt, så är detta vanligt förekommande, dvs mamman lämpar över barnen till ts sambo rätt ofta på hennes tid.

Jag tror faktiskt att för barnens skull, för ts och deras förhållandes skull, så bör ts sambo driva frågan om ett heltidsboende för barnen hos dom. Det blir betydligt lättare för ts och hennes sambo att få struktur i vardagen och troligen kommer barnen också lugna ner sig och bajseriet kommer lösa sig (jag är ganska säker på att det har med mammans strul att göra).

Det verkar som dessa barn behöver en fast punkt i tillvaron och mamman verkar inte var den som ger barnen detta (så kan mamman åka på sina solresor och göra annat utan att barnen behöver drabbas)

Ts blir nog inte långvarig i förhållandet i så fall. Hon verkar tycka dom är asjobbiga redan nu trots att dom bara har dem halvtid!
  • smulpaj01
    Ester69 skrev 2016-07-05 09:06:03 följande:

Med andra ord är det okej för en mamma att skita i att ha sina barn, men inte för en pappa som faktiskt hade planerat en resa på sin förmodade barnfria vecka?

Nej mamman är ett pucko!
  • smulpaj01
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-07 19:05:30 följande:

Jo, någon som anmäler alla mina inlägg, då tas de bort!

Ingen anmäler dina inlägg - det är moderatorerna som rensar i tråden!!!
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!