• smulpaj01

Behöver tid UTAN hans barn!

Anonym (Herregud) skrev 2016-07-04 07:36:11 följande:

Jättekul för ts att tvingas ta hand om andras jobbiga ungar på semestern.

Då bör hon separera omgående! Pappan har inget behov av "egentid" med Ts, det finns bara hos henne så hon ska ha en barnfri man.
  • smulpaj01

Varför avbokade ni resan? Det är ju bara att ta med ungarna?! Fattar inte! Vi tar alltid med sambons barn, mkt trevligare att familjen är samlad! Konstigt!

• smulpaj01
    Anonym (Doris) skrev 2016-07-04 09:08:06 följande:

Hon vill väl vara själv med sambon. Alla tycker inte att det är kul att ta med barn på semester

Nej men då är hon fri att välja en man som inte är pappa!

Jag skulle bli vansinnig om min man inte ville vara med mitt barn på semestern, då är det slut!
  • smulpaj01
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-04 09:18:05 följande:

Om du skulle läsa mitt tidigare svar. Vi reser MED barnen nästa helg. Sen skulle vi resa UTAN barn. Vår vuxenresa var inte anpassad efter småbarn!

Ge dig nu, kränkta biomamma! Är det dina barn jag tar hand om varje vecka kanske?

Som tur är inte. Mitt barn kommer aldrig ha nån styvmorsa och bli bortvald!
  • smulpaj01
    Anonym (Herregud) skrev 2016-07-04 09:25:11 följande:

Om pappan inte vill ta hänsyn till sin partners behov bör han leva som singel istället för att konstant köra över ts med hjälp av sitt ex.Men ts hade ju gått med på att ha barnen en del av semestern, men inte hela.

Varför inte hela? Hur mkt stör barnen på en semesterresa? Jag tycker det är befängt! Ta med ungarna och sluta grina. Sen tycker jag ifs att mamman borde tagit med barnen då det var hennes vecka.

Men att tjura och avboka är larv!
  • smulpaj01
    Brumma skrev 2016-07-04 09:34:45 följande:

Du tänker att åka resor plötsligt kan göras barn passade? Att alla flygbolag har två extra platser såhär mitt i Semester tider och att alla hotell har rum som enkelt kan göras om från dubbelrum till ett rum för fyra?

Och du tänker att alla alltid vill ha hela familjen med? Inga vuxna någonsin som vill åka på en egen semester?

Jorå...

Då är väl jag och mannen galna som ALLTID vill ha med oss barnen! Vad är det man inte kan göra när barnen är med? Vi vill uppleva resor tillsammans med våra barn! Vi VILL vara med dom jämt! De blir snabbt äldre så vi vill njuta av dom nu!
  • smulpaj01
    Anonym (Herregud) skrev 2016-07-04 09:38:38 följande:

Sjövilda och ouppfostrade ungar som ts bonusbarn gör semestern till ett helvete. Men visst, här på FL betraktas man som psykiskt störd om man vågar tycka att andras barn är det minsta jobbiga.

Fostra ungarna då. Men åker man till Medelhavet (exempel) så leker barnen på stranden hela dagarna, sedan är dom helt slut och somnar tidigt. Det är ju mkt enklare än att vara hemma med dom, Ts och pappan får 20 timmar per dygn "egen tid". De 4 timmarna räknar jag på att ge dom mat!
  • smulpaj01
    BioBonus skrev 2016-07-04 09:43:48 följande:

Nej inte galna. Ni väljer att göra på ert sätt och det funkar för er, och andra väljer att göra på sitt sätt för att det funkar för dem. Det står er fritt fram att välja bort vuxenresor, på samma sätt som det står andra fritt att välja dem. Ert sätt skadar antagligen inte era barn eller er relation eftersom ni väljer det, på samma sätt som andras sätt inte skadar deras relation eller deras barn. Du tror inte att andras sätt än ert kan funka? 

Fast då passar inte Ts och mannen ihop. Han är som jag och har inte något behov av vuxenresor så som hon har. Han väljer barnen!
  • smulpaj01
    BioBonus skrev 2016-07-04 09:54:14 följande:

Men om det är OK att vilja olika så kanske du inte behöver hoppa på TS och säga att hon skadar barnen genom att vilja åka på resor utan dem nån gång då och då?

Säger jag att hon skadar barnen?

Det enda jag säger är att mannen har inte samma behov av en resa utan barn som hon har. Det är fakta!
  • smulpaj01
    sextiotalist skrev 2016-07-04 10:06:06 följande:

Det vet du inget om, han kanske har behov av detta också, men ett ex som sätter käppar i hjulet för detta.

Han VALDE bort resan med Ts, det kan man inte klandra mamman för. Hon frågar om han kan ta barnen och van säger ja!
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!