• Ememem

Bim aug 2016

copycat skrev 2016-08-15 18:18:14 följande:

Är det någon som har erfarenhet av predictor early? Bra? Beställt hem ett, borde komma imorgon. Om någon plussat med DDT, hur långt innan BIM var det? Står att det kan visa från6 dagar innan BIM...

Jag har tänkt beställa ett, hört gott om dem! Dock är de från BIM -5 om man läser bruksanvisningen/förpackningen. De verkar räkna lite annorlunda.

De mäter från 10 hcg och cb från 25 hcg så borde ge utslag tidigare.
  • Ememem
    FyrAAAA skrev 2016-08-15 21:37:28 följande:

Jag brukar alltid ha så ont vid äl. Äl-testen visar glad gubbe men jag känner (ännu) inget. Men visar äl-testen positivt bör man ändå kunna anta att man här äl? Eller?...

Äl inträffar väl 12-48 timmar efter positivt test så kan ju vara därför du inte känner något än.
  • Ememem
    copycat skrev 2016-08-16 07:38:37 följande:

Okej, spännande!:) ÄL+5 idag. Testar nog ÄL+9:) man kan ju iofs se svagt svagt tidigt, typ ÄL+10, med vanliga test så med predictor kanske man kan testa ännu tidigare, men känns lite för nervöst :P tror jag har BIM söndag/måndag. Har bara 10-11 dagar lutealfas..

Jag plussade starkt på äl+9 med sonen med billiga testers sticka som mäter från 25 hcg. Tänkte testa ett PE på torsdag, är då bara på äl+8 men vi får sen gäster och skulle vilja veta innan, annars blir det att testa efter helgen.
  • Ememem
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-16 11:53:54 följande:

BIM på måndag på födelsedagen ???? Men gäster hemma så väntar nog, om jag kan. Kan ju bli världens bästa födelsedagspresent om inte annat, sambon vill vara med dock och ska man ta morgonurin blir det svårt när han ska iväg 4 på morgonen ????

Man ska ta efter längsta sovpasset, vilket ju i regel är morgonurin men om du hunnit sova några timmar innan fyra så är det nog lugnt. Från BIM ska man dessutom kunna testa närsom på dagen.
  • Ememem
    Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-08-16 18:18:11 följande:

Jag plussade i morse!

Grattis!
  • Ememem
    emlo86 skrev 2016-08-16 21:02:14 följande:

Kunde inte hålla mig borta från ett digital oxå! O visst ska vi tre bli fler! ????

Stort grattis!
  • Ememem
    livias skrev 2016-08-16 20:24:55 följande:

Bim imorgon och känner fortfarande ingenting. Haft lite lite molvärk vissa kvällar. I söndags var den mer kraftig i någon timme men inga finnar, inga ömma bröst, ingen huvudvärk eller några andra typiska (för mig) mens känningar. Men lite just därför jag tror att mensen kommer imorgon! Känns som att man hade haft mer symptom om man hade fått ett plus?

Med sonen hade jag inga symptom alls innan, var tokskengravid månaderna innan. Så inga symptom behöver inte betyda nåt negativt.
  • Ememem
    copycat skrev 2016-08-17 18:12:41 följande:

Fick hem mitt predictor early idag. Det står att man kan testa 6 dagar innan sin förväntade mens. För mig är det idag. Tänkte kanske våga testa imorgonbitti. Men eftersom jag har så kort lutealfas (11dagar) så är jag ju bara på ÄL+7 imorgon. Tror ni det visar SÅ tidigt eller är deras test "mer" giltigt om man har typ 14dagars lutealfas? Förstår ni hur jag menar?

Jag ska använda mitt imorgon på äl+8, vet inte om det var till sig jag sa det förut men PE är från BIM-5, de verkar räkna annorlunda :)
  • Ememem
    copycat skrev 2016-08-17 18:12:41 följande:

Fick hem mitt predictor early idag. Det står att man kan testa 6 dagar innan sin förväntade mens. För mig är det idag. Tänkte kanske våga testa imorgonbitti. Men eftersom jag har så kort lutealfas (11dagar) så är jag ju bara på ÄL+7 imorgon. Tror ni det visar SÅ tidigt eller är deras test "mer" giltigt om man har typ 14dagars lutealfas? Förstår ni hur jag menar?

Jag tror de utgår från en 14 dagar lutealfas. Ägget måste ju hinna fästa innan man kan få positivt vilket oftast tar 7-10 dagar.
  • Ememem
    Sally8585 skrev 2016-08-17 21:37:53 följande:

Testade på förmiddagen idag med CB digital som jag skrev tidigare. Det var negativt. Har BIM idag. Ska jag testa nu på kvällen igen eller imorgon bitti? :D Ingen mens och mår konstigt. Så hoppas ju på bebis! Känner verkligen hur dryg jag är just nu som bara tjatar :')

Jag skulle vänta till imorgon tidigast.
Svar på tråden Bim aug 2016