• Ememem

Bim aug 2016

Petronelladahlberg skrev 2016-08-12 11:03:08 följande:

Någon som ser nått?

Ser tyvärr inget men vilken dag är du på?
  • Ememem
    Anonym (E) skrev 2016-08-12 10:23:46 följande:

Grattis till alla plus!

BIM runt 20:e - när kan man tidigast testa? Så otålig!

Jag plussade på äl+9/BIM-4 med sonen. Det tar ju omkring 7-10 dagar från äl för ägget att fästa och sen ytterligare nån/några dagar för att tillräckligt mycket hormon ska produceras.
  • Ememem
    Petronelladahlberg skrev 2016-08-12 12:13:53 följande:

Bara på ÄL+5 så väldigt tidigt. Såg något svagt när vi höll det emot ett papper imorse.

Äl+5 har ägget troligen inte ens fäst än och då går det inte att få ett positivt test!
  • Ememem
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-12 15:29:04 följande:

ÄL+4 och bara fått en känsla av att det inte tog sig denna månaden. Kändes tvärtom här om dagen men bara kom något över mig idag. När kan man smått börja ana något? Ni som känt innan? Detta är barn två men fick 1:an för 7år sedan och minns inte

Ägget fäster mellan äl +7-10 så då är väl rimligt att man skulle kunna börja känna nåt. Med sonen kände jag dock inget alls i princip vad jag minns, kan dock bero på att jag testade negativt på äl+5 (vi skulle på bröllop så ville bara kolla) och tror att jag därför lite släppte tankarna på det. Plussade sen på äl+9/BIM-4.

Nu är jag dock på äl+2 och även om jag absolut inte tror att jag känner tecken av en graviditet så känner jag nåt. Magen är orolig men det kan också vara nervositeten och spänningen. Första försöket till nummer två, misstänker att det jag känner är kroppen som förbereder sig för en ev graviditet även om det sen slutar med mens, känns nämligen som det gjorde när jag var gravid.
  • Ememem
    GrönaDruvan skrev 2016-08-13 02:39:05 följande:

Hur gör ni andra med alkohol? Jag har alltid vart rätt så noga med att aldrig dricka nåt mellan äl och bim...men med tanke på att man försökt i över 1,5 år så kan man ju inte hålla på att tänka på allt. Måste ju leva... Hade ju glad gubbe på test igår, men gick ut o festa ikväll..hoppas inte det spelar roll

Har inte festat på länge, så tror ni det spelar roll?

Jag lever som vanligt fram till ett plus. Som du säger kan det ju ta tid och under den tiden är det viktigt att få må bra och ha roligt. Jag tror snarare stressen av att konstant tänka på det är värre.
  • Ememem
    Lillon skrev 2016-08-13 06:45:23 följande:

Herregud!!!! Jag är gravid?!?!?! Efter fyra år utan preventivmedel, och ett och ett halvt års försök så plussade jag nu!! Och vi som skulle påbörja utredning nästa månad. Ååååhhhh är så glad!!!!! :D BIM på måndag.

Ska köpa ett digitalt senare för säkerhets skull.. Men tycker strecken är rätt starka va?

Stort stort grattis!
  • Ememem

Äl +3 idag, magen har varit väldigt orolig/bubblig idag och mår illa. På nåt sätt känns känslan i magen igen från sonen men med honom hade jag inga symptom alls innan jag plussade, knappt under hela graviditeten för den delen.

Vet att det är väldigt tidigt för symptom, trodde först att magen berodde på nervositeten/spänningen men känns som att det borde ha släppt isåfall. Har varit upptagen med annat hela dagen så har inte haft så mycket tid att tänka på detta och känna efter.

• Ememem
    AnnieLii skrev 2016-08-14 12:58:00 följande:

Som jag igår skrev så köpte jag ett 2-pack stickor från rsfu.. Både igår kväll och imorse med morgonurin. Båda negativa... Om man kunde skymta ngt vet inte men negativt iaf. MEN jag är på BIM+5 idag? Molvärk,stick och massa flytningar, inga ömma bröst än som brukar ha mellan ÄL o mens eller före mens, och ingen skymt av mensen: jag håller seriöst bli tokig vad är det för fel på mig ? :(

Är du säker på att du hade äl när du tror att du hade det? Om äl kom sent så kommer ju även mensen senare. Min äl var ex en vecka sen så denna cykel blir 40 dagar istället för mina vanliga 33-34 om jag nu inte är gravid :)
  • Ememem
    FrökenE1985 skrev 2016-08-14 14:06:48 följande:

Tog ett test idag, äl+9/bim -3, tyckte mig an ett + men vääääldigt svagt i så fall. Så väntar till BIM nu innan jag tar ett nytt. Använde CB+ denna gång och har ett sådant kvar för just denna anledning. Har även ett digital som jag kommer använda för att verkligen bekräfta om jag får ett plus.

Roligt att läsa att så många plussat!

Vill verkligen att det ska vara min tur nu också! Håller tummarna för oss som inte plussat än!

Lägg upp en bild :) jag plussade på äl+9 med sonen, tyvärr är väl cb+ rätt ökända för att ge spökstreck.
  • Ememem
    mixXi skrev 2016-08-14 18:48:11 följande:

Hoppar in lite sent här. Haft semester och inte tänkt på barnaskapandet på några veckor. Skönt =) BIM 28/8.

Nu som kör äl-testen. Hur snabbt brukar strecket minska efter att ni väl haft max? Jag har hittills inte lyckas pricka max nån gång. Denna månad såg det ut såhär för mig

Tisdag: svagt på stickan

Onsdag: svagt på stickan

Torsdag: starkt (men ej max)

Fredag: starkt (men ej max)

Lördag: svagt

Tänker man sig att max sannolikt kom någon gång mellan fredag och lördag? Eller kan det vara så att max kom mellan torsdag och fredag och att fredagens starka sträck var på väg ner? Om ni förstår hur jag menar?

Skulle säga att det är mer sannolikt att peaken var mellan torsdag och fredag. Testar du även nåt på eftermiddagen/kvällen? Min peak varar oftast i två dagar men denna gången hade jag ett starkt som kom lite långsamt, ett superstarkt som dök upp snabbt och sen dagen efter ett starkt igen men som tog lite tid på sig. Äl var den mittersta dagen av de tre.
Svar på tråden Bim aug 2016